تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ثبت نام آزمون FCE
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  FCE-test-registration.jpg]ثبت نام آزمون FCE


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام آزمون FCE با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 2 بامداد از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران 9092305538
تماس از سایر استان ها 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

First Certificate in English یا به طور خلاصه “FCE” اولین مدرک زبان انگلیسی است که هر ساله توسط دانشگاه کمبریج در نقاط مختلف دنیا برگزار می شود داوطلبانی که در این آزمون شرکت می کنند ، مهارت آن ها در سطح متوسط رو به بالا (upper-intermediate) سنجش و ارزیابی می شود که بر اساس مرجع مشترک اروپایی در یادگیری زبان (CEFR) سطح B2 را پوشش می دهد.
آن دسته از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل یا یافتن فرصت های شغلی بهتر در کشورهای انگلیسی زبان را دارند می توانند در این آزمون شرکت کنند. چرا که این آزمون مهارت های شنیداری ، گفتاری ، درک مطلب و نگارش داوطلبان را می سنجد. برای آشنایی با بخش های مختلف آزمون FCE ، منابع آزمون و … با ما همراه باشید.
در حال حاضر آزمون FCE در ایران برگزار نمی شود اما داوطلبان می توانند نسبت به ثبت نام این آزمون در سایر کشور ها نظیر ترکیه ، ارمنستان و … اقدام نمایند.
زمان ثبت نام آزمون زبان FCE
با شرکت در آزمون زبان انگلیسی افراد می توانند مهارت های خود را در امر گفتگو و نگارش زبان انگلیسی به اثبات برسانند. داوطلبانی که این مدرک را دریافت می کنند می توانند در 34 کشور معتبر جهان به تحصیل بپردازند یا چنان چه قصد کار در مراکز و موسسات بزرگ مالی و اقتصادی ، بانک ها ، شرکت های فعال و معتبر را داشته باشند ، نسبت به انجام آن اقدام نمایند.
این آزمون هرسال دوبار در ماه و در سراسر دنیا برگزار می شود و چنان چه شرکت کننده بتواند حد نصاب علمی لازم را در آزمون کسب کند از سوی دانشگاه کمبریج انگلستان مدرکی با اعتبار مادام العمر به او اعطا خواهد شد.
راهنمای ثبت نام در آزمون زبان FCE
ثبت نام آزمون زبان FCE به صورت اینترنتی و از طریق سایت cambridgeenglish.org انجام می گیرد. برای سهولت ثبت نام متقاضیان ، راهنمای تصویری این آزمون را در این قسمت قرار داده ایم.
ورود به سامانه الکترونیکی cambridgeenglish.org 
مطابق تصویر زیر گزینه “Exams and Tests” را انتخاب کنید.
[تصویر:  The-first-step-is-registering-the-fce-exam.jpg]
از منوی باز شده بر روی عبارت “(B2 First (FCE” کلیک کنید.
[تصویر:  The-second-step-is-registering-the-fce-e...220925.png]
در این صفحه برای رزرو امتحان خود گزینه “Book an exam” را انتخاب کنید.
[تصویر:  Step-Three-Sign-up-for-the-FCE-exam.jpg]
در این قسمت باید نام مکان (کشور) مورد نظر خود برای شرکت در آزمون را انتخاب نمایید که برای این کار ، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید بر روی گزینه “choose a location” کلیک کرده تا اسامی کشور ها برای شما نمایان شود. همچنین شما در این صفحه باید نام امتحان مورد نظر خود را از قسمت “choose an exam” انتخاب نمایید و در نهایت بر روی گزینه “search” کلیک کنید.
[تصویر:  Step-Four-Register-the-fce-test.jpg]
با انتخاب مکان و آزمون مورد نظر ، جزئیات مربوط به آن نمایش داده خواهد شد. که می توانید ادامه ثبت نام خود را به آدرس سایتی که در این قسمت نمایش داده می شود انجام دهید.
[تصویر:  Step-5-Registering-the-fce-test.jpg]
 محتوای آزمون FCE 
در آزمون اف سی ای (FCE) ، مهارت های شنیداری ، گفتاری ، نوشتاری ، درک مطلب و کاربرد زبان مورد ارزیابی قرار می گیرد. داوطلبان ملزم هستند در مدت حدودا 4 ساعت به سوالات این چهار بخش پاسخ دهند. جزئیات سوالات آزمون به شرح زیر می باشد:
Reading and Use of English (مهارت خواندن و کاربرد زبان) 
این قسمت از آزمون که از هفت بخش مجزا تشکیل شده است شامل 65 سوال می باشد که شرکت کنندگان می بایست در مدت زمان یک ساعت و پانزده دقیقه به آن ها پاسخ دهند. در این بخش دامنه واژگان ، ساختار زبان و درک مطلب مورد ارزیابی قرار می گیرد.

