تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: معرفی سایت پروفایل ساز عکس پروفایل effectino.com
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پروفایل ساز افکتینو
پروفایل ساز افکتینو راهکاری برای ایجاد انواع پروفایل های جذاب و دیدنی است. با استفاده از افکتینو می توانید عکس خود را بدون تغییر کیفیت و اندازه، در کنار بهترین بازیگر هالییودد، بیلبورد تبلیقاتی، بر روی جلد مجله، بر روی یک برج معروف و غیره به راحتی و بدون هیچ مشکلی قرار دهید. نرم افزار افکتینو با شناسایی اتوماتیک چهره (Face Detection) و اعمال فیلتر های مختلف صورت عکس های شاد و پر انرژی برای شما خلق می کنید . کافی است پس از قرار دادن عکس خود در قاب دلخواه خود عکس های مورد نظرتان را ذخیره کرده و بین دوستانتان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. استفاده از افکتینو بسیار راحت و آسان است. از آنجایی که در پروفایل ساز افکیتو کلیه محاسبات پردازشی و الگوریتم های پردازش تصویر سمت سرور اجرا می شود، سرعت پردازش بالایی دارد.
effectino.com
شاید شما نویسنده باشید، شاید هم یک نقاش. ممکن است سبک زندگی خاصی را دنبال کنید، فعال مدنی باشید یا اینکه طرفدار حقوق حیوانات، شاید هم به رویدادها و معظلات اجتماعی واکنش نشان دهید. هر کسی که هستید و هر دغدغه ذهنی و خط فکری که دارید، عکس پروفایل شما می‌تواند دریچه‌ای به سوی شناخت شخصیت، فعالیت‌ها، علایق و دغدغه‌های شخصی و اجتماعی شما باشد. در واقع اهمیت عکس پروفایل از آن جهت است که به شما این امکان را می‌دهد که خودتان انتخاب کنید دیگران شما را چگونه بشناسند. به بیان دیگر، عکس پروفایل نشانه شخصیت شماست و به نوعی برند شخصی شما محسوب می‌شود. افراد بر حسب علایق خود از عکس پروفایل عاشقانه، عکس پروفایل خاص و .. استفاده می کنند. در این پس اهمیت تصویر پروفایل پرداخته ایم با ما همراه باشید.

.

اهمیت عکس پروفایل

[img=1120x0]https://effectino.com:8080/wp-content/uploads/2019/01/profile_pic_1.png[/img]

شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. طبق تحقیقی که در انگلستان انجام شده است، میزان استفاده از عکس در شبکه‌های اجتماعی از ۵۳% در سال ۲۰۱۱ به ۶۴% در سال ۲۰۱۳ افزایش یافته است و تماشای عکس‌ها در دنیای مجازی به یکی از سرگرمی‌های محبوب افراد تبدیل شده است که میزان آن حتی از گوش کردن به موسیقی نیز بیشتر است.

شاید تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید که اهمیت عکس پروفایل در چیست و عکس پروفایل شما چه چیزی در مورد شما به دیگران می‌گوید. اولین دلیل اهمیت عکس پروفایل این است که این امکان را می‌دهد که دیگران بتوانند شما را شناسایی کنند. دلیل دیگر این است که عکس پروفایل ابزاری است که به افراد این امکان را می‌دهد تا خود را ابراز کنند. در واقع عکس پروفایل، برای فرد شهرت و اعتبار خلق می‌کند. هنگام ایجاد حساب کاربری در سایت‌های تخصصی، انتخاب عکس برای پروفایل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و ضروری است که عکسی انتخاب شود که تصویر درستی از فرد به دیگران انتقال دهد.

امروزه عکس پروفایل همان نقشی را دارد که بیست سال پیش مصاحبه حضوری داشته است. اهمیت عکس پروفایل در وبسایت‌های کاریابی دوچندان است. در واقع، همان طور که باید نسبت به خطاهای املایی و دستوری در رزومه خود دقت کنید، نسبت به انتخاب عکس پروفایل نیز حساس باشید. یکی از شناخته‌شده‌ترین سایت‌ها، LinkedIn می‌باشد که سومین سایت اجتماعی و بزرگترین شبکه تخصصی در دنیاست. این سایت حدود ۳۳۲ میلیون نفر عضو در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا دارد. از این تعداد کاربر، ۱۲ میلیون نفر در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارند.

