تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سه تکنیک مدیریت زمان 2
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پردیس فناوری کیش_طرح ملی مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه مدیریت و کسب و کار:
[تصویر:  5271d802ff4d60643a52afb0e625f0aa.jpg]
۱. تکنیک GTD
شاید بتوان گفت GTD مشهورترین تکنیک مدیریت زمان در دنیا باشد.
ایده اصلی این تکنیک آن است که شخص ابتدا باید کارها را از ذهن خود خارج کند و روی کاغذ بیاورد با این کار ذهن تنها روی کارهای نوشته شده تمرکز خواهد کرد و از یادآوری اینکه چه کاری باید انجام دهد رها می شود.
۲. تکنیک Pomodoro
این تکنیک یک روش ایتالیایی است که یاد گرفتن آن چندان زمان زیادی نمی بره.
در این روش شما با استفاده از یک تایمر انجام کارها را به محدوده های 25 دقیقه ای تقسیم کرده و بین هر 25 دقیقه 3 تا 5 دقیقه زمان استراحت قرار دارد و سپس کار بعدی شروع می شود. این کار تا سه بار انجام میشه و سپس 15 دقیقه استراحت میکنیم.
پارامتر این کار به نظر خیلی سادس ولی وقتی که من خودم شروع به انجام دادنش کردم دیدم که اصلا امکان پذیر نیست. من خودم روز اول و دوم و سوم خیلی خوب با جدیدت انجام دادم ولی دیدم که خیلی خسته میشم و روزهای بعدی میلی به انجام دادنش ندارم. با خودم فکر کردم که کجای کار میتونه مشکل داشته باشه. منکه دارم کارارو درست انجام میدم.
گرفتم از حجم کاریم کم کردم تعداد کارای کمتری رو در روز درنظر میگرفتم و انجام میدادم، خب بازم چند روزی اوضاع به خوبی پیش میرفت ولی تبدیل شده بودم به ماشینی که داره کاراشو پشت سرهم انجام میده. خب به نظرتون مشکل کار کجا بود.و دیگه اصلانمیشد اسمشو مدیریت زمان گذاشت.؟؟ این سوال توو ذهنم ایجاد شد که برم آموزش های برنامه ریزی روزایه رو بببینم. اینبار متعهد شم که کاری رو که مخیوام انجام بدم.
اما با پومودورو چگونه وقت خود را مدیریت کنم
من خودم تموم ده فرآیندی که در بالا بهش اشاره شده رو طی کردم اونا رو یکی یکی از فرآیند کاریم حذف کردم، تمرکز کردم، نه  گفتم ، به کارام نظم دادم و گروه بندی کردم همه کارارو انجام دادم ولی بازم هنوز یه جای کار میلنگید. هرکاری رو 25 دقیقه زمان بهش اختصاص میدادم تموم میشد کمی استراحت و نوبت کار بعدی شروع میشد. ولی این کافی نبود.
عزیزان چیزی که میخوام بهتون بگم حاصل تجربه بنده است پس خوب بهش دقت کنید. بعد از چند ماه من مشکل کار خودم رو پیدا کردم. من در طول روز کارامو خیلی خوب انجام میدادم. به همشون میرسیدم ولی هرروز داشتم افسرده تر میشدم. بی انگیزه تر میشدم. واقعا مشکل کار کجا بود. مشکل کار من توو علاقه مندیام بود.
علاقه مندی ها مهمترین عنصر برای انجام برنامه مدیریت زمان
چیزیکه خیلی مهمه و شما باید حتما بهش اهمیت بدین، علاقه مندیای شماست. شما باید کارایی رو انجام بدین که بیشترین علاقه رو به اونا دارین. من تمام برنامه روزمو یادداشت میکردم ولی به این موضوع توجه نمیکردم که من واقعا چه کاری رو علاقه دارم زودتر انجام بشه . همین باعث میشد من کارهایی که خیلی برام کسل کننده بود رو زمانی که خیلی انرژی دارم انجام بدم و کارهای مورد علاقم رو زمانی که تمام انرژی من گرفته شده بخوام انجام بدم. واسه همین دیگه پایان روز اون میل و رغبت و اشتیاق لازم رو نداشتم.
واسه همین برنامه کاریم رو بر اساس کارهایی چیدم که هم از اهمیت بالاتری برخوردار بودن و هم خودم واسه انجام دادنش علاقه زیادی داشتم. این باعث شد که من وقتی اون کارها رو به پایان میرسوندم ، بی نهایت انرژی داشتم که برم کارهای بعدی رو انجام بدم و انگیزه و انرژی لازم رو بدست بیارم
۳. تکنیک تمرکز فرانکلین کاوی
مبنای این روش اولویت بندی کارها می باشد.
کارها را براساس سرعت انجام در یک ماتریس طبقه بندی می کنیم.
با مشخص کردن کارهای کم اهمیت تر بیشتر بر روی کار هایی تمرکز کنیم که ارزش بالاتری دارد.
در مقاله بالا یاد گرفتیم که چگونه مدیریت وقت و زمان داشته باشیم و اینکه چطور با استفاده از تکنیکهای مدیریت زمان بتونیم زمان خودمون رو مدیریت کنیم.  همه انسان ها دغدغه این را دارند که زمان کافی برای رسیدن به امور مختلف را ندارند و همیشه از اینکه کارهای آنان به فردا واگذار می شود، ناراضی هستند. این افراد باید با مطالعه این تکنیکها و بدست آودرن مهارت های مدیریت زمان می توانند ، برای امور خود به طور دقیق برنامه ریزی کرده تا بتوانند به بهترین نحو ممکن انجام کارها را محقق کنند.