تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بهترین شیوه های طراحی وب برای مقابله با وب سایت رقیب
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بهترین شیوه های طراحی وب برای مقابله با وب سایت رقیب
ترندها و ایده ها
 

[تصویر:  %D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8...%D8%A8.jpg]
MAGBOT +
[url=http://magbot.ir//%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%82%DB%8C%D8%A8][/url]

هرچند پروژه های مختلف وب دارای نیازهای مختلفی هستند،  اما برخی از اصول طراحی و شیوه های توسعه در همه سایت ها به صورت جهانی از یک سری قانون پیروی می کنند . 
در این مقاله، ما پنج نکته طراحی را برای احیای وب سایت در مقابل رقیبمان و برخی نکات ریز دیگر در طراحی مجدد و آنچه که باید در هنگام طراحی وب سایت اجتناب کرد، را بررسی کنیم. 
۱. زیبایی یا کارایی

طراحی فراتر از زیبایی شناسی است. بله، شما می خواهید یک وب سایت از لحاظ  بصری جذاب باشد، اما شما همچنین باید در نظر داشته باشید که یک وب سایت فقط یک کار هنرهای زیبا نیست. 


مشتریان برای دیدن ظاهر بصری به سایت مراجعه نمی کنند. آنها به دلایل  دیگر وارد سایت شما می شوند- برای پیدا کردن اطلاعات خاص و یا برای انجام یک کار خاص. 
یک وب سایت موفق است که این نیازها را درک کند؛ بنابراين، طراحي آن بايد افراد را هدايت کند تا آنچه را که مي خواهند انجام دهند. با در نظر داشتن این موضوع، باید بدانید که پتانسیل تبدیل  در وب سایت یک عنصر جامع از طراحی وب سایت است. 


تبدیل به این معناست که افراد از اینکه تنها یک بازدیدکننده گاه به گاه به یک مشتری تبدیل  شوند، یا حتی تبدیل به یک عضو  ثابت سایت،و یا حتی تکمیل یک فرم پرس و جو ساده. 


هر جنبه ای از طراحی سایت نقش مهمی در هدایت  مشتریان  به مقصد و تبدیل آنها دارد. 


عناصر زیادی به تبدیل موفقیت آمیز کمک می کند. اساسا، اگر چیزی بخشی از طراحی سایت باشد، می تواند یک عامل در تبدیل مشتری باشد. دو وب سایت را که به عنوان نمونه در زیر استفاده می شود را در نظر بگیرید و   ببینید که کدام تبدیل بالاتر خواهد شد. 
چگونه می دانید سایت شما با انتخاب های طراحی مناسب  از منظر تبدیل بهتر است؟ شما نمی توانید فقط امیدوار باشید که بهترین هستید. نه، شما باید تصمیمات طراحی خود را آزمایش کنید و بتوانید تنظیمات لازم را انجام دهید. 
تست A/B یک روش عالی برای مقایسه نتایج بین دو نوع طراحی است . به عنوان مثال، شما ممکن است یک دکمه تماس بزرگ   در صفحه اصلی سایت خود داشته باشد. شما می خواهید بدانید کدام رنگ، متن و حتی کدام حالت قرار دادن آن برای این دکمه موثر خواهد بود. 


با اجرای یک آزمون که برخی از کاربران یک گزینه را مشاهده می کنند (A) و دیگران گزینه دیگری را می بینند (B)، می توانید نتایج را اندازه گیری کنید تا ببینید کدام پیکربندی بهتر انجام می شود و باعث تبدیل بیشتر مشتری ها می شود.


پس از آن می توانید تغییرات ایجاد کنید و آزمایش های اضافی را انجام دهید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را پیدا کنید. این چیزی است که باید در طراحی نهایی سایت شما ایجاد شود!
2. از فضای سفید نترسید

یکی دیگر از ویژگی های مهم طراحی وب سایت، استفاده موثر از فضای سفید است. فضای سفید به نظر می رسد مناطقی از سایت است که در آن طراحی  اعمال نمی شود. با این حال، برای طراح وب متخصص، هر بخش از فضای مورد استفاده در اطراف تصاویر، محتوای، دکمه های تماس  و هر عنصر دیگر به صورت فکر شده باید طراحی   شود. 


طراح برجسته، الن لوپتون،  می گوید: 


"طراحی انتخاب فاصله ها بین عناصر در بهترین حالت ممکن است." 


اغلب شرکت ها به عنوان یک روزنامه به صفحه اصلی خود نگاه می کنند. آنها تلاش می کنند تا هر پیکسل موجود را با یک نوع محتوا  پر کنند، همانطور که فردی روزنامه را   می بیند، هر یك از ستون ها   پر است. این استفاده تهاجمی از فضا از نظر چاپ روزنامه حساس است، اما وب سایت ها روزنامه نیستند و مردم محتوای وب سایت را همانند صفحه چاپی مصرف نمی کنند. 


