تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بررسی چند زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
HTML: این زبان در واقع طرح و پوسته ی خام یک وبسایت است. المان های صفحه مانند عناوین، سرفصل ها، متن و پیوندها با زبان HTML طراحی می شوند. این زبان نشانه گذاری استاندارد یکی از هسته های اصلی در اینترنت می باشد و می توان ستون فقرات تمام صفحات وب نامید. HTML5 آخرین نسخه از HTML می باشد که منتشر شده است و یک زبان داینامیک محسوب می شود. یعنی به وسیله آن می توان سایت های زیبا با کدنویسی کم ایجاد کرد.

CSS : کاربران به وسیله ی این زبان می توانند سبک و جزئیات صفحات و برگه های وبسایت را مشخص کنند. اگر CSS با HTML همراه شود به طراح وبسایت اجازه می دهد تا صفحاتی با فرمت و ظاهرهای مختلف را در یک سایت تعریف کند. رنگ، لایه ها و فونت ها در یک فایل مشخص نگهداری می شوند که از کد هسته صفحه وب جدا می باشد. این دو زبان، ساختار اولیه و اطلاعات سبک را برای ساخت یک صفحه استاتیک ارائه می دهند (صفحه استاتیک صفحه ایست که برای همه بازدیدکنندگان با هر دستگاه و مرورگری به یک شکل نمایش داده خواهد داده شد). در حال حاضر طراحی سایت ها به صورت پویا (داینامیک) انجام می شوند. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی در وبسایت ها، سایت های استاتیک مورد استقبال زیادی قرار نمی گیرند. برای اینکه صفحات پیچیده تری ایجاد کنید، باید از اسکریپت های سمت سرور و سمت کلاینت پیشرفته تری استفاده کرد.

Java Script: جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی است که انیمیشن، بازی ها، برنامه ها، تعاملات و دیگر موارد تعاملی را برای سایت به ارمغان خواهد آورد و سایت را زنده تر جلوه خواهد داد. بعد از زبان های HTML و CSS، جاوا اسکریپت بیشترین استفاده را در بین اسکریپت های سمت کاربر دارد. برخی از نرم افزارهای جاوا اسکریپت حتی می توانند بدون ارتباط با وب سرور اجرا شوند، این به این معنی است که این کدها و سایت هایی که از این زبان استفاده می کنند، توانایی کار کردن بدون حتی اتصال به اینترنت را دارند.

PHP: این زبانی است که چیزی بالغ بر 75 درصد وب سرورها از آن استفاده می کنند. پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی همه جانبه برای سرورها می باشد. اهمیت و مزیت زبان PHP، متن باز بودن آن یا به اصطلاح، Open Source بودن آن می باشد. همچنین این زبان برنامه نویسی دارای جامعه بزرگی برای پشتیبانی و پاسخ به سوالات و اشکالات در سطح اینترنت می باشد. PHP با سیستم عامل های مختلف سازگار می باشد. شرکت طراحی سایت آروین کارن از این زبان توانا جهت طراحی وبسایت های حرفه ای و قدرتمند استفاده می کند. این زبان گسترده در سال 2004 متولد شد و درحال حاضر بالای 200 میلیون وبسایت در سطح دنیا توسط PHP طراحی و ساخته شده اند. وبسایت هایی همانند FaceBook و WordPress از این پلتفرم استفاده می کنند. PHP یک زبان اسکریپتی است که معمولا توسط یک تفسیرگر، ترجمه و تفسیر می گردد. به همین علت، این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور مناسب است. چرا که کارها و وظایف سرور که بارها و بارها انجام می شود را به راحتی پوشش می دهد و آنها را انجام می دهد. چند نکته دیگر در مورد این زبان در ادامه بیان می کنیم:

- PHP همانطور که گفتیم یک زبان متن باز است و یک زبان نمونه سازی سریع محسوب می شود.
- این زبان همانطور که بر روی سیستم عامل ویندوز سازگار است، بر روی سیستم عامل یونیکس هم سازگاری دارد.
- صنایعی که اغلب از PHP استفاده می کنند بیشتر در کسب و کارهای استارت آپی، صنایع تبلیغاتی، سازمان های کوچک نرم افزاری و همچنین آژانس ها و شرکت های چند رسانه ای هستند.
- زبان PHP  را می توان به طور مستقیم در HTML جایگذاری و ترکیب کرد.
با سلام
بهترین زبان برای طراحی سایتی مثل این چی هست
https://www.markazeahan.com/product-cate...zed-sheet/
لطفا راهنماییم کنید ممنون
اگر خودتون طراحی سایت انجام میدید لطفا هزینه بهم بگید