[img=1120x0]https://effectino.com:8080/wp-content/uploads/2019/01/profile_pic_2.png[/img]

به طور خاص، عکس پروفایل در وبسایت‌های مربوط به کاریابی مانند LinkedIn، باید حس قابل‌اعتماد بودن را القا کند و خود واقعی شما را نشان دهد. زیرا اگر کسی شما را نشناسد، تاثیر اولیه را از عکس پروفایل شما می‌گیرد.

طبق تحقیقات منتشر شده در مجله Social Psychology and Personality Science ، تاثیر اولیه نشئت گرفته از نگاه کردن به عکس یک فرد، حتی پس از ملاقات رودر رو، به قوت خود باقی می‌ماند. این تاثیر اولیه به دو دلیل وجود دارد:

[list=1]

[*]. اثر هاله‌ای: هنگامی که عکس پروفایل شخصی در شما تاثیر اولیه می‌گذارد، این احتمال بسیار زیاد است که شما سایر ویژگی‌های مثبت را نیز به او نسبت دهید. مثلاً اگر شمااز روی تصویر کسی او را «خوب» ارزیابی کنید، احتمالاً او را فردی اجتماعی فرض خواهید کرد که ازدواجی موفق داشته و والد خوبی نیز می‌باشد.

[*]برآورده کردن پیش‌بینی خود: اگر از نظر شما کسی دوست داشتنی باشد، احتمالاً  رفتار صمیمانه‌تری نسبت به او خواهید داشت و همین موجب تعامل مثبت با آن فرد می‌شود و اگر کسی را دوست‌داشتنی نیابید از او کناره‌گیری می‌کنید و اثر منفی در تعامل با او خواهد داشت.
[/list]
 

[img=1120x0]https://effectino.com:8080/wp-content/uploads/2019/01/profile_pic_3.png[/img]

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که کارفرمایان ۱۹% از زمان خود را صرف دیدن عکس پروفایل  افراد جویای کار می‌کنند. این یعنی، عکس شما به اندازه سابقه کاری و نیز مهات‌های شما برای کارفرما اهمیت دارد. بنابراین انتخاب عکس پروفایل برای مقاصد شغلی بسیار اهمیت دارد.

باید این نکته را در نظر بگیرید که در انتخاب عکس پروفایل از عکس‌های اخیر خود استفاده کنید تا بیشترین تطابق با چهره فعلی شما را داشته باشد. همچنین اگر از عکس‌های قدیمی یا عکس‌های ویرایش‌شده استفاده کنید، بیننده ممکن است با دیدن شما و مقایسه چهره شما با عکس‌تان، شگفت‌زده شود.

 

مسئله قابل توجه دیگر درباره اهمیت عکس پروفایل این است که عکس پروفایل نشانه شخصیت شماست و می‌تواند در مورد ویژگی‌های شخصیتی شما، سرنخ‌هایی به دیگران بدهد. یک عکس پروفایل شاد یا عکس پروفایل غمگین، عکس پروفایل خاص، عکس پروفایل دخترونه یا عکس پروفایل شاد پسرانه، شاید از نظر شما در موقعیت‌های مختلف بهترین عکس پروفایل باشد، اما هر کدام می‌تواند پیام‌های متفاوتی را به دیگران القا کند. دیدن عکس پروفایل این زمینه را می‌تواند فراهم کند که بیننده با توجه به تاثیر اولیه مثبت، با شما احساس صمیمیت داشته باشد، در نتیجه باعث سهولت ارتباط می‌شود.

[img=1120x0]https://effectino.com:8080/wp-content/uploads/2019/01/profile_pic_4.png[/img]

تشخیص شخصیت از روی عکس پروفایل موضوع بسیاری از مطالعات بوده است. طبق بررسی‌های انجام شده، پنج نکته مهم در هر عکس پروفایل خاص، برای بیننده برجسته‌تر است. اولین نکته لباس فرد در عکس پروفایل است. نوع پوشش فرد به محیط کار و حرفه‌ای که در آن فعالیت دارد، بستگی دارد. بر اساس اصول تشخیص شخصیت از روی عکس پروفایل، کسانی که در صنعت مد و لباس فعالیت می‌کنند، سعی دارند آخرین و به‌روزترین لباس‌ها را به تن کنند و این‌گونه در عکس‌های خود، بیننده را تحت‌تاثیر قرار دهند. این در حالی است که افرادی که در حوزه حقوق و قضاوت کار می‌کنند، لباس‌های کاملاً رسمی را بهترین گزینه برای خود می‌دانند. به‌طور کلی، شخصیت شناسی از روی ژست عکس نشان می‌دهد که نیمه بالایی بدن در عکس پروفایل اهمیت زیادی دارد.

