تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شکست ایمپلنت در چه موارد و به چه علت*هایی رخ می*دهد؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نقل‌قول: [تصویر:  %D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D9%84%D9%86%D8%AA.jpg]



همان طور که می دانید ایمپلنت دندان روز به روز در حال پیشترفت است. بهترین روش برای جایگزاری دندان شکسته یا خراب همین ایمپلنت دندان است. اگر شما به درستی از ایمپلنت دندان مراقبت کنید تا آخر عمر باقی می ماند اما در بعضی موارد ایمپلنت پس زده می شود که این موارد ربطی به مراقبت شما ندارد. خیلی کم پیش میاید که ایمپلنت دندان شما دچار شکستگی شود اما اگر این اتفاق افتاد چه کاری باید انجام دهیم؟ و چگونه می*توان مانع شکست ایمپلنت دندان* شد؟

شکست ایمپلنت

در اکثر مورد هایی که اخیرا منجر به شکست ایمپلنت* دندان می شود، شکننده بودن جنس ایمپلنت بوده است ولی تصاویری که با اشعه x از دندان گرفته شده نشان دهنده بیماری جدید در ارتباط با ایمپلنت به نام پری ایمپلنتایتیس است که در این نوع بیماری باکتری ها به حدی رشد می کنند که استخوان اطراف ایمپلنت دندان را خراب می کنند. پری ایمپلنتایتیس باعث ایجاد نگرانی و استرس در بیماران و دندانپزشکان شده است چون این بیماری فقط بر اثر ایمپلنت دندان رخ می دهد. بعضی وقتها این باکتری ها از طریق آبسه، گاهی با درد و گاهی با ایجاد بوی بد در دهان خود را نشان می دهند. برای درمان این عفونت نیاز به معاینه های جدی دارد. متاستفانه در برخی موارد فقط با برداشتن ایمپلنت این بیماری متوقف می شود و دیگر پخش نمی شود.

ایمپلنت دندان مزایای زیادی دارد، مزایایی شامل:
به ظاهر شخص و صحبت کردن او بهبود می بخشد.
فرد احساس راحتی بیشتری نسبت به قبل می کند.
از غذایی که میل می کند بیشتر لذت میبرد چون توانایی جویدن آن بیشتر می شود.
از دهان و دندان و فک محافظت می کند.
سلامت کلی دهان و دندان را افزایش می دهد.
به دلیل اینکه ایمپلنت دندان یک عمر ماندگاری دارد هزینه اش به صرفه تر است.
کاشت ایمپلنت دندان برای همه اشخاص مناسب نیست زیرا بستگی به سلامت دهان و استخوان های فک و سلامت دندان ها دارد. اگر قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارید ابتدا با دنپزشک متخصصی در ابن باره مشورت کنید و اگر او بعد از برسی های لازم شما را به عنوان کاندید ایمپلنت دندان مناسب دید بعد اقدام به این عمل کنید.
دلایل شکست ایمپلنت دندان
در صورتی که ایمپلنت
دندان شما با شکست روبه رو شد، به منظور بهبود یا درمان ایمپلنت راه های وجود دارد که بهترین راه حل آن تنها با چکاپ و برسی دندان و دهان توسط متخصص دندانپزشک میسر است. متخصص ابتدا باید دلیل شکستن آن را برسی کند که اکثر شکستگی های ایمپلنت دندان جوش نخوردن استخوان با ایمپلنت است و یکپارچه نبودن استخوان هاست. یکی از نشانه هایی که شما می توانید به کمک آن متوجه شوید ایمپلنت با شکست مواجه شده برزو التهاب بر روی استخوان پیرامون ایمپلنت است. اگر این مشکلات برایتان رخ داد می توانید با انجام موارد زیر کمک بگیرید.
شکستگی در ایمپلنت
در صورتی که کاشت ایمپلنت دندان بخاطر شکستگی در ایمپلنت موفق نشد. ولی این شکستگی به استخوان فک آسیبی جدی نرساند نیازی به عمل های چندانی ندارد فقط بایستی با سرعت به پزشک متخصص خود اطلاع دهد تا دچار آسیب های جدی دیگر نشود. دنداپزشک این امکان را دارد بعد از برسی های لازم که چرا ایمپلنت قبلی از بین رفت، ایمپلنت دندان جدید را جایگزاری کند. این عمل موجب افزایش ماندگاری ایمپلنت دندان می شود.
مشکلات یکپارچگی استخوانی یا عفونت ایمپلنت
همان طور که در بالا به این موضوع اشاره ی کوچکی کردیم، یکپارچه نبودن استخوان ها یکی از دلایل ایجاد شکستگی در ایمپلنت دندان است. دندانپزشک از طریق دو روش این امکان را دارد که این مشکل را حل کند، اما همه چیز وابسته به مقدار عفونت یا خراب شدن استخوان است.

1. تخریب استخوان ملایم: دندانپزشک متخصص ابتدا علت خرابی استخوان را برسی می کند سپس ایمپلنت خراب را از دهان خارج می کند و تا بهبود یافتن کامل استخوان صبر میکند (ممکن است چند ماه طول بکشد) و سرانجام کاشت ایمپلنت دندان را مجدادا شروع می کند.

2. تخریب استخوان شدید: در این روش، دندانپزشک پیش ازاینکه بخواهد ایمپلنت دندان را جایگزین کند، باید فرایند گرافت استخوان را انجام دهد. منظور از فرایند گراف استخوان عملی است که در طول آن استخوان تازه ای رشد می کند.منبع:ایمپلنت