تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد ملکان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  Free-University-Enrollment-Registration.png]ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد ملکان با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

در سال های اخیر ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و آزاد توسط واحدهای بسیاری صورت می گیرد. این رشته ها برای افرادی که پس از اعلام نتایج کنکور ، به هر دلیلی ، موفق به انتخاب رشته های با آزمون نشده اند ، مناسب است. در این راستا دانشگاه ها و موسسات بسیاری مشغول به فعالیت هستند که یکی از آن ها ، “دانشگاه آزاد” می باشد. با توجه به این که ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد و سراسری از یکدیگر جدا نیستند ، در کارنامه اولیه ای که منتشر می شود نیز وضعیت مجاز یا غیر مجاز شدن داوطلب برای ورود به دانشگاه های با آزمون یا بدون آزمون مشخص می گردد.
دانشگاه های آزاد در دوره های پیوسته و ناپیوسته مقاطع کاردانی و کارشناسی به جذب دانشجو می پردازند. حال این که کدام رشته در کدام واحد دانشگاهی ارائه می شود ، نیازمند مطالعه دقیق دفترچه می باشد. در این مطلب قصد داریم شما داوطلبین گرامی را از زمان و نحوه ثبت نام و رشته های ارائه شده در واحد ملکان ، مطلع سازیم.
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از سایت رسمی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.
زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد ملکان 98 – 99
رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ، به صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه می شوند. علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می بایست در موعد مقرر به سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد مراجعه کرده و کد رشته محل های خود را در این سامانه به ثبت برسانند.
جدول زیر بیان گر زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن می باشد. داوطلبان لازم است ابتدا هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را پرداخت کرده تا بتوانند وارد سامانه ثبت نام و انتخاب رشته شوند.
جدول زمان بندی ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 – 99
نیمسال اول تحصیلی (مهر)
نیمسال دوم تحصیلی (بهمن)
27 اسفند ماه 97 لغایت 20 شهریور ماه 98
اواخر دی ماه تا اواسط بهمن ماه
داوطلبانی که شرایط ثبت نام در نیمسال اول تحصیلی را ندارند ، می توانند تا انتشار دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته ترم بهمن ، صبر نموده و درصورتی که رشته مورد نظر آن ها بین لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه باشد ، می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند. جهت اطلاع دقیق از زمان انتشار دفترچه و ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد در بهمن ماه می توانید در کانال تلگرام انتخاب رشته عضو شوید.
شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد ملکان 98 – 99
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز ، مانند تمامی دانشگاه ها دارای برخی شرایط است که در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد به طور مفصل ، شرح داده می شود. در ادامه برخی از مهم ترین شروط 4 دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته شرح داده است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد ملکان
[list]
[*]مدرک تحصیلی دوره متوسطه متقاضیان دوره کاردانی پیوسته ، باید با رشته انتخابی تطابق داشته باشد.
[*]حداکثر انتخاب برای دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ، 20 کد رشته محل می باشد.
[*]حداکثر انتخاب متقاضیان تحصیل در دوره های کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ، یک رشته در 20 کد محل می باشد.
[*]افرادی مجاز به انتخاب رشته های کاردانی پیوسته هستند که دیپلم شاخه های کاردانش ، فنی حرفه ای و یا هنرستان نظام قدیم را داشته باشند.
[*]ثبت نام در دوره های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته برای افرادی مجاز است که یکی از مدارک دیپلم نظام قدیم ، جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی را داشته باشند.
[*]آن دسته از افرادی که دارای مدرک کاردانی هستند می توانند در هر رشته ای از دوره کارشناسی ناپیوسته شرکت نمایند.
[*]اگر فرد متقاضی ، تا روز آخر شهریور ماه 98 ، فارغ التحصیل نشود ، مجاز به ثبت نام بدون کنکور در نیمسال اول تحصیلی نخواهد بود.
[*]برای داوطلبان آقا ، به لحاظ نظام وظیفه نباید مشکلی وجود داشته باشد.
[*]دارندگان دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید که مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی ندارند ، امکان ثبت نام در رشته های کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته را نخواهند داشت.
[*]افرادی که سابقا ، مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی پیوسته بوده اما به هر دلیلی موفق به اخذ مدرک پایان این دوره نشده و دارای مدرک کاردانی می باشند ، درصورتی که از لحاظ خدمت سربازی مشکلی وجود نداشته باشد ، می توانند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته بپردازند. هم چنین ثبت نام این افراد به شرط داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت ، در دوره کارشناسی پیوسته نیز امکان پذیر است.
[/list]مدارک ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد واحد ملکان 98 – 99
مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور موارد خاصی را شامل نمی شود ، چرا که ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و تمام مشخصات فردی داوطلب اعم از شماره شناسنامه ، نام و نام خانوادگی ، کد ملی ، تاریخ تولد و … باید در سامانه وارد شود. اما یک مورد به هنگام نام نویسی اینترنتی ، نیاز به بارگذاری در سامانه دارد که آن هم فایل اسکن شده عکس سال جاری داوطلب به صورت 3*4 یا 4*6 می باشد. این عکس باید ویژگی هایی را دارا باشد. اول این که باید به صورت Grayscale بوده و درجه وضوح آن 100 dpi باشد ، فرمت عکس نیز باید jpg بوده و حجمی کمتر از 70 کیلوبایت ، مجاز نیست ، هم چنین باید به صورت تمام رخ بوده و حداقل و حداکثر ابعاد آن 200×300 و 300×400 پیکسل باشد ، فایل عکس نباید دارای حاشیه زائد بوده و یا چرخیده باشد و در نهایت عاری از هرگونه اثر مهر ، منگنه و … باشد.
هم چنین برای افرادی که قصد ثبت نام در رشته های دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند ، درصورت قبولی ، ارائه گواهی فارغ التحصیلی و تاییدیه مدرک کاردانی الزامی است. علاوه بر این ، پس از حداکثر دو ماه می بایست ریزنمرات مقطع کاردانی را به واحد دانشگاهی عرضه کنند.
شهریه دانشگاه آزاد واحد ملکان 98 – 99
به طور کلی ، شهریه هر ترم تحصلی از دو قسمت ثابت و متغیر تشکیل شده است که قسمت ثابت آن برای رشته های مختلف در هر ورودی ، یکسان می باشد. اما شهریه متغیر است که موجب تفاوت مبلغ پرداختی هر دانشجو با دانشجوی دیگر می شود. شهریه آزاد نیز برای دانشجویان رشته های مختلف ، در ترم های متفاوت بسته به سال ورود آن ها ، متغیر می باشد. این که سال ورود را هم مد نظر قرار می دهیم به علت افزایش 10 تا 15 درصدی مبلغ شهریه است که با شروع هر سال تحصیلی اعمال می گردد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد ملکان

