تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بررسی سامسونگ گلکسی M30
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مخلص کلام
گلکسی M30 برای افرادی که هدف کلی آنها استفاده روزمره از گوشی است، یک انتخاب بسیار عالی به شمار می رود. نرم افزار عالی، باتری قوی و صفحه نمایش عالی باعث می شوند گلکسی M30 یک پیشنهاد عالی برای افرادی که از گوشی خود راضی نیستند، به شمار برود.
شکی نیست که در هند گوشی های میان رده بیشترین طرفداران را دارند و حداقل آمار این موضوع را ثابت می کند. در طول سالها، برندهایی تجاری چون شیائومی و آنر استراتژی های فروش خود را با این موضوع بهینه کرده و توانسته اند به طور مداوم از رهبر پیشین بازار یعنی سامسونگ پیشی بگیرند.
ایجاد تعادلی بین ویژگی های رده بالا در کنار رنگ و بوی میان رده بودن، همچنین تاثیر قیمت باعث شده ساخت گوشی های میان رده برای همه شرکت ها به یک چالش تبدیل شود. چند سالی می شود سامسونگ از این راه خارج شده است، اما سری M سامسونگ را به زمین بازی باز گردانده است. پس از بررسی گلکسی M10 و گلکسی M20 متوجه شدیم آنها می توانند به راحتی وارد عرصه رقابت شوند. حال آخرین مدل این سری با نام گلکسی M30 معرفی شده است. برای بررسی گلکسی M30، در ادامه همراه ما باشید.
درباره بررسی گلکسی M30
گلکسی M30 بررسی شده توسط ما با رابط کاربری Samsung Experience 9.5 و با اندروید ۸.۱ در شبکه Airtel هند وجود دارد. این واحد در حال اجرای پچ امنیتی فوریه ۲۰۱۹ بود و شماره ساخت M1AJQ.M305FDDU1ASBA را اجرا کرد.
طراحی
[list]
[*]۱۵۹ * ۷۵.۱ * ۸.۴ میلی متر
[*]USB تایپ C
[*]پلاستیک مات
[*]دو سم کارت با ابعاد نانو
[*]جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
[*]اسلات کارت حافظه
[/list]همگنی خاص و چشم نوازی در زبان طراحی سری گلکسی M سامسونگ موجود است. این گوشی ها از پلاستیک های فوق العاده با کیفیت ساخته شده اند و دارای ویژگی های مدرن مانند ناچ قطره مانند و باتری های بزرگ هستند.
[img=300x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/1-300x169.jpg[/img]
یک ناچ ممکن است ویژگی جدیدی به شمار نرود، اما مطمئنا سامسونگ با استفاده از آخرین تکنولوژی ها، در راه ورود موفق به بخش میان رده ها تلاش می کند. نمایشگر استفاده شده از نوع Infinity-U می باشد. با وجود منحنی های بسیاری که در آن وجود دارد ولی در پایین گوشی هم هنوز انحنای خاصی را مشاهده می کنید.
[img=300x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/2-300x169.jpg[/img]
سمت راست گوشی دارای دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور است. دکمه ها کمی اسفنجی به نظر می رسند ولی ارگونومی آنها حفظ شده است. همچنین، دسترسی به حسگر اثر انگشت بسیار راحت است. این حسگر همچنین یکی از سریعترین نسخه ها در بین میان رده ها است و یکی از دلایل برتری آن همین است. در ضمن در سمت چپ، سینی مخصوص برای دو سیم کارت نانو و همچنین درگاه کارت حافظه به صورت جداگانه وجود دارند.
در لبه پایین گوشی، درگاه USB-C، جک ۳.۵ میلی متری و اسپیکر نیز قرار دارند. این یکی بیش از حد صدای بلندی ندارد و صدای آن نازک است. چیز دیگری برای صحبت درباره آن وجود ندارد.