برای بازدیدکنندگان وب سایت، فاصله کافی بین عناصر در یک صفحه، برای تجربه خواندن لذت بخش تر است. همچنین اجازه می دهد زمان خود را به تمرکز بر قطعات متفاوت از یک صفحه بدون توجه به چیز دیگری در اطراف آن  صرف کنند. فضای سفید به محتوا زمان می دهد تا بدون توجه به مبارزه با همسایگان خود   مورد توجه قرار گیرد! 


یک روش بسیار جالب برای استفاده از فضا، پیمایش اختلاف منظر است. اختلاف منظر اثري است که در آن تصاوير پيش زمينه در يک وب سايت با سرعتي متفاوت نسبت به   محتوا سیال باشند، به   سايت حس عمق و حرکت مي دهند. این روش را می توان بسیار موثر به عنوان یک مکانیزم داستان سرایی استفاده کرد. 


عناصر مختلف صفحه (تصاویر، متن، و غیره) می توانند بر روی صفحه نمایش در زمان انتخاب   توسط کاربر بر روی صفحه حرکت کند. برای اینکه این عناصر تا زمانی که ظاهر شوند حداکثر تاثیر را داشته باشند، استفاده از زمان نمایش و فاصله موثر ضروری است. 
بسیاری از طراحان با توجه به خواسته های فنی پیمایش اختلاف منظر، به نکات فنی فقط دقت دارند و از لحاظ تجربه کاربری بهترین حالت را پیاده سازی نمی کنند که برای غیر برنامه نویسان دلسرد کننده می باشد. با این حال، پلاگین های پیمایش اختلاف منظر وجود دارد که در واقع بصری هستند و باعث می شود که این اثرات و همچنین فاصله مناسب بین این عناصر متحرک به وب سایت شما افزوده شود - همه بدون نیاز به نوشتن یک خط کد. 
3 تایپوگرافی، تایپوگرافی، تایپوگرافی

در حالی که فیلم های بسیار جذاب و عکس های خیره کننده ممکن است بسیاری از شکوه ها را به صورت آنلاین   القا کنند، واقعیت این است که وب به طور عمده متن است و محتوا. اگر یک منطقه از وبسایت شما وجود دارد که در آن توجه خاصی به طراحی فوقالعاده وجود دارد،  تایپوگرافی نیاید فراموش شود 



سالها وب سایت ها تنها قادر به استفاده از چندین فونت وب بودند، مانند:


این ها فونت هایی بودند که اساسا تضمین شده بود که بر روی کامپیوتر شما نصب هستند. با این حال، در سال های اخیر، انتخاب فونت برای وب سایت ها با   استفاده از @ font-face  قدم رو به جلو بوده است. 


با استفاده از این روش، می توان فایل های فونت را همراه با سایر منابع مانند تصاویر  وب سایت  و فایل هایی که برای نمایش مناسب استفاده می شود را اضافه نمود. به جای گرفتن فونت از رایانه کاربر، یک وب سایت میتواند از این فایلهای فونت استفاده کند تا سایت دسترسی به یک آرایه از گزینه های فونت مورد استفاده در آن طراحی  را داشته باشد! 
در حالی که دسترسی به فونت های بیشتر عالی است، چگونگی استفاده از آنها هنوز مهم است. در حقیقت، با استفاده از تعداد زیادی از امکانات در حال حاضر در دسترس طراحان وب، مهارت های تایپوگرافی  مهمتر از قبل است. 


علاوه بر این، داشتن تعداد زیادی فونت برای انتخاب، بسیار جذاب است، اما شما هنوز هم نیاز به انتخاب مناسب برای پروژه خاص خود دارید. فهمیدن نوع فونت (serif، sans-serif، slab-serif، و غیره) مهم است. کلید 
تایپوگرافی فقط در مورد انتخاب فونت نیست بلکه در مورد اندازه و رنگی است که برای متن استفاده می کنید و همچنین وزن حروف، فاصله اطراف آن حروف و کلمات و خیلی بیشتر. مهمتر از همه، در مورد محتوای متن است که آسان و لذت بخش باشد برای خواندن. 



به یاد داشته باشید، یک وب سایت فقط یک تصویر زیبا نیست که به تحسین تبدیل شود.  ممکن است که کار نوشتار محتوا  خیلی مهم باشد برای ارسال پیام درست ، اما تایپوگرافی عالی اطمینان حاصل خواهد کرد که پیام با صدای بلند و روشن واضح ارسال میشود است. 
4. نه کم، نه زیاد

یکی از نقل قول های مورد علاقه من مربوط به آنتوین د سنت اگزوپری است: 


"طراح  خوب می داند که کار او چه رمانی به کمال رسیده است البته نه زمانی که چیزی برای افزودن وجود نداشته باشد، زمانی که چیزی برای برداشتن وجود ندارد. 

