تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اختلال پرخوری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=tahoma]اختلال پرخوری[/font]
اختلال پرخوری یکی از شایع ترین نوع اختلال تغذیه است که تاثیرات منفی در افراد مبتلا به آن می گذارداختلال پر خوری یکی از اختلالات خوردن می باشد که فرد مبتلا بدون احساس گرسنگی یا نیاز به غذا، به طور کنترل نشده ای، غذا مصرف می کند.
 رفتار پر خوری به دلایل مختلفی روی می دهند، اما اغلب پس از پر خوری فرد دچار عذاب وجدان شدید می شود. ممکن است هیچ علامت فیزیکی آشکار مانند اضافه وزن یا چاقی نداشته باشید، ولی به این بیماری مبتلا باشید.
 اختلال پرخوری در صورت عدم تشخیص و درمان می تواند پیامدهای منفی بر سلامتی جسمی و روانی، تناسب اندام و اعتماد به نفس به همراه داشته باشد. با استفاده از روش های درمانی مناسب می توانید از زندگی شاد و سالمی برخوردار شوید.
تقریبا 2 درصد جمعیت روی زمین به اختلال پرخوری مبتلا هستند، البته این 2 درصد تنها شامل کسانی می شود که بیماری شان تشخیص داده شده استاگر در مدت زمانی کوتاه، بیشتر از حد طبیعی غذا مصرف می کنید و احساس می کنید هیچ مقاومتی در مقابل این میل اجباری و زود گذر ندارید، احتمالا به اختلال پرخوری مبتلا هستید.
 افراد مبتلا به اختلال پر خوری معمولا بعد از خوردن غذاهای فراوان احساس گناه زیادی می کنند. برای تشخیص این بیماری مزمن، فرد باید حداقل یک ماه و یک روز در هفته، نشانه های پرخوری را داشته باشد. اختلال پرخوری در زنان شایع تر از مردان است و سن بروز آن دوران نوجوانی و در سنین 20 سالگی است.