[img=300x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/3-300x169.jpg[/img]
گلکسی M30 دارای یک شیب ملایم در پشت است که این موضوع برخلاف طراحی موجود در گلکسی M10 و M20 می باشد. یک چیز شگف انگیز در پشت گوشی وجود دارد؛ ورود از رنگ خاکستری به سیاه به وسیله شیب موجود. این نوع طراحی با رنگ های چند لایه فوق العاده است که شما می توانید آن را در برخی گوشی های بالارده نیز مشاهده کنید.
متاسفانه، پشت گوشی از پلاستیکی مستعد خراش دار شدن تولید شده است و اگر می خواهید از ویژگی رنگ های چندلایه آن لذت ببرید باید از این نکته منفی چشم پوشی کنید. در پشت گوشی، رنگ مات باعث کمک به تشخیص حسگر اثر انگشت شده است. پشتی منحنی گوشی در امتداد لبه ها تقریبا شبیه یک عدسی عینک است و در دست گرفتن گلکسی M30 را کار بسیار راحتی می کند.
صفحه نمایش
[list]
[*]۶.۴ اینچ
[*]سوپر امولد
[*]۱۰۸۰ * ۲۳۴۰ پیکسل
[*]۳۹۴ پیکسل بر اینچ
[*]نسبت ۱۹.۵ به ۹
[*]ناچ Infinity-U
[/list][img=300x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/4-300x169.jpg[/img]
در حالی که نمایشگر LCD موجود در گلکسی M20 برای ما قابل قبول بود، صفحه نمایش سوپر امولد فوق العاده موجود در گلکسی M30 یک گام رو به جلو است و قطعا با چنین قیمتی می تواند یک ویژگی عالی باشد. با توجه به ماهیت این تکنولوژی، کنتراست تصویر بسیار خوب است و از این رو زاویه های دید جذاب هستند. یعنی صفحه نمایش در تمام زوایا خیره کننده به نظر می رسد.
سطوح سیاه به سطوح تیره تر می رسند و حداکثر روشنایی در هنگام تنظیم دستی، گوشی را برای استفاده زیر نور آفتاب مهیا می کند. حالت تنظیم اتوماتیک روشنایی کمی محافظه کارانه است و از این رو ممکن است نتوانید زیر نور آفتاب به خوبی از گوشی استفاده کنید. نقطه سفید به طور پیش فرض کاملا دقیق است، اما اگر رنگ های گرم تر و البته سرتری می خواهید، می توانید نمایشگر در تنظیمات به AMOLED Cinema یا Photo profile تغییر دهید.
[/url]همچنین بخوانید :  بهترین گوشی های اندرویدی تا آبان 96

[img=300x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/5-300x169.jpg[/img]
ناچ قطره مانند زیاد در نحوه تجربه دیدن نمایشگر تاثیری ندارد. گزینه ای برای مخفی کردن آن وجود دارد ولی سامسونگ در این زمینه کار زیاد جالبی انجام نداده است. تنها یک نوار سیاه در بالای صفحه قرار می گیرد و تلاشی نشده است تا این نوار با منحنی های موجود در پایین صفحه مطابقت پیدا کنند. به طور کلی، ناچ ساده و بی اشکال است و به نظر نمی رسد کاربران با آن به مشکل بر بخورند.
همچنین تلفن از پروتکل Widevine L1 DRM پشتیبانی می کند بنابراین می توانید نت‌فلیکس را به صورت HD در گوشی خود اجرا کنید.
سخت افزار
[list]
[*]سامسونگ اگزینوس ۷۹۰۴
[*]هشت هسته ای
[*]۱۴ نانومتری
[*]۶ هسته Cortex مدل A53 و ۲ هسته Cortex مدل A73
[*]۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
[*]حافظه قابل ارتقا
[*]VoLTE
[/list]مشخصات داخلی مربوط به گلکسی M30 در بسیاری از جهات مشابه گلکسی M20 می باشند. گوشی با چیپ‌ست اگزینوس ۷۹۰۴ که تحت فرایند ۱۴ نانومتری ساخته شده، قدرت یافته است. این یک چیپ‌ست هشت هسته ای است که ترکیبی از دو هسته Cortex A73 با کارایی بالا و ۶ هسته Cortex A53 کارآمد، می باشد.
