تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: روغن گل مغربی Evening Primrose Oil چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
روغن گل مغربی Evening Primrose Oil چیست؟




[تصویر:  evening-primrose-oil2-1.jpg]


روغن گل مغربی  Evening Primrose Oil روغنی است از گیاهی بومی در شمال آمریکا اما در اروپا و مکانی هایی در جنوب نیمکره نیز رشد میکند. این گل به رنگ زرد است که در شب شکوفه می کند. روغن  این گیاه حاوی اسید گاما لینو لینک (Gamma-Linolenic Acid ) می باشد. GLA یک اسید چرب حاوی امگا 6 است که در روغن های گیاهی یافت می شود.
بومیان آمریکا از این گیاه جهت برطرف کردن کبودی، از ریشه های آن برای همرویید و از برگ هایش به طور سنتی برای زخم های جزئی، دستگاه گوارش و گلو درد استفاده می کنند.
امروزه از این روغن  برای درمان اگزما، پسوریازیس، جوش، پوکی استخوان، آلزایمر، رماتیسم مفصلی، سندروم قاعدگی (PMS)، درد سینه، علائم یائسگی و … استفاده و معمولا به صورت کپسول فروخته می شود.
در کارخانه ها از این روغن در ساخت صابون و لوازم آرایش استفاده می کنند.

[تصویر:  vitamins-supplements-herbs_herbs_evening...24x768.jpg]

در انگلیس، روغن گل مغربی برای درمان اگزما و درد سینه استفاده می شود اما MCA (The Medicines Control Agency) و FDA (Food and Drug Administration)  آمریکا مجوزهایی که برای این دارو با این مشخصات هستند را رد کرده اند و این آژانس ها می گویند مدرک کافی برای اثبات آن وجود ندارد، البته هنوز اطلاعاتی منتشر نشده که این را ثابت کند.
 
روغن گل مغربی حاوی اسید چرب  (GLA) است. درد سینه در بعضی خانم ها در اثر کاهش سطح اسید چرب(GLA)  در بدنشان می باشد، بنابراین استفاده از این قرص باعث افزایش این اسید خواهد شد. همچنین اسید چرب (GLA) برای کاهش التهاباتی از جمله آرتروز و اگزما نیز موثر می باشد.
 
موارد مصرف
ممکن است در بیماری های زیر این قرص کمک کند:
[list=1]
[*]آسیب عصبی به وسیله دیابت

[*]پوکی استخوان

[*]آسم

[*]اگزما

[*]اختلال بیش فعالی (ADHD)

[*]هپاتیت B

[*]کلسترول بالا

[*]علائم یائسگی

[*]چاقی

[*]سندروم قاعدگی (PMS)

[*]پسوریازیس

[*]پوکی استخوان

[*]جوش

[*]آلزایمر

[*]درد سینه

[*]رماتیسم مفصلی
[/list] 

جهت مطالعه بیشتر اینجا کلیک نمایید.