نکته دوم که نباید دست‌کم گرفته شود، سادگی است. این مسئله تا جایی اهمیت دارد که برخی زیبایی را معادل با سادگی می‌دانند. پس سعی کنید در عکس پروفایل، ساده ظاهر شوید تا بهترین عکس پروفایل را خلق کنید.

مورد سوم، زمینه عکس پروفایل است. مکانی که در آن عکس می‌گیرید باید تمیز باشد و به گونه‌ای نباشد که توجه را از چهره شما منحرف به زمینه کند. فراموش نکنید عکس پروفایل شما، خودتان و فقط خودتان را نمایش دهد. عکس پروفایل شما، جای اعضای خانواده، دوستان و حیوانات خانوادگی نیست. این عوامل در عکس پروفایل، بیننده را گیج می‌کند و حس خاصی نسبت به خود شما القا نمی‌کند. همچنین در عکس لبخند بزنید یا حداقل سعی کنید دوستانه و مودب به نظر برسید. افراد غالباً با عکس پروفایلی که حالتی یا حسی را القا می‌کند بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند.

عکس پروفایل غمگین یا عکس پروفایل شاد: چگونه نوع شخصیت افراد در انتخاب عکس پروفایل منعکس می‌شود؟

افراد با انتخاب یک عکس پروفایل شاد یا عکس پروفایل غمگین یا حتی یک عکس نوشته خوشگل برای پروفایل، به طور ضمنی پیامی را به بیننده منتقل می‌کنند. تحقیقات زیادی نیز در زمینه روانشناسی عکس ها و شخصیت شناسی عکس پروفایل انجام شده است.

[img=1120x0]https://effectino.com:8080/wp-content/uploads/2019/01/profile_pic_6.png[/img]

نتایج تحقیقی که بر روی عکس پروفایل ۴۳۴ کاربر توئیتر انجام شده است نشان می‌دهد که عکس پروفایل افرادی که نسبت به تجربه‌های جدید پذیراتر هستند، دارای ویژگی‌های زیبایی‌شناختی بالاتری است. در عکس پروفایل این افراد، تضاد رنگی زیاد است و تصاویر وضوح بالایی نیز دارند. همچنین کاربرانی که  میزان پذیرش یا عصبانیت در آن‌ها بیشتر است، احتمال بیشتری دارد که در فضای مجازی بدون عکس پروفایل حضور یابند. این مطالعه نشان داد که افرادی که دچار اختلالات عصبی هستند، عکس پروفایل ساده و غیر رنگی دارند. افراد وظیفه‌شناس و با وجدان از عکس‌های رنگی‌تر، طبیعی‌تر و روشن‌تر برای پروفایل خود استفاده می‌کنند.

همچنین مشاهده شده است که افراد برون‌گرا تمایل دارند رنگی‌ترین تصاویر را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کنند. این افراد نسبت به سایرین، پیکوفان مرجع عکس پروفایل علاقه بیشتری به استفاده از عکس پروفایل دسته‌جمعی دارند. علاوه بر این، این تحقیق نشان داد که افرادی که حس همدری بیشتری با سایرین دارند، از عکس‌های رنگارنگ روشن و تار، به عنوان عکس پروفایل استفاده کردند.

برخی از تحقیقات دیگر نیز به شخصیت شناسی از روی ژست عکس پروفایل توجه دارند.

چرا برخی تمایل دارند بدون عکس پروفایل در فضای مجازی حضور داشته باشند؟

 

[img=1120x0]https://effectino.com:8080/wp-content/uploads/2019/01/profile_pic_5.png[/img]

برخی از افراد بدون عکس پروفایل در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. البته برخی نیز از تصاویری غیر از چهره خود برای عکس پروفایل استفاده می‌کنند. گاهی هم افراد ترجیح می‌دهند از عکس نوشته خوشگل برای پروفایل استفاده کنند.

