تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: برای درمان هر نوع بیماری، کدام حرکت یوگا مناسب است؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خبر خوب این است که هر مشکلی که یک فرد تجربه می‌کند، شانس خوبی است که از برخی حرکات یوگا برای کمک و مقابله با مشکلات استفاده کند. به عنوان مثال اگر نمونه ای از این تجربیات، مشکلات جنسی در مردان یا علائمی از PMS و یا کاهش وزن باشد، یوگا فرصتی برای برقراری ارتباط با خود و بهبود زندگی و سلامتی خواهد شد. ویدیوی مربوط به هر حرکت بصورت لینک قرار داده شده و روی هر حرکت کلیک کنید تا ویدیوی آن باز شود (باید وی پی ان خود را روشن کنید)
۱- چاقی
برای برخی، ممکن است تا حدودی عجیب و غریب به نظر برسد، منتها چاقی عمدتا به دلیل کم تحرکی اتفاق می افتد. به جای ساعت ‌ها دویدن بر روی تردمیل، یوگا یک روش موثر برای کاهش وزن است. طبق گفته ژورنال یوگا،  بهترین ژست ها برای از دست دادن وزن از طریق یوگا شامل ژست قایق، ژست زاویه باز و خم به جلو هستند.
۲- توده عضلانی کم و عضلات ضعیف
بسیاری از مردان از داشتن عضلات بزرگ لذت می برند، زیرا آنرا جذاب می دانند؛ اما برای برخی، عضلات بزرگ جایی برای تحسین ندارد. در هر نوع بدنی که یک فرد ترجیح می دهد، داشتن مقدار کافی عضله برای سلامت عمومی بدن اهمیت دارد. یوگا از وزن بدن یک فرد برای کمک به ساختن عضلات قوی استفاده می کند. یوگا شش توصیه برای قوی تر کردن عضلات دارد، پرش ارتفاع، جنگجو ۲، تخته، دلفین و حالت ملخ.
نقل‌قول: حتما بخوانید: دانلود بهترین کتاب رایگان آموزش یوگا به زبان فارسی (pdf)
۳- کمر درد
کمردرد می ‌تواند ناتوان ‌کننده و بسیار دردناک باشد و حتی ممکن است منجر به از کار افتادگی شود. انجمن کایروپراکتیک آمریکا توضیح می ‌دهد که حداقل ۸۰ درصد از جمعیت جهان حداقل یک ‌بار در طول عمر خود از کمر درد رنج می ‌برند. در حالی که داروهای مسکن می ‌تواند به تسکین درد کمک کند، منتها ممکن است یوگا انتخاب جایگزین ایمن ‌تری باشد. انواع مختلفی از حرکات یوگا وجود دارند که می‌ توانند برای تسکین کمر درد مفید باشند؛ مانند حالت گربه/ گاو، چرخش ستون فقرات، سگ با صورت رو به پایین و ژست گاو آهن.
۴- فشار خون بالا
سطوح بالای فشار خون می تواند به شدت برای بدن خطرناک باشد و ممکن است منجر به علائم متعددی شود. به گفته انجمن قلب آمریکا، سطوح بالای فشار خون ممکن است منجر به افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی، نارسایی قلبی، آسیب رساندن به کلیه ها و حتی ممکن است باعث از دست دادن بینایی شود. چندین حرکت یوگا برای کاهش سطح فشار خون مفید هستند. حالت زاویه بسته، حرکت پل، حرکت جسد و حرکت دلفین.
۵- اختلال نعوظ
تعداد قابل توجهی از مردان مبتلا به علائم مربوط به اختلال نعوظ و اختلال جنسیتی هستند که باعث ایجاد مشکلاتی در توانایی مرد برای رسیدن به نعوظ محکم و توانایی وی برای حفظ نعوظ در طی مقاربت می شود. یوگا بصورت طبیعی برای درمان اختلال نعوظ به کار می رود. برای شروع، توصیه می شود که حرکت ‌خم به جلو در حالت نشسته، حرکت تخته و حرکت بالا آوردن پاها را اجرا کنید.
نقل‌قول: حتما بخوانید: آموزش تصویری معروف ترین حرکت های جهانی یوگا بهمراه اسامی آنها
۶- انزال زودرس
در حالی که در مورد موضوع سلامت جنسی مردان صحبت می ‌کنیم، باید در مورد این موضوع نیز بحث کنیم که یوگا تأثیر مثبتی در میان مردانی که انزال زودرس را تجربه می کنند، دارد. این شرط باعث می‌ شود که مردان به زودی پس از رسیدن به شریک زندگی خود انزال داشته باشند. برای بالا بردن کنترل انزال این حرکات را انجام دهید!
۷- پروستات بزرگ شده
همانطور که مردان از مشکلات جنسی رنج می برند، آن ها همچنین می توانند از شرایطی که بر پروستات تاثیر می گذارند، مانند پروستات بزرگ شده – که در ۶۰ درصد از مردان بالای ۴۰ سال دیده می شود- رنج ببرند. به گفته Livestrong برای یافتن تسکین علائم ناشی از پروستات بزرگ شده، مردان می‌توانند این حرکات را انجام دهند!
۸- درد مفاصل زانو
درد زانو در بیشتر افراد دیده می شود و می ‌تواند ناشی از عوامل متعدد مانند آرتروز و یا آسیب دیدگی باشد. وقتی زانو درد می کند، فرد ممکن است نتواند فعالیت ‌های روزانه خود را انجام دهد یا در موارد جدی ‌تر، حتی راه رفتن ممکن است یک مساله باشد. با یوگا می ‌توان بدون نیاز به مسکن، درد را تسکین داد؛ بهترین حرکات برای دردهای زانو اینها هستند!
