تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: Knox چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اگر شما از سری S سامسونگ یک گوشی داشته باشید که کمتر از دو سال عمر دارد، احتمالا نرم افزار سامسونگ Knox از پیش روی آن نصب شده است. این مورد واقعا چیزی نیست که بتوانید آن را نصب کنید، زیرا بخشی از سیستم عامل اندروید می باشد که سامسونگ آن را ساخته است و هیچ برنامه یا کتاب‌خوانی آن را پشتیبانی نمی کند. Knox اگر نصب شده باشد بخشی از اندروید است، و افرادی که آن را دوست ندارند باید بدانند که حذف آن بسیار سخت است. اکنون به چیستی سامسونگ Knox و نحوه عملکرد آن می پردازیم.

سامسونگ Knox چیست?

سامسونگ Knox یک لایه امنیتی ویژه است که در تلفن های بالارده سامسونگ وجود دارد و می تواند داده های شخصی و کسب و کار تجاری را مجزا و جدا کند. شما می توانید از آن به عنوان راهی برای تبدیل یک گوشی به دو گوشی نگاه کنید؛ و این به دلیل روش مدیریت برنامه ها و داده های آن برنامه ها و همچنین هر داده جدیدی که به آنها اضافه می کنید.
شما با ضربه زدن بر روی آیکون Knox و وارد کردن گذرواژه می توانید بین دو لایه سفر کنید. این رمز عبور منحصر به فرد است و با هر رمز دیگری که برای باز کردن قفل گوشی از آن استفاده می کنید فرق می کند، بنابراین حتی اگر کسی بتواند از صفحه قفل عبور کند داده های محافظت شده Knox هنوز هم امن هستند؛ مگر در شرایطی که فرد با ترفندهای شکستن دیوار امنیتی و تخریب پچ آشنا باشد.
به طور پیش فرض، هنگامی که به بخش محافظت شده توسط Knox وارد می شوید تنها به چند برنامه خاص (دوربین، گالری، فایل‌های من، ایمیل، تلفن، مخاطبین، مرورگر اینترنت سامسونگ دانلودها و S Planner) دسترسی دارید. شما می توانید برنامه های دیگری به لایه محافظت شده توسط Knox اضافه کنید. آنها در مکانی که بوده اند کپی خواهند شد و داده های آنها جدا از همان برنامه در لایه عادی تلفن شما نیز باقی می مانند. Knox نیاز به دو چیز دارد تا کار کند. شما نیاز به دستگاه مناسب دارید؛ همه گوشی های هوشمند سامسونگ (ساعت های هوشمند و تبلت ها) از Knox پشتیبانی نمی کنند، شما می توانید لیست دستگاه های پشتیبانی شده را در اینجا ببینید. شما همچنین باید نرم افزار مناسب را داشته باشید و اگر با یک تلفن سازگار جستجو کنید می توانید پوشه امن سامسونگ را در پلی استور گوگل پیدا کنید؛ اگر از دستگاه استفاده کنید که از آن پشتیبانی نکند، برنامه نمایش داده نخواهد شد.

همچنین بخش فناوری شرکت شما می تواند برای مدیریت همه افراد از Knox استفاده کند.
همچنین جزء سوم و البته مهمی وجود دارد که می تواند برای مدیریت سازمانی مورد استفاده قرار گیرد؛ Knox Premium یا معادل آن. این چیزی نیست که شما در خانه از آن استفاده کنید (البته اگر خیلی مشتاق هستید می توانید) و این یک راه برای یک بخش فناوری اطلاعات برای مدیریت لایه Knox در گوشی هایی است که بخشی از سرور گروه هستند. این اساسا یک راه حل مبتنی بر فضای ابری است که برای کار Knox ساخته شده است و یک پلتفرم ایمن با کلید روشن می باشد.
Knox برای استفاده در تاسیسات دولتی در کشورهای ذیل تایید شده است: فنلاند، فرانسه، قزاقستان، هلند، اسپانیا، انگلستان و ایالات متحده. همچنین تاییدیه FIPS 140-2 و ISCCC را در پیکربندی های مشخصی دریافت کرده است. این بدنی معنی است که سازمان هایی چون وزارت دفاع آمریکا معتقدند که Knox به اندازه کافی برای استفاده توسط کارکنان (با حساسیت کم یا پایین) امن است. این یعنی برای استفاده روزمره شما به اندازه موردنیاز ایمن می باشد.
با اندروید ۸، Knox با راه حل سازمانی گوگل یعنی Android for Work ادغام شده است تا از هسته لینوکس محافظت کند، بدافزارها را بررسی کند و بخشی از روش روت قانونی باشد.

آیا باید از آن استفاده کنید؟
شما مجبور به استفاده از سامسونگ Knox نیستید و اگر زیاد در تکاپو و تلاش برای کاوش نرم افزار گوشی خود نباشید هرگز آن را پیدا نخواهید کرد. اما اگر گوشی شما برای Knox ساخته شده است، پس چرا که نه؟ حتما از آن استفاده کنید.
احتمالا شما اطلاعات فوق محرمانه خود را با خود این‌طرف و آ‌ن‌طرف نمی برید و هیچ کس سعی در نابودی یا دزدی از اطلاعات شما را ندارد. اما افراد و سازمان هایی که می خواهند اطلاعات کاربران را سرقت کنند، فرصت طلب هستند؛ ممکن است شما هدف اصلی نباشید اما خوشحال خواهند شد اگر بتوانند علاوه بر اطلاعات هدف به برخی داده های فرعی نیز دست یابند. استفاده از Knox رسیدگی به چیزهایی که نایز به امنیت بیشتر دارند را آسان می کند و وقتی بحث امنیت به میان می آید از نمره خوبی برخوردار است.
Knox همچنین یک راه عالی برای مخفی کردن برخی فایل ها و پوشه ها از دیگران است، همان کسانی که ممکن است به صورت اتفاقی به گوشی شما دسترسی داشته باشند، مانند برادر، دوست، هم اتاقی و …. با قرار دادن یک برنامه در Knox، داده های آن را مخفی کرده اید مگر اینکه رمز عبور را بدانید و همچنین می توانید از برنامه My Files برای محافظت از هر فایل و پوشه ای در مقابل چشمان کنجکاو استفاده کنید.

شما احتمالا نمی خواهید از سامسونگ Knox برای موارد روزمره مانند پیامک یا مخاطبین استفاده (البته که می توانید این کار را هم انجام دهید). اما برای هر چیزی که حتی کمی روی آن حساسیت دارید؛ مثلا چیزهایی که هرگز دوست ندارید مادرتان آنها را در گوشی شما ببیند، Knox می تواند یک راه حل عالی باشد. لازم نیست حتما بخشی از یک سازمان با ارزش باشید تا برای حریم خصوصی خود ارزش قائل شوید و سامسونگ یک ابزار عالی در این زمینه برای شما ارائه داده است.