تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: استفاده از مود Pro یا حرفه ای در دوربین گوشی سامسونگ
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
چگونه به مود Pro دسترسی پیدا کنیم؟

اگر واقعا می خواهید از این قابلیت اسفاده کنید یا دوست دارید بیشتر در مورد آن بدانید، بدانید که دسترسی به این مود بسیار آسان است.






برنامه دوربین را روی گوشی هوشمند خود باز کنید. در نوار بالا، قابلیت هایی مانند Food ، Panorama ، Selective Focus و غیره را می بینید. نوار با بکشید تا عنوان Pro را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید تا فعال شود.
[تصویر:  Screenshot_20180522-144410_Camera-146x300.jpg]
اگر که در گوشی شما نوار تنظیمات وجود ندارد، نگران نباشید زیرا احتمالا نسخه سیستم گوشی شما کمی قدیمی تر است. برای پیدا کردن مود پرو روی این گوشی ها، صفحه را به سمت راست بکشید تا منوی تنظیمات سمت چپ باز شود. سپس روی عنوان Pro ضربه بزنید.
[تصویر:  Screenshot_20180522-144732-169x300.png]
نکته: ما برای این آموزش از گوشی گلکسی S9 استفاده کرده ایم، پس ممکن است تنظیمات آن مقداری با تنظیمات گوشی شما متفاوت باشد.
مود Pro چه کاربرد هایی دارد؟

اگر تا به حال با دوربین های حرفه ای کار کرده اید، استفاده از این مود برای شما آسان است. زیرا که در دوربین های حرفه ای قابلیت تنظیمتنظیمات عکاسی به دست عکاس است یعنی هر جور که عکاس بخواهد می تواند عکس خود را بگیرد. این مود نیز این قابلیت را به شما می دهد.
همچنین بخوانید : چگونه در Galaxy J7 Pro اسکرین شات بگیریم ؟

اما اگر تا به حال از دوربین های حرفه ای استفاده نکرده اید، استفاده از این مود ممکن است مقداری چالش برانگیز باشد. با این حال هیچ اشکالی ندارد اگر می خواهید از مود Auto برای عکاسی استفاده کنید. در اصل این مود ها برای تازه کار ها آنجا هستند!
اما اگر می خواهید بیشتر از دوربین خود بهره برید، استفاده از مود پرو بهترین چیز است. در اینجا توضیح مختصری در مورد هر کدام از قابلیت ها و کلید های این مود می دهیم.
[تصویر:  Screenshot_20180522-144036_Camera-300x109.jpg]
ISO: ISO حساسیت نور را نسبت به عکس تنظیم می کند. اگر آن را روی حالت کم تنظیم کنید، حساسیت به نور نیز کم می شود. و اگر آن را روی حالت زیاد تنظیم کنید، حساسیت به نور در عکس نیز بیشتر می شود. این قابلیت، نشان می دهد که در آخر عکس شما چقدر با جزئیات آمده است. هر چه بتوانید از ISO کمتری برای عکاسی استفاده کنید، بهتر است.
دریچه لنز: این قابلیت اندازه دریچه لنز، که نور را به داخل هدایت می کند را تنظیم می کند. این قابلیت به قابلیت ISO نیز ربط دارد و برای نشان دادن عمق سطحی تصویر با ISO همکاری می کند.
******: فیلتر های مختلف عکس ها را نشان می دهد.
Focus Mode: فوکوس خودکار یا فوکوس دستی را در اینجا تعیین می کنید.
White Balance: نوع روشنایی تصویر را تعیین می کند مانند؛ Daylight (روز) ، Cloudy (ابری) ، Florescent (فلورسنت) و غیره.
Exposure(شفافیت): به صورت خلاصه، این قابلیت، روشن و تاریک بودن عکس را تنظیم می کند.
همچنین بخوانید : چگونه دوام باتری گلکسی S8 را افزایش دهیم ؟

Settings (تنظیمات): تنظیمات عادی دوربین.
View Mode: با این قابلیت می توانید صفحه دوربین را تمام صفحه کنید.
Flash: فلش را خاموش یا روشن می کند و یا آن را به صورت خودکار قرار می دهد.
Metering (نورسنجی): مقدار نور را در عکس اندازه گیری می کند. این قابلیت سه مود دارد با عنوان های Spot (نقطه ای) ، Center (مرکزی) و Center-weighted.
AutoFocus Area: به دوربین دستور می دهد که تمام صفحه را فوکوس کند یا یا فقط مرکز صفحه را برای فوکوس انتخاب کند.
Camera Select: دوربین جلو یا دوربین پشت را جا به جا می کند.
بهترین قسمت در مورد این مود این است که، می توانید هر یک از این تنظیمات را روی حالت خودکار (Auto Mode) تنظیم کنید و بقیه تنظیمات را خودتان دستکاری کنید. برای مثال می توانید قابلیت White Balanced را روی حالت خودکار بگذارید تا خودکار بهترین نوع روشنایی را برای شما تعیین کند.
پس به نوعی این مود برای تازه کار ها نیز مناسب است؛ به طوری که می توانید تنظیماتی که در مورد آن ها اطلاعی ندارید را روی حالت خودکار قرار دهید و فقط با آن تنظیماتی که می خواهید، کار کنید.

منبع : سامسونگ یار