۹- درد مفصل ران
مفصل ران نیز عموما توسط آرتروز تحت ‌تاثیر قرار می‌گیرد و همچنین ممکن است بعد از یک آسیب جسمی، درد ایجاد شود. مفصل دردناک ران، می تواند ناراحت‌ کننده باشد و ممکن است خوابیدن را به طور قابل ‌توجهی دشوار کند. برخی از حرکات یوگا برای تسکین درد در مفصل ران عالی هستند. از جمله حرکت کودک خوشحال، حرکت زاویه بسته، حرکت قورباغه و حرکت کبوتر. این حرکت ها را انجام دهید!
نقل‌قول: حتما بخوانید: بهترین حرکات یوگا برای اول صبح انرژی شما را در طول روز دوبرابر می کنند!
۱۰- درد در قسمت های مختلف بدن
درد لزوما مفاصل را تحت ‌تاثیر قرار نمی دهد، بلکه می ‌تواند بسیاری از قسمت ‌های بدن را نیز متاثر کند. زمانی که درد شروع می ‌شود، ممکن است بهره ‌وری کاهش یابد و فرد احساس بدبختی کند. تسکین درد به کمک یوگا امکان پذیر است. در صورت وجود درد در جاهای مختلف بدن بهتر است این حرکات را انجام دهید.
۱۱- آسم
آسم می‌ تواند در برخی موارد تهدید کننده زندگی باشد و به میزان قابل‌توجهی بر کیفیت زندگی افراد تاثیر می گذارد. بسیاری از افراد مبتلا به آسم قادر به انجام فعالیت ‌های ساده نیستند. لازم به ذکر است که یوگا برای باز کردن ریه ‌ها مفید است و توصیه می شود این حرکات را انجام دهید.
۱۲- گردش خون ضعیف
کل بدن به خون برای حمل مواد غذایی و بسیاری از ذرات دیگر از یک مکان به مکان دیگر وابسته است. هنگامی که گردش خون ضعیف ایجاد می ‌شود، فرد در معرض خطر بسیار بالایی از ابتلا به عفونت قرار دارد و سلامت بدن به طور قابل ‌توجهی به صورت معکوس، تحت ‌تاثیر قرار می‌گیرد. این حرکات بهترین هستند.
۱۳- خستگی
خستگی می ‌تواند در هر زمانی رخ دهد و شما را مجبور کند که به رختخواب بروید. زمانی که در حین کار و یا زمانی که درگیر یک رویداد مهم هستید، خستگی ممکن است تاثیر قابل‌ توجهی بر توانایی شما برای انجام وظایفی که انتظار دارید انجام دهید، داشته باشد. برای افزایش انرژی و جلوگیری از خستگی این حرکات بهترین هستند.
۱۴- دیابت
دیابت بر میلیون ها نفر تاثیر می‌گذارد و خطر ابتلا به بیماری های خاصی را افزایش می دهد. وقتی که به طور مناسب درمان نشود، می تواند ترسناک و منجر به اثرات ناخواسته در بدن شود. بسیاری از حالت ‌های یوگا بر روی پانکراس و سیستم متابولیک بدن انسان تاثیر دارند؛ بنابراین به بدن کمک می‌کنند تا قند خون را تجزیه و پردازش کند. این امر باعث کاهش سطح قند خون می ‌شود. این حرکات را امتحان کنید.
نقل‌قول: حتما بخوانید: آموزش تصویری ۱۵تا از پیشرفته ترین حرکات یوگا که بدن شما را زیرورو می کنند!
۱۵- یبوست
یبوست یک وضعیت ناخوشایند است که منجر به درد معده و بسیاری از علائم دیگر می شود. داشتن مداوم یبوست ممکن است بر کیفیت زندگی افراد تاثیر بگذارد و خطر ابتلا به بیماری های خاصی را افزایش دهد. یوگا دارای توانایی کار بر روی دستگاه گوارش و بهبود سوخت و ساز بدن است. بهترین حرکات اینها هستند.
۱۶- از دست دادن حافظه
زمانی که نشانه های از دست دادن حافظه شروع به ظاهر شدن می کنند، می توانند مشکل بزرگی باشند. در بسیاری از افراد سالخورده روز به روز کاهش حافظه دیده می شود، اما این مشکل نه تنها افراد مسن بلکه افراد جوان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که ممکن است تا حدودی عجیب و غریب به نظر برسد، منتها یوگا به روش های مختلف برای بهبود حافظه، مفید است؛ این حرکات بهترین ها هستند.
9 فرمول بسیار ساده ویژه خانم ها برای افزایش اعتماد به نفس (قطعی)
8 اشتباه مخرب که اعتماد به نفس تان را از بین می برد
10 اشتباه در بازاریابی تلفنی که باید از آنها اجتناب کنید
10 نکته بسیار مهم برای یک ارائه/سخنرانی تصویری موفق با هر نرم افزاری





۱۷- استرس
استرس چیزی است که تا حدودی در زندگی تحت‌ تاثیر آن قرار گرفته ‌ایم، اما برخی افراد را به شدت تحت ‌تاثیر قرار می ‌دهد. از آنجا که استرس می ‌تواند بر روی بدن تاثیر بگذارد، یاد گرفتن نحوه برخورد موثر با آن مهم است. یوگا راهی عالی برای استراحت و کاهش استرس است. برای کاهش استرس این حرکات یوگا را دنبال کنید.
یوگا واقعا واقعا ورزشیه که به جوون موندن بدن کمک می‌کنه.
امروز داشتم می‌خوندم که پیرترین مربیش هم یه خانوم ۹۹ ساله هندی بود که همین هفته فوت کرد. Smile
اینجا: https://khabari.org/a/2940950