تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مؤلفه های موفقیت آمیز در طراحی وب سایت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
طراحی سایت به عنوان یک نکته کلیدی در پذیرش و موفقیت سایت ها و تجارت های الکترونیک مورد اشاره قرار گرفته است. در اینجا سعی داریم که از نقطه نظر بازاریابی شرکت های طراحی سایت تهران، ویژگی های اصلی که بر ذهنیت کاربران سایت های اینترنتی تاثیر گذار است را مورد بحث قرار دهیم.
[تصویر:  web-design200.jpg]

در این مبحث نقشی که طراحی وب سایت در ایجاد ارتباط با کاربران ایفا می کند مد نظر قرار گرفته است. علاوه بر این، درک و شناسایی اصول استاندارد می تواند به شرکت ها در آشنایی با بهترین رویکردها و نکات در ارتباط با تجارت آنلاین کمک کند.
یافته های مربوطه مؤید آن است که طراحی سایت یک مؤلفه کلیدی در دست یابی به نتایج مثبت تجاری است، چرا که این مکانیزم از قابلیت تاثیرگذاری بر کاربران و ذهنیت مشتریان آنلاین برخوردار است.
طراحی سایت، به کاربران امکان دسترسی آسان و آزادانه را داده و اطلاعات روشن، مشخص و به موقعی را در ارتباط با محتوای خود در اختیار کاربران قرار داده و توجه کاربران را به سمت خود جلب می کند.
در ادامه سلسله راهنمایی هایی برای ارتقاء طراحی وب سایت های تجاری و جلوه های جلب کننده ی آن ها، امکانات جستجوی سهل و اسان در سایت، اطلاعات و محتوا، و ویژگی های فرایند خرید ارائه می شود.
تحلیل تجربی ذهنیت و واکنش کاربران اینترنتی و عوامل تأثیرگذار بر این موارد، در ارتباط با تجارت اینترنتی می تواند بسیار کمک کننده باشد.
این بحث شاید یکی از اولین مقالاتی باشد که به بحث چگونگی طراحی وب سایت از منظر تقاضا می پردازد.
تحلیل ذهنیت کاربران و طراحی سایت از منظر بازاریابی می تواند به طراحان و صاحبان تجارت در طراحی سایت هایی که با نیازهای کاربرانشان بیشترین تطابق را دارد و به تبع آن باعث ارتقا رابطه بین کاربران آنلاین و شرکت ها می شود کمک کند.
به طور کلی می توان بیان کرد که موفقیت یا عدم موفقیت یک سایت را فنون استفاده شده در طراحی وب سایت که باعث سهولت استفاده و کاربردی بودن آن می شود تعیین و طراحی بصری از نظر اهمیت در رتبۀ بعد قرار دارد.
این بازدید کننده یک سایت است که موس را کلیک می کند، و در نتیجه اوست که تصمیم گیرنده است، و به همین دلیل رویکرد استاندارد برای موفقیت و سود محور بودن سایت ها، کاربر- محور بودن است که متخصصان طراحی سایت بر اساس تجربه و علم خود باید به آن واقف باشند.
در اینجا قصد نداریم که در مورد جزئیات اجرای طراحی سایت بحث کنیم، بلکه تمرکز ما بر اصول اصلی، موارد ابتکاری و رویکردهای مناسب در طراحی وب سایت هاست – رویکردهایی که اگر به صورتی صحیح به کار گرفته شوند به تصمیمات به روز تر در طراحی و سهولت فرایند ارائه اطلاعات به کاربران منتهی می شود.
برای استفاده صحیح از اصول طراحی سایت لازم است که ابتدا نوع تعامل کاربران با سایت ها را بشناسیم، اینکه آنها چگونه فکر می کنند و الگوی اساسی کنش کاربران چیست.

[تصویر:  web-design2001.jpg]


خواندن فکر کاربران در بحث طراحی سایت
به طور کلی، نوع عادات کاربران در سایت ها از عادات و کنش هایی که آن ها در فروشگاه های حقیقی دارند چندان تفاوت ندارد. کاربران یک سایت، نگاهی به صفحات سایت انداخته، برخی مطالب را به صورت گذرا دیده و اولین لینکی که نظر آن ها را به خود جلب کند و یا با چیزی که به دنبالش هستند شباهتی داشته باشد را کلیک می کنند. واقعیت این است که کاربران بخش های اعظمی از سایت را اصلا نگاه نمی کنند.
اغلب کاربران به دنبال چیزی جالب یا مفید هستند، و به محض اینکه چیزی واجد این خصوصیات باشد آن را کلیک می کنند. اگر صفحه ای جدید، انتظارات کاربران را برآورده نکند، دکمه برگشت کلیک می شود و فرایند جستجو ادامه می یابد.
برای کاربران، کیفیت و اعتبار سایت مهم است. اگر کیفیت محتوای یک سایت بالا باشد، کاربران با تبلیغات و طراحی سایت کنار می آیند. به همین دلیل است که برخی سایت ها به خاطر داشتن محتوای کیفی بالا از میزان کاربران بالایی نیز برخوردارند.
اگرچه طراحی صرفاَ ماهیت پشتیبانی کننده محتوا را دارد، ما نوع طراحی وب سایت و محتوا دو روی سکه موفقیت در فضای کسب و کار جدید را تشکیل می دهد.
کاربران در یک سایت به دنبال نکات یا موارد جلب کننده ای هستند که آن ها را در مورد محتوای سایت راهنمایی کند. مطالعات زیادی هدف اینکه کابران در هنگام بازدید از یک سایت چه بخشهایی از آن را بیشتر مورد توجه قرار می دهد، صورت گرفته است.
هجوم اطلاعات به کاربران آنان را ناشکیبا و بی حوصله کرده است. یک اصل ساده در این باره وجود دارد: اگر سایتی نتواند انتظارات کاربرانشان را تامین کند، پس طراح سایت کار خود را درست انجام نداده و شرکت متحمل ضرر و زیان خواهد شد.
کاربران انتخاب بهینه ندارند. یعنی اینکه آنها به دنبال سریع ترین راه برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود نیستند. کاربران به صورت ترتیبی از یک مطلب به سراغ مطلب بعدی نمی روند، بلکه انتخاب هایشان بنا بر میزان رضایتشان است و اولین گزینه معقول را انتخاب می کنند. به محض اینکه لینکی را ببینند که به نظرشان مناسب هدفشان است آن را کلیک می کنند. انتخاب بهینه زمان بر است و انتخاب بنا بر احساس رضایت از یک مطلب، کارآتر است.
کاربران از حس خود تبعیت می کنند. در اغلب موارد، کاربران مطالب ارائه شده در سایت را نمی خوانند و صرفاً همانند برگ های یک مجله یا کتاب آن را ورق می زنند. کاربران به اینکه مکانیزم سایت چگونه است کاری ندارند، برای آن ها اینکه سایت کارکرد مناسبی داشته باشد کفایت می کند.
کاربران دوست دارند که گردش آن ها در سایت قابل کنترل باشد. مثلاً اینکه پنجره ای به صورت ناگهانی باز شود، اینکه کاربر نتواند با یک کلیک به صفحه ی قبلی بازگردد. اینها مواردی است که کاربر را از یک سایت فراری می دهد.