نسخه گوشی با رم ۴ گیگابایت دارای حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت است، و نسخه گوشی با رم ۶ گیگابایت حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی دارد. یک درگاه اختصاصی کارت حافظه برای افزایش حافظه داخلی تا ۵۱ گیگابایت وجود دارد.
مانند سایر گوشی های هوشمند در این رده، گلکسی M30 یک گوشی دو سیم کارت است و دارای دو اسلات اختصاصی نانوسیم می باشد که هردو از VoLTE پشتیبانی می کنند. این گوشی عموما در عملکرد شبکه خوب است و در هنگام استفاده از گوشی با آن تماس های زیادی برقرار کردم. همچنین کیفیت تماس در هر دو گوشی خوب بوده و با وجود شبکه های پراکنده در منطقه، کار خود را به خوبی انجام داد.
برای مقایسه اگزینوس ۷۹۰۴ دربرابر اسنپدراگون ۶۶۰ در این لینک همراه ما باشید.
عملکرد
[list]
[*]کارت گرافیک Mali G71 MP2
[*]برای بازی خوب نیست
[*]عملکرد کلی عالی
[/list]به خودی خود اگزینوس ۷۹۰۴ یک چیپ‌ست عالی برای گلکسی M30 به عنوان یک میان رده به شمار می رود. با این حال، منتقدان می گویند که این گوشی در برابر شیائومی ردمی نوت ۷ پرو متزلزل خواهد بود. ردمی Note 7 Pro با پزدارشگر اسنپدراگون ۶۷۵  به مراتب قوی تر است.
[img=300x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/6-300x169.jpg[/img]
اگر استفاده کلی شما مربوط به شبکه های اجتماعی، تماس تلفنی و پیامرسانی محدود می شود تفاوت خاصی را احساس نخواهید کرد. گیمرها تا حدودی ناامید خواهند شد، زیرا کارت گرافیک Mali G71 MP2 قطعا عقب تر از Adreno 612  اسنپدراگون ۶۷۵ موجود در گوشی Note 7 Pro می باشد. گلکسی M30 به صورت پیش فرض در بازی PUBG متوسط است این در حالی است ردمی Note 7 Pro آن را با بالاترین سرعت اجرا می کند. به طور کلی باید بگوییم ممکن است گلکسی M30 انتخاب خوبی برای علاقه مندان به بازی های موبایل نباشد.
البته این به معنی بد بودن آن نیست. عملکرد کلی بسیار بهبود یافته است و سامسونگ کاری فوق العاده انجام داده است تا مطمئن شود که در هیچ جایی از رابط کاربری مشکلی پیش نخواهد آمد. قطعا شما از استفاده از این گوشی لذت خواهید برد. به علاوه هیچ آگهی مزاحمی وجود ندارد!
[img=138x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/7a-138x300.jpg[/img] [img=138x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/7b-138x300.jpg[/img]
نرم افزار
[list]
[*]اندروید ۸.۱.۰
[*]رابط کاربری Samsung Experience 9.5
[*]برنامه Glance
[*]کنترل های جسچر خوب
[*]برخی از بلات‌ویر ها (برنامه های اضافی)
[/list]مانند گلکسی M20 و M10، گلکسی M30 نیز اندروید ۸.۱.۰ را به همراه رابط کاربری Samsung Experience 9.5 اجرا می کند. از آنجا که گوگل آماده می شود تا اندروید Q را معرفی کند، کاملا نا امید کننده است که سامسونگ هنوز گوشی های خود را به اندروید ۹ Pie ارائه نمی دهد.
