تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: رتبه کشوری در کارنامه کنکور سراسری چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  What-is-the-country-rank-in-the-college-...e-exam.jpg]رتبه کشوری در کارنامه کنکور سراسری چیست؟


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رتبه کشوری در کارنامه کنکور سراسری چیست؟ با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 2 بامداد از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران 9092305538
تماس از سایر استان ها 9099072938
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

کارنامه کنکور سراسری 98 در گروه های آزمایشی مختلف در روز 15 مرداد ماه منتشر شد. این کارنامه که نحوه دسترسی به آن از طریق سایت سنجش می باشد ممکن است در نگاه اول ، بسیار پیچیده و غیر قابل درک باشد. سوالاتی که معمولا پس از مشاهده نتایج اولیه برای تمام داوطلبان مطرح می باشد ، پیرامون رتبه است. این که رتبه اصلی کدام است؟ کدام رتبه جهت پذیرش در دانشگاه های سراسری و آزاد مورد نظر است؟ رتبه کشوری مهم است یا رتبه کل در سهمیه نهایی؟ علاوه بر این سوالات ، موارد بسیار دیگری ممکن است برای داوطلبان کنکوری مجهول باشد. اما ابتدا باید نسبت به رتبه های کشوری و میزان تاثیر آن ها در قبولی کنکور ، اطلاعات لازم را کسب نمایید. به همین منظور ، مقاله ای تهیه نموده ایم تا داوطلبان کنکوری بتوانند اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل سازند.
زتبه کشوری هر داوطلب ، نشان دهنده جایگاه وی در میان تمام شرکت کنندگان ، بدون اعمال سهمیه ، می باشد.
رتبه کشوری چیست؟
در نگاه نخست به نتایج اولیه ، موارد بسیاری با عنوان رتبه به چشم می خورد اما نکته اصلی این است که داوطلب بداند چه رتبه ای جهت پذیرش در دانشگاه ها ، مورد نظر قرار می گیرد. یکی از رتبه هایی که در کارنامه وجود دارد ، رتبه کشوری داوطلب است. ممکن است برخی بر این باور باشند که این رتبه همان رتبه اصلی و معیار سنجش دانشگاه ها است. درحالی که این طرز تفکر ، تقریبا اشتباه است.
رتبه کشوری تنها به منظور نشان دادن جایگاه شما بین تمام شرکت کنندگان آزمون سراسری و بدون اعمال سهمیه ذکر شده و جهت پذیرش در دانشگاه های دولتی مورد توجه نمی باشد. ممکن است برایتان این سوال مطرح شود که کاربرد این رتبه به جز نشان دادن جایگاه کلی چه می تواند باشد؟ نکته قابل توجه این است که رتبه کشوری جهت پذیرش در دانشگاه های دولتی مورد توجه قرار نمی گیرد اما اگر جزو آن دسته از داوطلبان هستید که به تحصیل در دانشگاه های آزاد تمایل دارید باید رتبه کشوری خود را مد نظر داشته باشید. چرا که معیار پذیرش دانشگاه های آزاد این رتبه است.

رتبه کشوری در کارنامه کنکور سراسری چیست؟
تفاوت رتبه کشوری و رتبه کل در سهمیه نهایی
وجه تمایز بین این دو عنوان ، به این صورت است که رتبه کشوری داوطلب بدون اعمال سهمیه است اما رتبه کل در سهمیه نهایی با توجه به سهمیه ای است که داوطلب ، هنگام ثبت نام انتخاب می کند. سهمیه داوطلب بر روی رتبه کشوری وی تاثیر گذاشته و آن را بهبود می بخشد. میزان این تاثیر به نوع سهمیه ای که استفاده می شود بستگی دارد.

رتبه کشوری در کارنامه کنکور سراسری چیست؟

با توجه به مطالب فوق ، میزان اهمیت رتبه کشوری بسته به این دارد که شما داوطلب تحصیل در کدام دانشگاه ها هستید. اگر مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه ، شبانه و یا دوره های دیگر غیر از آزاد هستید ، رتبه کشوری شما بدون تاثیر بوده ولی اگر به انتخاب رشته دانشگاه های آزاد مجاز شده اید ، باید بدانید که رتبه کشوری است که جهت پذیرش شما مورد سنجش قرار می گیرد. در نظر داشتن این مورد می تواند در انتخاب لیست رشته های مورد نظرتان ، بسیار مثمر ثمر واقع گردد. جهت کسب آگاهی نسبت به سایر بهش های کارنامه می توانید از لینک  توضیحات کارنامه کنکور استفاده نمایید.
[تصویر:  konkur1.gif]


نقل‌قول: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رتبه کشوری در کارنامه کنکور سراسری چیست؟ با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.ساعت تماس از 8 صبح الی 2 بامداد از طریق تلفن های ثابت –
نقل‌قول: تماس از استان تـهران 9092305538
تماس از سایر استان ها 9099072938
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع : رتبه کشوری در کارنامه کنکور سراسری چیست؟