تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نکات مهم در لیزر موهای زائد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در خصوص لیزر موهای زائد و دستگاه لیزر مو نکات مهمی است. نکاتی که بایستی قبل از انتخاب کلینیک بدان توجه کنید. در ادامه ما در این خصوص مطالبی را برای شما آورده ایم.هرچه دستگاه برند معتبرتر و جديدترى داشته باشد قطعا هزينه هر شات دستگاه و تعويض فلش لامپ دستگاه بيشتر خواهد شد. در نتيجه هزينه انجام ليزر هم افزايش مى يابد. بعضى دستگاهها مثل آى پى ال ،ايلايت و آى پى ال-اس اچ آر دستگاههاى ارزانترى هستند. در نتيجه هزينه انجام كار با آنها كمتر مى باشد. اما بدليل اينكه سيستم نورى دارند برگشت موها با اين دستگاهها سريعتر و بيشتر اتفاق مى افتد. و در نتيجه تعداد جلسات افزايش مى يابد طوريكه در صورت فقدان مشكل هورمونى حداقل هشت جلسه درمانى لازم است كه جلسات شارژ در سال اول هر سه ماه يكبار و سپس هر شش ماه يكبار مى باشد.در نتيجه تعداد كل جلسات و هزينه نهايى بالاتر از زمانى است كه از سيستم هاى ليزرى استفاده مى شود.
سيستم هاى ليزرى مثل الكساندرايت ،دايود و دايود الكس دستگاههاى گرانترى هستند. در نتيجه هزينه انجام كار با اين دستگاهها بيشتر مى باشد. اما خبر خوب اينكه در صورت فقدان اختلال هورمونى تعداد جلسات به حداكثر شش جلسه كاهش مى يابد. جلسات شارژ به صورت هر شش ماه تا سالى يكبار مى باشد (ناحيه بيكينى استثنا مى باشد و به هشت تا دوازده جلسه نياز دارد.) در نتيجه با توجه به اينكه تعداد جلسات كاهش مى يابد در نتيجه هزينه نهايى كمتر خواهد شد.

[تصویر:  banner-asli.gif]

دستگاه دایود لیزر الکس سوپرانو بهترین دستگاه موجود ایران. لیست قیمت لیزر با این دستگاه را در بالا ببینید
نكته قابل توجه اين است كه فلش لامپ هر دستگاه بعد از تعداد شات مشخص قدرت لازم براى جوابدهى مناسب را نخواهد داشت. در نتيجه انجام ليزر بدون نتيجه خواهد بود. و حتما بايد تعويض گردد. متاسفانه بسيارى از مراكز اقدام به انجام ليزر با دستگاهى مى كنند كه عمر مفيد لامپ تمام شده است و معمولا براى جذب مراجعه كننده لیست قیمت لیزر بسیار پایینی ارائه می کنند. اینکار صرفا جهت تامين هزينه تعويض لامپ با نام دستگاههاى مطرح اقدام به انجام ليزر مى كنند.
در چنین مواردی با وجود خروج نور از دستگاه جوابدهى و تاثير ندارد. حتى بدتر اينكه اگر در ابتداى تمام شدن طول عمر لامپ مراجعه نماييد هنوز دستگاه قادر به انتقال انرژى كمى مى باشد. اما اين انرژى براى از بين بردن موها كافى نيست و موها را به فاز خواب مى برد. در این حالت مراجعه كننده فكر مى كند از ليزر جواب گرفته است. ولى بعد از چند ماه شاهد رشد مجدد و كامل موها خواهد بود كه در نتيجه تعداد جلسات افزايش مى يابد. حتى در مواردى مقاومت به درمان ايجاد مى شود.پس مراقب باشيد كيفيت را فداى كميت نكنيد.

