تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: گوشی دسته دوم از کجا بخریم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تشخیص مکان مطمئن برای خرید گوشی دسته دوم دشوار است زیرا جوانب مثبت و منفی زیادی وجود دارد. من شخصاً فقط حضوری خرید می‌کنم زیرا می‌خواهم تلفن را بازرسی کنم اما خرید آنلاین نیز گزینه بسیار خوبی است چون در اکثر موارد، شخص فروشنده مهلت تست و امکان کارشناسی قرار می دهد تا خریدار گوشی دسته دوم با اطمینان خرید نماید.

۱-شبکه اجتماعی:
به شخصه بیش از ۲۰ تلفن همراه استفاده شده را از طریق شبکه‌های اجتماع خریدم و بنظرم بهترین منبع است. اما این بدان معنا نیست که فروشگاه‌های آنلاین ناکارآمد هستند.
اما برای خرید گوشی دست دوم، داشتن ارتباط با شخص فروشنده به ایجاد اعتماد بسیار کمک می‌کند.
به یاد داشته باشید یک فروشنده خوب به دنبال معامله‌ای عادلانه است. او نیز نمی‌خواهد با نارضایتی شما به دردسر بیفتد و شما به دنبال پس گرفتن پول خود باشید.

۲-  خرید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر
اگر با خرید از طریق شبکه‌های اجتماعی مشکل دارید، فروشگاه‌های آنلاین و سایت های آگهی رایگان را به شما پیشنهاد می‌کنم. چرا؟
این فروشگاه‌ها سیستم‌هایی دارند که شما می‌توانید فروش گوشی دزدیده شده یا آسیب دیده را گزارش کنید و پول خود را پس بگیرید.
به علاوه یک فروشگاه معتبر تمام فروشندگان را قبل از اقدام به فروش، اعتبار سنجی می‌کند تا احتمال کمتری برای ایجاد مشکل وجود داشته باشد.
اگر شما هم به صورت آنلاین خرید می‌کنید باید توجه داشته باشید حتما از شخصی که سیاست بازگشت محصول را رعایت می‌کند خرید کنید. این ویژگی علاوه بر امکان بازگرداندن محصول در صورت نارضایتی نشان می‌دهد که فروشنده به محصولات خود اطمینان دارد.

۳- درصورت امکان، حضوری خرید کنید
اگر از من بپرسید، اکیداً توصیه می کنم از فروشگاه‌های آنلاین استفاده کنید و حتما یک جلسه حضوری قبل از خرید محصول ترتیب دهید.
کلاهبردارانی در این فروشگاه‌های آنلاین وجود دارند که خوب می‌دانند چگونه باید توضیحات مربوط به خود را وارد کنند تا روی کاغذ واضح باشد اما با محصول نامربوط باشد و هیچ فرصتی برای بازگشت محصول ندهند.

بنابراین حتما یک ملاقات حضوری جهت بررسی و خرید داشته باشید. همچنین اطمینان حاصل کنید که در طول روز و در یک منطقه با نور مناسب این ملاقات انجام بگیرد. جدا از ایمنی، این امر از این جهت اهمیت دارد که شما می‌توانید با دقت به بررسی تلفن همراه بپردازید.

مذاکره در مورد معامله
قبل از ملاقات با شخص دیگری، بر اساس تحقیقات خود درباره قیمت با فروشنده مذاکره کنید. همچنین به فروشنده اطلاع دهید که قصد دارید تلفن را با سیم‌کارت خود به طور کامل بررسی کنید. به نظر من این ساده‌ترین راه برای تمایز فروشنده صادق از فروشنده غیر قابل اطمینان است.
هرچه جزئیات بیشتری از بررسی‌های خود به فروشنده بگویید بهتر است. کلاهبرداران در اغلب مواقع در این مرحله فرار می‌کنند، در حالی که فروشنده صادق با این بررسی‌ها مشکلی ندارد.

در پایان مذاکرات حتما به فروشنده بگویید که این قیمت فقط براساس توضیحات است و ممکن است به محض بازرسی گوشی، تغییر کند. این امر فقط برای احتیاط است، پس از آن به عنوان بهانه‌ای برای دور زدن و گرفتن قیمت پایین‌تر استفاده نکنید.