تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: از ترنس چه می دانید ؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ترنس به افرادی گفته می‌شود که دارای هویت جنسیتی متناقض هستند برای مثال ممکن است فرد اعضای جنسی مردانه داشته باشد در حالی‌که شخصیت جنسیتی‌اش زنانه باشد یا برعکس. این تضاد ممکن است در ذهن، رفتار خصوصی و یا رفتار اجتماعی مشخص باشد تراجنسی یک اصطلاح برای شناسایی افرادی است که دارای هویت جنسیتی (Genderr) متناقض هستند و یا تطبیق فرهنگی درستی با هویت جسمی خویش ندارند. در واقع تراجنسی فردی است که تشخیص روانی خود فرد از جنسیتش با اندام‌های جنسی زمان تولدش متفاوت است تراجنسی‌ها علاقه شدید برای طی کردن مراحل تغییر و پیوستن به جنس مخالف را دارند. این مراحل می‌تواند شامل هورمون درمانی، تغییر در رفتار اجتماعی، پوشش و یا جراحی تغییر جنسیت باشد عدم دسترسی به درمان می‌تواند باعث خودکشی ترا جنسی‌ها شود.

ترنس مرد
اف تو ام (به انگلیسی: FTM) یا ترنس مرد (به انگلیسی: trans man) به تراجنسی‌ها و دگرجنسگونه‌هایی گفته می‌شود که در زمان تولد بااندام جنسی زنانه به دنیا آمده‌اند ولی در جامعه به عنوان یک مرد شناخته می‌شوند. واژه تراجنسی زن به مرد را نمی‌توان به جای دگرجنسگونه زن به مرد به کار برد اگرچه معمولاً این اشتباه انجام می‌شود و این دو کلمه را به جای هم به کار می‌برند. تفاوت این دو کلمه از آنجا است که دگرجنسگونه‌های زن به مرد تنها بر اساس رفتار اجتماعی به عنوان یک مرد شناخته می‌شوند ولی در تراجنسی‌های زن به مرد ممکن است با جراحی تغییر جنسیت اندام‌های جنسی نیز به شکل مردان تبدیل شود. دگرجنسگونه‌های زن به مرد معمولاً جراحی تغییر جنسیت را انجام نمی‌دهند.

ترنس زن 
ترنس زن (به انگلیسی: trans woman) یا ام تو اف (به انگلیسی: MTF) به تراجنسی‌ها و دگرجنسگونه‌هایی گفته می‌شود که در زمان تولد با اندام جنسی مردانه متولد شده‌اند ولی در جامعه به عنوان یک زن شناخته می‌شوند.[۱] اصطلاح دگرجنسگونه مرد به زن را نمی‌توان به جای تراجنسی مرد به زن استفاده کرد البته این اشتباه رایج است و معمولاً اکثر افراد این دو را به جای هم استفاده می‌کنند. این تفاوت از آنجا است که تراجنسی‌های مرد به زن در هنگام تولد با اندام جنسی مردانه متولد شده‌اند ولی بر اساس تشخیص جامعه و رفتارهای اجتماعی به عنوان یک زن شناخته می‌شوند و این افراد معمولاً مراحلی را برای تغییر جنسیت انجام می‌دهند که به آن مراحل تغییر گفته می‌شود اما دگرجنسگونه مرد به زن یک اصطلاح گسترده است که به تمام افرادی گفته می‌شود که در هنگام تولد به عنوان مرد شناخته شده‌اند اما در جامعه به عنوان زن شناخته می‌شوند (که می‌تواند تراجنسی‌ها را نیز در بر بگیرد) لزوماً جراحی تغییر جنسیت و مراحل تغییر را انجام نمی‌دهند. دگرجنسگونه مرد به زن می‌تواند شامل درگ کوئین‌ها، مبدل‌پوش‌ها، جنسیت عجیب و یا دوجنسیه‌ها باشد.