دستگاه دايود ليزر الكس سوپرانو جديدترين تكنولوژى رفع موهاى زائد مى باشد كه بدون درد و سوختگى در كمترين تعداد جلسه موها را از بين مى برد. قيمتها به گونه اى تنظيم شده است كه تعداد شات لازم در هر ناحيه زده شود و همه نقاط به طور كامل شات زده شود.چون يكى از عوامل طولانى شدن تعداد جلسات شات ناكافى است.پس باز هم تاكيد مى كنيم كه كيفيت را فداى كميت نكنيد زيرا باعث طولانى شدن پروسه درمان ميشود. همچنين براى رفاه حال مراجعين پكيج هاى به صرفه و اقتصادى در نظر گرفته شده است تا انجام ليزر نواحى بزرگتر و بيشتر با هزينه كمتر قابل انجام باشد.

مقاله بخوانید : از لیزر موهای زائد می ترسم

[b]عوارض جانبی لیزر چیست ؟

[/b]از بین عوارض جانبی رفع موهای زائد با لیزر می توان به مواردی نظیر درد (خفیف تا متوسط) ، سوزش، قرمزی یا اریتم گذرا یا پایدار، تورم، آسیب اپیدرمی به شکل سوختگی خفیف، تغییرات رنگدانه ای به شکل تیره شدن یا روشنتر شدن پوست ناحیه ی تحت درمان نام برد. البته باید یاد آوری کرد که بسیاری از عوارض لیزر موهای زائد کوتاه مدت بوده و برگشت پذیر می باشند و از چند دقیقه تا چند هفته بعد باقی خواهند ماند و در نهایت بهبود خواهند یافت. اصولا لیزر موهای زائد هیچگونه عوارض خطرناک یا عواقب دراز مدتی ندارد


آیا صد در صد موها با لیزر از بین میرود؟
توجه داشته باشید که نتیجه گیری در لیزر مو ۱۰۰ در صدی نیست. دلیل عمده این امر نیز مواردی زیادی است. همچون اختلالات هورمونی درمان نشده یا ناقص درمان شده، زمینه های ژنتیکی. موارد دیگری مانند کیستهای تخمدان ، درمان جهت ناباروری ، وجود استرسهای شدید روحی و کاهش وزن زیاد از طریق تاثیر بر محور هیپوتالاموس – هیپوفیز. عدم استفاده مناسب از ضد آفتابها و برنزه شدن پوست می توانند سبب شکست درمان یا رشد مجدد موها شوند.
میزان تاثیر حداکثری لیزر مو تا ۸۰ درصد می باشد. اما هیچگونه تضمینی در خصوص عدم رشد مجدد موها و یا برطرف شدن کامل موی محل لیزر وجود ندارد. بنابر اين از بین بردن موهای زائد با لیزر تضمینی اصلا از نظر علمی درست نیست.
این امر نه به مشکلات تکنیکی یا روش انجام لیزر بلکه ریشه گرفته از ماهیت ارگانیسم انسانی است. در ۵ درصد مواقع ممکن است هیچگونه پاسخ درمانی را حتی بعد از ۱۰ جلسه لیزر موهای زائد شاهد نباشیم.

فریب تبلیغات کلینیک های مختلف را نخورید. تبلیغات حذف کامل موها دروغی بیش نیست. البته لازم به ذكر است كه در درصد بسيار كمى از افراد نزديك به صد در صد موها از بين مى رود.

[تصویر:  %D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%AA-%D8...%D8%9F.jpg]