ثبت نام آزمون FCE
Listening (مهارت شنیداری) 
مهارت شنیداری در آزمون اف سی ای از 30 سوال تشکیل شده است که داوطلبان ملزم به پاسخگویی آن در مدت زمان 40 دقیقه هستند. هدف از این بخش ، ارزیابی داوطلب در خصوص درک مکالمات انگلیسی است. در این قسمت برای داوطلب بخش هایی از سخنرانی ها ، آگهی های تبلیغاتی ، قسمت هایی از یک برنامه رادیویی پخش می شود و در پایان ، سوالاتی در رابطه با موضوع آن مطرح می شود که شما با پاسخگویی به سوالات این بخش نشان می دهید که مفهوم ، کلیات و جزئیات متون شنیداری را به درستی درک نموده اید.
Writing (نگارش)
داوطلبانی که در آزمون fce شرکت می کنند می بایست در طول آزمون دو متن با موضوعات متفاوت به زبان انگلیسی بنویسند تا به وسیله آن ها امکان ارزیابی مهارت نوشتن قابل ارزیابی باشد. در قسمت اول شما تنها یک موضوع در اختیار دارید که باید به آن پاسخ دهید اما در قسمت دوم شما می توانید از بین 4 موضوع ارائه شده یکی را به دلخواه انتخاب و پاسخ دهید. مدت زمان نگارش این دو مقاله ، یک ساعت و بیست دقیقه می باشد.
Speaking (مکالمه)
در این قسمت از آزمون که مهارت گفتگو و مکالمه شرکت کنندگان سنجیده می شود از چهار بخش تشکیل شده است به این صورت که دو شرکت کننده در حضور دو ممتحن یا آزمونگر طبق دستورالعمل ها با یکدیگر به گفتگو و مکالمه می پردازند. برای این بخش از آزمون مدت زمان 14 دقیقه در نظر گرفته شده است.
نحوه نمره دهی و درجه بندی مدارک آزمون FCE 
دانشگاه کمبریج به داوطلبانی که در آزمون FCE شرکت کرده اند متناسب با نمره و عملکرد اکتسابی آن ها ، مدرک معتبر اعطا خواهد کرد. داوطلبانی که بتوانند نمره بالایی در این آزمون کسب نمایند مدارک سطح بالایی دریافت خواهند کرد. مدارکی که به داوطلبان اعطا می شود از سطح و درجه خاصی برخوردار هستند که در این جا به ارزش و درجه بندی این مدارک اشاره می کنیم.
دریافت مدرک FCE با درجه A : با توجه به این که آزمون FCE ، در مجموع 190 امتیاز دارد ، شرکت کنندگانی که بتوانند نمره 180 الی 190 را کسب نمایند در درجه A قرار می گیرند. دانشگاه کمبریج به این دسته از داوطلبان مدرک سطح پیشرفته C1 را اعطا می کند.
دریافت مدرک FCE با درجه B : داوطلبانی که نمره بین 173 تا 179 را کسب نمایند در درجه B قرار خواهند گرفت و به آن ها مدرک B2(سطح متوسط رو به بالا) تعلق خواهد گرفت.
دریافت مدرک FCE با درجه c : چنان چه در این آزمون نمره ای در بازه 160 تا 172 کسب کنید در این آزمون در درجه C قرار خواهید گرفت و به شما نیز مدرک B2 تعلق خواهد گرفت. در نهایت به داوطلبانی که نمره بین 140 تا 159 را کسب می کنند مدرک B1 اعطا می گردد.
داوطلبانی که در درجه های A و B موفق به کسب مدرک می شوند ، اعتبار مدرک آن ها با داوطلبانی که نسبت به ثبت نام آزمون IELTS اقدام کرده و در آزمون نمره 5 تا 6 را کسب نموده اند ، برابری می کند.

