تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: 11 داستان تاریخی الهام گرفته شده در سریال بازی تاج و تخت Game Of Throne
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
11 داستان تاریخی الهام گرفته شده در سریال بازی تاج و تخت Game Of Throne




[تصویر:  f840a5d0-f2c0-0132-f110-0ed54733f8f5.jpg]

این یک راز نیست که حوادث فانتزی جورج آر آر مارتین (George R.R Martin) از داستانهای اروپایی قرض گرفته شده است. منظورم این است که اگر شما ایرلند را کمی بزرگتر کنید، مقداری آن را بچرخانید و به پایین انگلیس بچسبانید نقشه وستروس را خواهید دید.
استاد مارتین این قضیه را پنهان نکرده است، در واقع او گفت:”به نظر من داستانهای فانتزی و تاریخی دوقلو هستند.” او معتقد است که تمام فانتزی ها تاریخی هستند، برای بعضی از حوزه ها و بیشترین موارد اصلی در کتاب آهنگی از یخ و آتش دقیقا و مستقیما از تاریخ انگلیس استفاده شده است. مارتین فقط محوریت داستان را به 11 نفر رساند و به آن اژدها هم اضافه کرد. بنابراین اینجا است که فقط چند داستان خونی و واقعی از تاریخ به کتاب های [font=IRANSans-fa]بازی تاج و تخت راه پیدا کرده اند.[/font]
مانند زندگی واقعی، دنیای مارتین در مقابل یک پس زمینه افسانه قدیمی پر از سیاست های پیچیده و درام خانوادگی است. تنها فرق واقعی این است که در دنیای او، تمام افسانه های قدیمی در مورد مردم عادی و مارمولک های آتش زا حقیقی هستند و همچنین فصل ها عجیب هستند و بعضی از مردم رنگ چشمانشان بنفش است. اما اگر شما دور تمام زامبی های یخی، ناشناخته ها، بچه اژدها، پیشگویی و جادوی خون خط بکشید، می توانید با مخلوطی از داستانهای وحشی کاملا روشن شوید.

[تصویر:  MV5BMjQxNTY3NzEzN15BMl5BanBnXkFtZTgwNzgy...99_AL_.jpg]

1- جنگ رزها

برای شروع، طرح اصلی آهنگی از یخ و آتش از جنگ های رز انگلیسی به تصویر کشیده شده است. این جنگ چند ساله و نسبتا پیچیده ( مخصوصا که سریال دارای یک از سه اسم در تاریخ انگلستان است) اما پخته شده به مبارزه ای برای تاج انگلستان بین لنکسترزها Lancasters (لنیستر ها Lannisters) و یورکز Yorks (استارک Starks) با پسر پادشاه، مادر فریبکار،  دست پادشاه و بزرگ شده سلطنتی دور از اروپا با ادعا برای تاج ( دنریس کوچک و برادر عوضی اش ) تکمیل شد.

2- سقوط رم

قبل از اینکه تارگرین ها اژدهایانشان را به انگلیس فانتزی بیاورند، آنها بخشی از امپراطوری بزرگ در مدیترانه فانتزی بودند. والریای قدیم شباهت قابل توجهی به امپراطوری رم دارد. هر دو از لحاظ فنی جمهوری، امپراطوری که مردم را از تمام اروپا (خیالی) و خاورمیانه (خیالی) به بردگی می گرفتند. هر دو در یک شبه جزیره با آب و هوای گرم رخ داد، هر دو جاده و ساختمانهای به شدت پیشرفته و تکنولوژی زمان خودشان را ساختند و هر دو در آخر سقوط کردند و قرن ها طول کشید.


در داستان واقعی کلی آشفتگی از عوامل مختلف که باعث سقوط رم شد مانند تهاجم و وابستگی بیش از حد به کار برده ها و هزینه های نظامی بسیار زیاد وجود دارد. اما در دنیای مارتین، والریا به نوعی از شعله های آتش در می آید و تنها با یک عامل طبیعی از بین می رود.
این آتش فشان از یک واقعه حقیقی دنیا مانند فوران کوه وزوویوس (Vesuvius) بر گرفته شده که کاملا شهر قدیمی رم پومپئی را با خاکسترهای آتش دفن می کند. اخیرا تراس های صورتی و سفید، دو شگفتی طبیعی که در نیوزلند دفن شدند فوران کوه تاراورا Tarawera بودند.


جهت مطالعه بیشتر اینجا کلیک نمایید.