تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: حفاظ کشی دیوار
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
حفاظ کشی دیوار
دغدغه بسیاری از افراد، حفظ و افزایش امنیت خانه میباشد. حفاظ کشی دیوار یکی از روش‌های مؤثر برای جلوگیری از ورود راحت مجرمان و سارقین به محیط خانه محسوب میگردد. انواع مختلفی از حفاظ دیوار وجود دارند که به‌خوبی ایمنی دیوار خانه را بالا می‌برند. در مقاله پیش رو نگاهی به حفاظ کشی دیوار خواهیم داشت.

حفاظ کشی دیوار
حتماً شما هم با این نظر موافقید که ابتدا باید خودمان راه نفوذ ساده و بدون دردسر سارقین به منزل را ببندیم. یکی از راحت‌ترین روش ها در این زمینه حفاظ کشی دیوار میباشد. با نصب حفاظ روی  دیوار خیال خود را تا حدود زیادی از ایمنی محل زندگی یا کارتان آسوده میکنید. بهتر می باشد برای درک بهتر موضوع، مزایای حفاظ دیوار را برایتان بگوییم.

مزایای حفاظ کشی دیوار
اگر هنوز نسبت به استفاده از حفاظ دیوار مردد می باشید، نگاهی به برخی مزایای حفاظ کشی دیوار داشته باشید:

با نصب حفاظ بر روی دیوار، شما راهکاری دائمی و ماندگار را انتخاب کرده‌اید.
نصب دوربین یا دزدگیر در محیط زندگی و کار، نیازمند صرف وقت و هزینه نگهداری از این سیستم‌‌ها می باشد. درحالی‌که نصب حفاظ دیوار هیچ دردسری برایتان ندارد.
حفاظ دیوار علاوه بر جنبه ایمنی، به زیباتر شدن نمای ساختمان شما نیز کمک می‌کند. این حفاظ‌ها دارای مدل‌ها و طرح‌های متنوع و بعضاً بسیار چشم‌نوازی می باشند.
فرایند نصب حفاظ دیوار نسبت به سایر روش‌های حفظ ایمنی، هزینه کمتری به همراه خواهد داشت.

 

انواع حفاظ کشی دیوار
حفاظ‌های دیوار را می‌توان در دو دسته کلی حفاظ‌های کلاسیک و مدرن قرار دهیم. این حفاظ‌ها در انواع مختلف و با ضریب امنیت متفاوتی ساخته میگردند.

حفاظ‌های کلاسیک دیوار
حفاظ‌های کلاسیک از نمونه‌های قدیمی‌تر و اولیه حفاظ دیوار به شمار می‌روند. به گفته طراحان، حفاظ‌های کلاسیک برای استفاده در متراژ بالا گزینه مناسبی می باشند. در ادامه به دو حفاظ کلاسیک دیوار آشنا می شویم.

حفاظ سرنیزه‌ای دیوار
از حفاظ‌های قدیمی دیوار می باشد که برای جلوگیری از عبور سارقین بر روی دیوار نصب می شود. ویژگی اصلی حفاظ سرنیزه‌ای  افزایش ارتفاع دیوارهای کوتاه می باشد. اگرچه حفاظ سرنیزه‌ای حفاظی ساده و قدیمی محسوب می گردد اما در حال حاضر این حفاظ در طرح‌های مدرن نیز تولید می شود.

حفاظ  آبشاری دیوار
با اتصال میلگردهای نوک‌تیز به هم بر طبق الگویی خاص، حفاظ آبشاری دیوار ساخته می گردد. این الگوی خاص ظاهری پله‌پله و آبشاری به این حفاظ می‌دهد. ناگفته نماند که حفاظ آبشاری را می‌توان زیرمجموعه حفاظ‌های مدرن هم بدانیم زیرا طراحی جدیدی را دارد. تراکم و تعداد شاخه‌های حفاظ آبشاری بسته به شرایط ساختمان و … قابل‌تغییر می باشد. حفاظ آبشاری با توجه به ظاهر زیبا و ایمنی بالایش، از حفاظ‌های پرکاربرد به‌حساب می‌آید.

 

حفاظ‌های مدرن دیوار
در این بخش از مبحث حفاظ کشی دیوار، با حفاظ‌های مدرن و جدیدتری آشنا می شویم. معمولاً در این حفاظ‌های دیوار، هم ایمنی و هم جذابیت ظاهری لحاظ میگردد.

حفاظ شاخ گوزنی دیوار
نصب حفاظ شاخ گوزنی روی دیوار یعنی ایجاد مانعی نفوذناپذیر در برابر سارقانی که قصد تجاوز به حریم خصوصی ما را دارند. حفاظ شاخ گوزنی یکی از بهترین و جدیدترین انواع حفاظ دیوار می باشد. در طراحی قسمت نوک این نوع حفاظ، از الگوی خاصی استفاده کرده‌اند. وقتی به این حفاظ نگاه می‌کنید به‌خوبی شاخ‌های گوزن برایتان تداعی میگردد. این شیوه طراحی باعث شده عبور از حفاظ شاخ گوزنی با سرشاخه‌های بسیار تیز، تقریباً محال باشد. حفاظ شاخ گوزنی را در ابعاد و مدل‌های مختلف و معمولاً از جنس میلگرد می‌سازند.

 

حفاظ بوته‌ای دیوار
حفاظ بوته‌ای یکی دیگر از مدل‌های حفاظ دیوار می باشد که امنیت بسیار بالایی را فراهم می‌کند. در ساخت این حفاظ از شکل درهم‌ تنیده بوته‌های بیابان الهام گرفته‌اند. ازاین‌رو به حفاظ‌های بوته‌ای، حفاظ خاری یا بوته خاری نیز گفته میگردد. میزان امنیت این حفاظ ارتباط مستقیمی با تراکم آن دارد. در مدل‌های متراکم، مسلماً ایمنی تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

افزایش امنیت دیوارهای خانه
حفاظ کشی دیوار راهکاری بسیار ساده و مقرون‌به‌صرفه برای افزایش امنیت محیط زندگی می باشد. توصیه می‌کنیم حفاظ کشی دیوار منزل، محل کار و … را از اولویت‌های خود قرار دهید. با مدل‌های متنوع و زیبایی که از حفاظ دیوار در بازار دیده میگردد، نگرانی بابت تحت تأثیر قرار گرفتن ظاهر ساختمانتان نخواهید داشت.