هنگام طراحي وب سايت ها، وسوسه اي براي افزودن «موارد بيشتر» وجود دارد. مشتریان درخواست ویژگی های اضافی می کنند، آنها می خواهند دکمه های بیشتری را در ناوبری فشار داده یا درخواست دیگری برای افزودن بیشتر در وب سایت جدید خود   دارند. 


اضافه کردن عناصر یا محتویاتی که برای موفقیت لازم است، خوب است، اما هر کسی می داند، و می تواند این حقیقت را ثابت کند که همه چیز  با اضافه شدن عناصر غیر ضروری کامل نمی شود. اغلب این افزودنیها به جای وضوح، به طراحی و ازدحام اضافه می کنند. بنابراین، به جای فکر کردن آنچه که دیگر می توانید به سایت خود اضافه کنید، نگاهی به آنچه که در حال حاضر دارید و تعیین کنید چه چیزی می تواند حذف شود. 


به عنوان مثال، نوار ناوبری را در نظر بگیرید. اگر شما 10 پیوند یا زبانه در آن ناوبری داشته باشید، بازدیدکنندگان شما زمان بیشتری صرف می کنند تا تعیین کنند که کدام یک از آنها را نیاز دارند تا اگر شما فقط 8 گزینه داشته باشید. اگر شما می توانید آن را به 5 یا 6 گزینه تقسیم کنید،شاید  بهتر شود! 


 گزینه های کمتر، سریعتر آنها می توانند تصمیم بگیرند. اصل "کمتر است بیشتر" زمانی است که شما در حال تلاش برای تأیید چیزی در سایت خود هستید. در مورد صفحه اصلی کمی بیشتر  فکر کنید. 


[تصویر:  0.jpg]


بسیاری از شرکت ها از صفحه  اصلی به عنوان یک پلتفرم برای ترویج هر بخش محتمل مورد نیاز مشتریان خود استفاده می کنند. آنها مطالب زیادی را به این صفحه اضافه می کنند تا همه چیز را با بزرگنمایی، روشن و جسورانه تأکید کند. با این وجود، آنچه اتفاق می افتد، همه چیز تاکید می شود همه چیز بزرگ میشود ، در واقع چیزی نیست که تأکید شده باشد. 
هنگامی که هر عنصر از صفحه برای جلب توجه، پیام و هدف از آن صفحه در یک گوشه ی باشد سر و صدا و جلب توجه واقعی از بین رفته. با حذف عناصر، چیزهایی که باقی می مانند، به طور خودکار بیشتر مورد تمرکز هستند. به جای تلاش برای افزودن روشهای بصری به بخش خاصی از صفحه به منظور تأکید بر آن با ایجاد آن بزرگتر یا جسورانه، سعی کنید از مواردی که آن را احاطه کرده  بگزید و از اصول فضای سفید استفاده کنید که قبلا در این مقاله پوشش داده ایم. 


 عنصر باقی مانده ، به طور پیش فرض، بیشتر تأکید می شود، زیرا می تواند بدون رقابت با عناصر صفحه درخشش داشته باشند.
5. تجربه سرگرم کننده خلق کنید

یکی از اهداف که احتمالا برای سایت شما و برای حضور آنلاین شما وجود دارد این است که شما میخواهید بازدیدکنندگان خود را جذب کنید. شما می خواهید آنها کسب و کار شما را به یاد داشته باشند. یکی از بهترین روشهای دستیابی به  هدف این است که با اضافه کردن کمی "سرگرم کننده" به تجربه کاربری خود را در زهنشان ماندگار کنید.  یک تجربه سرگرم کننده است که مردم  از آن لذت ببرند -  تجربه لذت بخش، اغلب یک تجربه به یاد ماندنی است. 


در حال حاضر واکنش اولیه شما ممکن است این باشد که شما نمیتوانید یک وب سایت سرگرم کننده داشته باشید، اما اجازه دهید تعریف کنیم که منظور ما  از "سرگرم کننده"  چیست. سرگرم کننده به معنای احمقانه نیست یک وب سایت می تواند  همان زمان سرگرم کننده و حرفه ای باشد و همچنین یک لایه ای از لذت را به تجربه کاربری اضافه کند. این بدین معنا است  چیزی به یاد ماندنی به کاربر تقدیم   کنید!


با این حال، نباید فراموش کرد که مرز فان بودن و  "سرگرم کننده"  بودن باید با یک خط مشخص شود. فاصله  بیش از حد از اهداف اولیه  برای یک سایت کشنده است. هنگام استفاده از این روش، مهم است که بدانید این خط کجاست برای جلوگیری از رفتن به بیرون. فقط به یاد داشته باشید همیشه در یک تجربه کاربری وب سایت برای لذت و شادی ظرفیت های وجود دارد، اما کار شما به عنوان یک طراح برای پیدا کردن خط اعتدال بین "بیش از حد" و "فقط به اندازه کافی" است و برای کمک به سایت خود آن نقطه را بیابید!