تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آشنایی با انواع جاروبرقی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
افراد به طور متوسط حدود 1-2 ساعت در روز خانه را تمیز می کنند. با توجه به این موضوع، من معتقدم که هر خانوار باید به دستگاهی مجهز شود که این فعالیت را تقویت می کند. یک جاروبرقی عالی باعث می شود فعالیت های خسته کننده ای نظیر تمیز کردن خانه، حداقل تحمل پذیر باشند. به هر حال، هیچ کس نمی خواهد محصولی را بخورد که کارایی ندارد. می توانید تمام جزئیات ریز که در ساخت یک جاروبرقی عالی نقش دارند را در کنار هم قرار دهید و در آخر بهترین مدل را انتخاب کنید. در ادامه با انواع جاروبرقی آشنا خواهید شد که راهنمای خرید جاروبرقی می باشد. 

جاروبرقی های ایستاده

این نوع جاروبرقی ها معمولا در ایران محبوبیت ندارند. یک جاروی قائم که بر یک پایه قرار دارد. این نوع جاروبرقی معمولا مجهز به رولش چرخشی هستند که گردوغبار را از سطوح پاک می کنند و مناسب برای تمیز کردن فرش و کف هستند. این مدل دارای یک کمربند محرک می باشد که هم برای موتور مکش اصلی و هم برای چرخش برس چرخشی استفاده می شود.

جاروبرقی کانیستر یا خوابیده
جاروبرقی خوابیده یا کانیستر در ایران بسیار رایج است. کیف یا محفظه آنها که گرد و غبار را در خود نگه داشته است، به وضوح از موتور جدا شده است. این محصول معمولا روی 2 چرخ نصب شده است. جدیدترین مدل ها دارای سر مخصوص برای گرد و غبار مبلمان، انواع مختلف سطوح مانند کف چوب، فرش، سنگ آهک و غیره هستند.

جاروبرقی های دستی
2 نوع جاروبرقی ذکر شده در بالا ممکن است بسیاری از نیازهای شما را تأمین کند، اما جارو برقی های دستی در هنگام تمیز کردن ماشین، گوشه های مبلمان، بین کوسن های مبل یا حتی لباس استفاده می شوند. شرط می بندم در هر خانه یک فضای باریک وجود دارد که به راحتی نمی توانید با جارو برقی ایستاده و قائم دسترسی پیدا کنید. با استفاده از جاروبرقی های دستی، می توانید موهای حیوان خانگی، لکه های مختلف و سایر مواردی را که می خواهید از بین برود به راحتی پاک کنید.

جاروهای روباتیک
یک روند خوب در صنعت ظهور جاروبرقی های روباتیک است. ویژگی اصلی این نوع محصول الگوریتم حرکت است. اکثر جاروهای روباتیک از روشهای هوش مصنوعی برای دستیابی به نظافت همگن کل فضای کف استفاده می کنند و با خیال راحت به ایستگاه خود برای شارژ باتری باز می گردند. برای رسیدن به گوشه ها، بسیاری از جاروهای رباتیک از برس های چرخشی یا جریان هوای متغیر استفاده می کنند. بعضی از مدلها حتی استریلیزاسیون ماوراء بنفش را نیز دارند یا توانایی جابجایی دارند. فقط انتظار نداشته باشید خیلی سریع از پله ها پرش بپرند.

جاروبرقی های تر و خشک
این جاروبرقی ها همچنین Shop-Vacs نامیده می شوند، مانند سیلندر به نظر می رسند و معمولا برای تمیز کردن لکه های مایع و مرطوب استفاده می شوند. این جاروها هم برای استفاده داخلی و هم استفاده در فضای باز مناسب هستند و ویژگی اصلی آنها این است که می توانید جریان هوا را معکوس کنید تا به جای مکیدن، زباله و گرد و غبار را پخش کنند. این مدل نسبتا ارزان هستند و آماده انجام کارهای زیادی می باشند.

جاروبرقی های دیگر

برخی از ابزارهای مخصوص نظافت وجود دارد که ذکر آنها در هیچ یک از دسته های فوق جا ندارد. اینها یا برای کارهای خاص مانند تمیز کردن فرش یا تمیز کردن کف سخت انجام می شوند، یا ماشینهای هیبریدی هستند که ممکن است در کنار جارو کشیدن قابلیت های بخار، شامپو، اسکراب و… داشته باشند.


تمیز کننده فرش

پاک کننده های فرش برای کمک به شما در تمیز کردن فرش ها به کار می رود. آنها معمولا مجهز به بخاری آب گرم و برس های مخصوص تغذیه هستند که به فرش ها عمیق تر وارد شده و گرد و غبار و لکه های بیشتری نسبت به جاروبرقی های معمولی از بین می برند.


بخارشوی

ایده بخارشویی چیز جدیدی نیست، اما تولید کنندگان لوازم باور نکردنی ایجاد کرده اند که تنها در عمل باید ببینید. موتورهای بخاری دارند که کف آنها را در کمتر از 5 ثانیه سطوح را با بخار تمیز می کنند. بیشتر آنها برای شروع فقط به یک دقیقه زمان نیاز دارند. برخی از آنها حتی باتری کار می کنند تا حداکثر انعطاف پذیری را به شما ارائه دهند.


هیبریدی
اکثرا مایل به استفاده از وسایل پیچیده ای هستیم که می تواند به نظافت کمک کند. ممکن است نیاز به پاک کردن گرد و غبار، ضد عفونی کردن کف چوبی، پاک کردن کاشی های آشپزخانه، پاک کردن کفی های اتومبیل خود و … داشته باشید. به کمک جاروهای هیبریدی می توانید این نیازها را برطرف کنید.