تعداد جلسات لازم
تمامی پزشکان تعداد جلسات حداقل ۴ تا ۶ جلسه را پیشنهاد می کنند. لیزر موها باعث از بین رفتن ۱۰۰ درصدی نمی شود. در بهترین حالت نتیجه گیری ۸۰% می باشد. در گروهی از افراد (٥٪) ممکن است تنها پاسخ درمانی به شکل نازک تر شدن تارموها باشد و هرگز شاهد ریزش مو نباشیم.
هر تار مو در سه مرحله رشد می کند. اما فقط در فاز رشد فعال، تراکم ملانین در پیاز مو به اندازه ای است. که انرژی نورانی را در حد تخریب جذب می کند. از آنجائیکه در هر مقطع زمانی تنها یک سوم موها در این فاز قرار دارند، لذا حداقل ۴ تا ۶ جلسه برای از بین بردن موهای زائد با لیزر مورد نیاز است. افرادی که دارای پوست تیره یا موهای روشن هستند نیازمند جلسات بیشتری برای درمان هستند.
تعداد جلسات درمان بخصوص در متقاضیان با موهای باریک ، موی روشن، پوست تیره ، وجود اختلالات هورمونی زمینه ای ، نامنظمی سیکلهای ماهیانه ، و نیز در خصوص آقایانی که تمایل به پیرایش موهای صورت و یا پشت گردن دارند بیشتر خواهد بود و گاهی تا ۱۲ جلسه نیز خواهد بود. به یاد داشته باشید که لیزر مو باعث ریشه کنی مو نمی شود.


بعلاوه نتیجه نهایی درمان کاهش نسبی قابل توجه در تعداد و ضخامت موها می باشد و تقریبا در هیچ شرایطی پوست بطور کامل عاری از مو نخواهد گردید. تعداد جلسات در آقایان دو برابر خانم هاست.

دستگاه مختلف لیزر چه فرقی با هم دارند؟
اولا باید دانست که امروزه تمام سیستمهای موجود با کمک انرژی نورانی کار می کنند و اصطلاحا با عنوان ” لیزر” شناخته می شوند در حالیکه به لحاظ تکنیکی بسیاری از این سیستمها اساسا لیزر محسوب نمی شوند مانند سیستمهای آى پى ال،ايلايت نور با شدت بسیار بالا هستند.
هر کدام از سیستم ها برای تیپ خاص پوست و مو کاربرد دارد. مقایسه آنها با هم درست مثل آن است که بپرسیم “پیچ گوشتی دو سو بهتر است یا چها ر سو؟” و جواب آن است که گرچه هردو برای بستن پیج بکار می روند اما ابزار مناسب با توجه به نوع پیج انتخاب می شود.
سیستم های آى پى ال و ايلايت واقع بهترین و کم عارضه ترین دستگاه از بین بردن موهای زائد در همه نژادها است .برای نژاد ایرانی هم که اندکی سبزه هستند مناسب است . وقتی لیزر موهای زائد در مناطق وسیع انجام می شود این سیستم ها مناسب ترین دستگاه می باشد.

اما اين سيستم ها هم دردناك هستند و اثرى كمتر از ليزرها دارند .سیستم لیزر ان-دى-يگ :لیزر مناسب جهت پوست های تیره می باشد .برای نژاد ایرانی هم مناسب است.به صورت نقطه ای کار می کند و برای سطوح کوچک کاربرد دارد.
سیستم لیزر آلکساندرایت و دیود لیزر انتخابی برای نژاد سفید اروپائی و ایرانیان خیلی سفید می باشد .اگر فرد اندکی سبزه باشد احتمال سوختن پوست زیاد می شود. به صورت نقطه ای کار می کند و برای موبری در سطح وسیع مناسب نیست و در ضمن بسيار دردناك هستند .
سيستم جديد و بسيار موثر اس اچ آر جزء سيستم هاى نورى ميباشد كه با داشتن سرعت بسيار بالا و كاملا بدون درد ،با داشتن فيلتر ٦٩٠نزديكترين طول موج را به ليزر الكساندريت دارد و با داشتن بيشترين تاثير در از بين بردن موها ،به هيچ وجه دردناك نيست و قابليت استفاده براى موهاى كركى و نازك و حتى پوستهاى تيره را دارد و به هيچ عنوان خطر سوختگى و ايجاد لك و قرمزى ندارد.
در عين حال هزينه بسيار مناسبى دارد و براى همه افراد قابل استفاده مى باشد .اين سيستم با امكان ايجاد ده پالس در ثانيه با شدت بالا براى كاربرد در مناطق وسيع مثلا پاها بسيار مناسب است بطوريكه انجام ليزر براى كل بدن با اين سيستم حداكثر٤٠دقيقه به طول مى انجامد.