سامسونگ کاری عالی را برای نرم افزار انجام داده است و تجربه ای کاملا صیقل داده شده خواهید داشت. در هفته ای که من از گوشی استفاده کردم به جز نکات ریز، بقیه عملکرد کامل بود.
[img=138x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/8a-138x300.jpg[/img] [img=138x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/8b-138x300.jpg[/img]
صفحه قفل پیش فرض به روز رسانی اطلاعات مجله را از طریق برنامه Glance نشان می دهد. این می تواند برای شما بدون استفاده باشد و به همین دلیل گزینه ای برای خاموش کردن آن وجود دارد. صفحه اصلی بسیار انعطاف پذیر است و مجموعه ای از گزینه های سفارشی سازی را ارائه می دهد. گوشی می تواند از حالت پیش فرض برنامه و صفحه اصلی iOS به نمایشگری تبدیل شود که فقط برنامه های انتخاب شده را نمایش می دهد و بقیه برنامه ها در جداول جداگانه ای مخفی می شوند.
همچنین بخوانید :  برترین راه‌ها برای صرفه جویی در مصرف باتری سامسونگ گلکسی واچ
[url=https://samsungyar.ir/%d8%b5%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%ac%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d9%88%d8%a7%da%86]
گلکسی M30 از جسچرها نیز پشتیبانی می کند. متاسفانه روی گوشی برخی برنامه های نصب شده اند که سودی برای کاربر ندارند. یک مجموعه کامل از برنامه های سامسونگ، از جمله گزینه های شرکت برای یادداشت ها، تقویم و … روی گوشی نصب شده اند. داشتن یک گزینه برای نصب به صورت جداگانه قطعا احتمال کلاهبرداری هنگام نصب را کاهش می دهد. علاوه بر این، چند برنامه شخص ثالث مانند Dailyhunt، آمازون و مجموعه برنامه های مایکروسافت در این گوشی وجود دارند. شما نمی توانید برنامه های مایکروسافت را در گلکسی M30 حذف کنید.
دوربین
[list]
[*]دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی
[*]دوربین عمیق ۵ مگاپیکسلی
[*]گاهی اوقات نوردهی بیش از حد
[*]دوربین جلو متوسط ۱۶ مگاپیکسلی
[/list]سخت افزار گلکسی M30 به جز سنسور عمیق ۵ مگاپیسلی با گلکسی M20 مشابه است. دوربین اصلی یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱.۹ می باشد. سنسور ثانویه دارای دوربین ۵ مگاپیکسلی فوق عریض است و سنسور سوم سنسور عمق آن است.
[img=300x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/9a-300x225.jpg[/img] [img=300x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/9b-1-300x225.jpg[/img]
متاسفانه این گوشی هم مشکلاتی را که در گلکسی M20 مشاهده کردیم، دارد. نور در تصاویر بیش از حد ظاهر می شود. هردو نوع تصویر استاندارد و زاویه باز تا حدی سوخته شده به نظر می رسند.
[img=300x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/10-300x225.jpg[/img]
در شرایط عادی به نظر می رسد، گوشی می تواند عکس های قابل قبولی را ضبط کند، هرچند در تصاویر به طور قابل توجهی جزئیات دقیق وجود ندارد. قطعا هنگام عکس برداری دوست ندارید پیکسل های جدا از هم را مشاهده کنید.
[img=300x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/11a-300x225.jpg[/img] [img=300x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/11b-300x225.jpg[/img]
این مشکل به ویژه در شرایطی غیر از حالت عادی ظاهر می شود. هر دو سنسور اصلی و زاویه باز نمی توانند نویزهای تصویر را به خوبی کاهش دهند و نبود جزئیات دقیق در نور کم از دیگر مشکلات آنهاست. سنسور فوق عریض داده های زیادی را تهیه نمی کند و برای تصاویر منظره ای بهتر است زیرا از ویژگی فوکوس پشتیبانی نمی کند.