نکته ای دیگر که دانستن آن خالی از لطف نیست ، عدم تفاوت شهریه دوره کاردانی با کارشناسی است. از همین رو همواره تحصیل در مقطع کارشناسی قابل توصیه می باشد. جدول زیر بیانگر حدود شهریه دانشگاه های آزاد بدون کنکور می باشد.
میزان شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال 98
نوع رشته ها
مبلغ شهریه
علوم پایه و انسانی
1 میلیون و 300 هزار تومان تا 2 میلیون تومان
فنی مهندسی
1 میلیون و 600 هزار تومان تا 2 میلیون و 500 هزار تومان
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد ملکان 98 – 99
داوطلبان جهت اطلاع دقیق از لیست رشته های ارائه شده در هر واحد دانشگاهی ، باید به دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته مراجعه کنند. این دفترچه برای لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد و با آزمون آن ، به صورت مجزا می باشد. از همین رو ، رشته هایی که در دوره های پیوسته و ناپیوسته مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد واحد ملکان ارائه شده است ، در جدول زیر ، نام بره شده اند.
لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد ملکان در نیمسال اول 98
رشته های کاردانی پیوسته
تربیت بدنی
الکترونیک – الکترونیک عمومی
الکتروتکنیک – برق صنعتی
الکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکی
ساختمان – کارهای عمومی ساختمان
تاسیسات – تبرید
تاسیسات – تهویه مطبوع
ساخت و تولید – قالبسازی
ساخت و تولید – ماشین افزار
متالورژی – ریخته گری
رشته های کاردانی ناپیوسته
دامپزشکی
کاردان فنی مخابرات
کاردانی آموزش زبان انگلیسی
کاردان فنی کارهای عمومی ساختمان
کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی
کاردانی فنی برق
کاردانی امور بانکی
نرم افزار کامپیوتر
کاردانی حسابداری
تکنولوژی مواد غذایی
کاردانی علوم ورزشی
کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر
تربیت معلم آموزش ریاضی
معماری
تربیت معلم آموزش علوم تجربی
کاردانی فنی شهرسازی
رشته های کارشناسی پیوسته
فقه و حقوق اسلامی
زیست شناسی سلولی و مولکولی
جامعه شناسی
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی
روان شناسی
مهندسی فضای سبز
حسابداری
روان شناسی (پاره وقت)
علوم ورزشی
حسابداری (پاره وقت)
ریاضیات و کاربردها
علوم ورزشی (پاره وقت)
میکروبیولوژی
رشته های کارشناسی ناپیوسته
علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
مهندسی تکنولوژی برق – قدرت
آموزش زبان انگلیسی
مهندسی فناوری مکانیک خودرو
آموزش و پرورش ابتدایی
مهندسی فناوری مکانیک – ماشین افزار
حسابداری
مهندسی فناوری کنترل – فرآیند
تربیت بدنی و علوم ورزشی – مدیریت و برنامه ریزی تربیت بدنی
مهندسی فناوری ساخت و تولید – قالبسازی
تربیت دبیر تربیت بدنی و علوم ورزشی
مهندسی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر
آموزش علوم تجربی
معماری
مهندسی نرم افزار کامپیوتر
سخت افزار کامپیوتر
مهندسی فناوری شبکه های انتقال برق
مهندسی اجرایی عمران
[تصویر:  baner-biazmoon.gif]


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد ملکان با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل و از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران: 9092305538
تماس از سایر استان ها: 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد ملکان