غالباً کاربران بدون عکس پروفایل، گیج‌کننده‌ترین افراد در دنیای مجازی هستند. زیرا بیننده هیچ تصوری از این که این افراد چه کسانی هستند، ندارد. این مسئله می‌تواند موجب بروز برخی سوءبراشت‌ها شود. داشتن عکس پروفایل در شبکه‌های اجتماعی این پیام را می‌دهد که حساب کاربری شما فعال است. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که حتماً از عکس خودتان به عنوان عکس پروفایل استفاده کنید. زیرا در صورت به‌کارگیری تصاویری غیر از چهره خود، ممکن است این فکر به ذهن بیننده خطور کند که حساب کاربری شما تقلبی است. بنابراین، اگر تصمیم دارید در فضای مجازی فعالانه حضور داشته باشید، بدون عکس پروفایل در شبکه‌های اجتماعی حاضر نشوید. همچنین به‌کار بردن تصویر چهره  به عنوان عکس پروفایل موجب می‌شود که دیگران شما را به خاطر بسپارند و نیز در ملاقات اول شما را از دیگران تشخیص دهند.

چرا باید عکس پروفایل خود را به‌روز کنید؟

فرقی نمی‌کند که از شبکه‌های اجتماعی برای مقاصد شخصی یا کاری استفاده می‌کنید، فکر خوبی است که عکس پروفایل خود را همزمان با سال نو تغییر دهید. این تغییر از منظر شخصی این پیام را به دیگران می‌دهد که شما در فضای مجازی هم‌چنان فرد فعالی هستید.

از دیدگاه حرفه‌ای و تخصصی نیز این پیام را در بر دارد که شما با پیشرفت تکنولوژی همراه هستید و اگر شما در بازار کار هستید، به شما این امکان را می‌دهد که وجهه خاصی را در حوزه تخصصی خود در فضای مجازی برای کارفرمایان ایجاد کنید.

به عنوان یک قاعده یا روال کلی گفته می‌شود که تغییر عکس پروفایل بیش از یک بار در طی سه ماه، زیاد محسوب می‌شود و نیز تغییر عکس پروفایل کمتر از یک بار در طی دوسال، بسیار کم است.

[img=40x0]https://effectino.com:8080/wp-content/uploads/2019/01/Icon-40.png[/img]پیشنهاد افکتینو: باید و نبایدها در انتخاب عکس پروفایل

با توجه به این موضوع که دنیای امروز، دنیایی بصری است و نیز استفاده از شبکه‌های اجتماعی به یکی از بایدهای زندگی ما تبدیل شده است، چگونگی حضور در این جامعه مجازی بسیار قابل تامل است. در این میان، انتخاب عکس پروفایل برای حضور در فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا عکس پروفایل افراد، نقطه شروع ارتباط آن‌ها با سایر کاربران می‌باشد و بر اساس اصول شخصیت شناسی عکس پروفایل، می‌تواند بیانگر پیام‌های متفاوتی در مورد شخصیت، علایق، مهارت‌ها و سایر ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها باشد. فرقی ندارد چه نوع عکس پروفایلی مد نظر شماست: عکس پروفایل شاد یا عکس پروفایل غمگین، عکس پروفایل دخترونه، عکس پروفایل شاد پسرانه، عکس پروفایل شاد کارتونی و …. به منظور تاثیرگذاری بیشتر، بهتر است نکات مرتبط با روانشناسی عکس ها را در انتخاب عکس پروفایل رعایت کنید ؛ در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

[list]

[*]عکسی را انتخاب کنید که بیشترین شباهت در دنیای واقعی را به شما دارد. پیکوفان مرجع عکس پروفایل 

[*]به درستی نشان دهد که شما چه کسی هستید.

[*]بهترین ویژگی شما را برجسته سازد.

[*]بهترین عکس شما از مجموعه ۳۰ عکس گزینش شده باشد.

[*]نور در عکس پروفایل عامل بسیار مهمی است. نباید نور تند یا سایه در عکس وجود داشته باشد. به طور کلی عکس باید واضح باشد. 
[/list]