[img=300x0]https://samsungyar.ir/wp-content/uploads/2019/05/12-300x225.jpg[/img]
در حقیقت، حتی در وجود نور، دوربین گلکسی M30  زیاد جالب نیست. نویز قابل توجهی در مناطق سایه وجود دارد و به طور کلی به نظر می رسد تصویر کمی تیره شده است. همچنین زوم در اثر کاهش نویز، رنگ ها را مانند آبرنگ نشان می دهد.
دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسلی تصاویر متوسطی می گیرد. گوشی می تواند در هر دو دوربین جلو و عقب ویدئوهای Full HD ضبط کند. متاسفانه دوربین ها تثبیت کننده ویدئو ندارند. برای دیدن تصاویر با رزولوشن اصلی روی این لینک ضربه بزنید.
باتری
[list]
[*]۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
[*]دو روز استفاده کامل
[*]شارژ سریع ۱۵ واتی
[/list]عمر باتری گلکسی M30 فوق العاده است. یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری روی آن وجود دارد که به راحتی کفاف یک روز استفاده را می دهد. البته اگر به خوبی شارژ را بهینه سازی کنید، می توانید از گلکسی M30 خود به مدت دو روز استفاده کنید.
در هفته آزمایشی، از گوشی به طور گسترده برای تماس های تلفنی، مرور وب، شبکه های اجتماعی، پخش موسیقی و البته مقداری بازی استفاده کردیم. با استفاده معمولی در حالت روشن نمایشگر، تقریبا چیزی حدود ۸ ساعت می توانید از گوشی استفاده کنید. گوشی از شارژ سریع ۱۵ واتی با USB-C پشتیبانی می کند. یک شارژر سریع نیز در جعبه گلکسی M30 گنجانده شده است.
مشخصات گلکسی M30
سامسونگ گلکسی M30
نمایشگر
۶.۴ اینچ، ۱۰۸۰ * ۲۳۴۰ پیکسل (۳۹۴ پیکسل بر اینچ)، سوپر امولد Infinity V
تراشه
اگزینوس ۷۹۰۴، ۶ هسته Cortex مدل A53 + 2 هسته Cortex مدل A73
گرافیک
Mali-G71 MP2
رم
۴ یا ۶ گیگابایت
حافظه داخلی
۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت با قابلیت ارتقا دادن حافظه
دوربین ها
عقب: ۱۳ مگاپیسکل درجه دیافراگم ۱.۹، ۵ مگاپیکسل فوق عریض ۱۲۰ درجه با دیافراگم ۲.۲، ۵ مگاپیکسل سنسور عمیق با دیافرام ۲.۲

جلو: ۱۶ مگاپیکسل
باتری
۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت، USB-C

شارژ سریع
امتیاز IP
ثبت نشده
حسگر اثر انگشت
بله
سنسورها
شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، مجاورت، قطب نما
نرم افزار
اندروید ۸.۱.۰، رابط کاربری Samsung Experience 9.5
جک هدفون
بله
ابعاد
۱۵۹ * ۷۵.۱ * ۸.۴ میلی متر
قضاوت کنید!
گلکسی M30 در قله سری M سامسونگ قرار دارد و حداقل در بخش قیمت توانسته است ردمی Note 7 Pro را شکست دهد. بین عملکرد بهتر و قابلیت های دوربین، ردمی Note 7 Pro روی کاغذ گوشی بهتری به نظر می رسد.
با این حال اگر به دنبال همراهی روزانه و همیشگی هستید گلکسی M30 گزینه موردنظر شماست. صفحه نمایش سوپر امولد فوق العاده، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر همیشگی در کنار رابط کاربری بهینه سازی شده و بدون تبلیغات مجموعه ای با ارزش را به دستان شما می آورد.
گلکسی M30 با نسخه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ۲۱۰ دلار قیمت دارد، این در حالی است که نسخه گوشی با رم ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۰ دلار می ارزد.