ثبت نام آزمون FCE
زمان اعلام نتایج آزمون FCE
بعد از برگزاری آزمون ، عملکرد داوطلبان بر اساس معیار های دانشگاه کمبریج ارزیابی و بررسی خواهد شد. نتایج آزمون تقریبا 4 تا 6 هفته بعد از آزمون paper-based و 2 تا 3 هفته بعد از آزمون Computer-based به صورت آنلاین منتشر می شود. در کارنامه ای که دریافت می کنید برای شما در هر یک از بخش های نوشتاری ، شنیداری ، گفتاری و درک مطلب نمره مجزا درج شده است تا به راحتی بتوانید نحوه عملکرد خود در این آزمون را ملاحظه کنید. میانگین نمرات این بخش ها ، نمره نهایی آزمون را تشکیل می دهند.
برای دسترسی آسان به نتایج آزمون FCE ، می توانید در وب سایت Free Online Results Service که مربوط به آزمون های کمبریج است عضو شده و از زمان اعلام نتایج آگاهی یابید.
برای شرکت در آزمون FCE از چه منابعی استفاده کنیم؟
داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون زبان اف سی ای را دارند می توانند مهارت های خود را از طریق مطالعه منابع مرتبط افزایش دهند. برخی از منابعی که می توانند کمک شایانی به داوطلبان آزمون FCE نمایند عبارتند از:
Cambridge English: First Masterclass
این کتاب از 12 بخش تشکیل شده و تمام مهارت های مورد نیاز برای این آزمون را پوشش می دهد. در ضمن این کتب از انتشارات آکسفورد می باشد.
FCE Result
این کتاب نیز در انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده است و کتاب مناسبی برای self-study می باشد که تمام مهارت های مورد نیاز نیز در این کتاب گنجانده شده است.
FCE Gold Plus
کتاب کامل دیگری که برای آمادگی در آزمون های زبان کمبریج به خصوص fce می تواند بسیار مفید واقع شود کتاب FCE Gold Plus است که در انتشارات لانگمن به چاپ رسیده است.
سایر کتاب های مفید در این زمینه عبارتند از :
Cambridge Compact First, Second Edition
Cambridge Exam Books: First 1
Ready for First
Destination B2 Intermediate Student Book
مراکز برگزاری آزمون FCE در ایران
در حال حاضر آزمون FCE در هیچ مرکزی در ایران برگزار نمی شود. علاقه مندان برای شرکت در آزمون می بایست پس از مراجعه به سایت ، کشور و شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایند و ثبت نام خود را انجام دهند.هزینه شرکت در آزمون اف سی ای حدود 140 تا 150 پوند می باشد که البته بسته به کشور و مرکزی که آن را برگزار می کند ممکن است این هزینه تغییر کند.
[تصویر:  telegram-iranmoshavere-baner-1.gif]


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام آزمون FCE با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 2 بامداد از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران 9092305538
تماس از سایر استان ها 9099072938 - 9099071647
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : ثبت نام آزمون FCE