[تصویر:  %D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D9%85%D9%88%D9...%D9%84.jpg]
آیا لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست ، سینه و یا ناباروری می شود؟

لیزر موهای زائد به هیچ عنوان سرطان زا نیست.

با توجه به اینکه محدوده طول موجی که [url=http://drhonarvar.ir]لیزر موهای زائد استفاده می شود در محدوده غیر یونیزان است لذا تا کنون هنوز هیچگونه مدرک معتبر علمی تا کنون دال بر زیانبار بودن لیزر برای بافتهای بدن ارائه نشده است. بنابراین تا این لحظه از بین بردن موهای زائد با لیزر یکی از ایمن ترین و بی خطر ترین روشهای درمان فیزیکی به شمار می رود.

چند جلسه برای لیزر موهای زائد لازم است تا همه موها به طور کامل از بین برود؟
با توجه به مکانیسم خاص اثر لیزر بر روی مو و ارتباط آن با مسائل متعددی چون رنگ پوست بیمار ، رنگ موها، ضخامت موها، دلیل زمینه ای ایجاد موهای زاید و بسیاری موارد دیگر، حقیقتا” تعیین دقیق تعداد جلسات مشخص برای لیزر موهای زاید امکان پذیر نمی باشد.
با توجه به درصد کاهش موی زائد در هر جلسه و رنگ پوست معمول در بیماران ایرانی به طور تقریبی ۵ تا ۸ جلسه لیزر جهت ایجاد کاهش واضح در موها مورد نیاز می باشد، اما این امر به این معنی نیست که بعد از پایان این تعداد جلسات حتما” تمام موها از بین رفته باشند و هیچگونه مویی در محل وجود نداشته باشد. به طور معمول با پیشرفت جلسات لیزر موها در محل نازک شده و تعداد آنها کمتر می شود. اما اگر علیرغم ادامه جلسات لیزر چنین اثری مشاهده نشود یا رضایت بخش نباشد در این صورت حتما” باید ناهنجاری هورمونی زمینه ای ، مصرف داروها، اختلالات هورمونی درمان نشده یا ناقص درمان شده و گاهی پرموئی ژنتیک و سایر موارد دیگر مانند درمانهای ناباروری مد نظر قرار گیرد.
مشورت با پزشک معالج در این موارد توصیه می شود و ممکن است نیاز به مشاوره با همکاران متخصص غدد داخلی یا زنان و زایمان جهت حل مشکلات همراه ، مورد نیاز باشد. به همین دلایل، تعیین دقیق تعداد جلسات لیزر به هیچ وجه امکانپذیر نمی باشد

آیا نتایج درمانی مادام العمر ماندگار خواهد بود؟
به هیچ عنوان لیزر مو زائد همیشگی نیست و معمولا بعد از اتمام جلسات لیزر با فاصله ۶ تا ۸ هفته یکبار (حداقل ۴ تا ۱۰ جلسه) میزان موفقیت تا حدود ۸۰ درصد خواهد بود. برای اینکه این نتایج باقی بماند باید در سال اول حداقل هر سه تا ۴ ماه یکبار و در سال دوم هر ۶ ماه یکبار و از سال سوم به بعد حداقل سالانه یک بار لیزر موهای زائد تجدید گردد. به این ترتیب تعداد موها به طور متوسط ۶۰ تا ۸۰ درصد کم می شود. در غیر اینصورت در ۷۵ درصد موارد موها طی ۲ سال اول شروع به بازگشت خواهند نمود.