تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: معرفی مهارت ریسک کردن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
معرفی مهارت ریسک کردن



[تصویر:  2714.svg] توسعه مهارتهای فردی     [تصویر:  2714.svg] مختص کاربر آزاد  

مهارت ریسک کردن عموماً با ریسک پذیریاشتباه گرفته می‌شود.

در حالی که ریسک پذیری یک صفت شخصیتی است و قاعدتاً مورد توجه روانشناسان و شخصیت شناسان قرار می‌گیرد.
در حالی که ریسک کردن یک مهارت است که هر کس می‌تواند بسته به نیاز خود، در مورد آن مطالعه و تمرین و تجربه کند و از این مهارت، در کار و زندگی خود بهره بگیرد.
در اینجا، پاره‌ای توضیحات در مورد مهارت ریسک پذیری (Risk-taking skill) ارائه می‌شود که شما می‌توانید بر اساس آن، در مورد اهمیت و اولویت این مهارت در سبد مهارتهای خود قضاوت کنید و پس از مقایسه با سایر مهارتهای کلیدی،‌ تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید در کوتاه مدت، به این مهارت بپردازید یا اولویت‌های مهم‌تری در زندگی شخصی و شغلی شما وجود دارد.


شرح مختصر مهارت ریسک کردن


[font=IRANSansWeb, Tahoma]  ریسک کردن، به معنای اقدام کردن برای دستیابی به یک هدف یا خواسته یا برآورده کردن یک نیاز، در شرایطی است که می‌دانیم این اقدام ممکن است تبعات یا دستاوردهای منفی هم داشته باشد.

بر این اساس، مهارت ریسک کردن به معنای جستجوی فرصت‌های جدید، ارزیابی تبعات احتمالی، سنجش تبعات مثبت و منفی و مقایسه آنها با یکدیگر و در نهایت، انتخاب میان اقدام کردن و نکردن است.[/font]


در چه شرایطی، مهارت ریسک کردن برای من اهمیت پیدا می‌کند؟


  در صورتی که تمایل دارید برای بهبود مهارت تصمیم گیری خود وقت و انرژی صرف کنید.  در صورتی که قصد دارید وارد دنیای کارآفرینی شوید و به ایجاد یک کسب و کار جدید فکر می‌کنید.
[font=IRANSansWeb, Tahoma]  در صورتی که قصد دارید موقعیت خود را در محیط کار ارتقاء دهید و مثلاً از سطح کارشناسی به سطح سرپرستی یا از سطح سرپرستی به سمت لایه‌ی مدیران میانی و ارشد حرکت کنید.

  در صورتی که به سرمایه گذاری و فعالیت‌های مرتبط با آن علاقمند هستید.
  در صورتی که می‌خواهید به یک مدیر پروژه حرفه‌ای‌ (یا حرفه‌ای‌تر) تبدیل شوید.
  در صورتی که به یک تغییر جدی در زندگی خود (مانند تغییر در رابطه عاطفی، محل زندگی، شغل، زمینه تخصصی) فکر می‌کنید و آن را در برنامه خود قرار داده‌اید.
  در صورتی که احساس می‌کنید می‌توانید فردی خلاق و نوآور باشید. اما محافظه کاری باعث شده که این جهت‌گیری و صفت شخصیتی در شما تضعیف یا سرکوب شود.
مهارت ریسک کردن در چه سطوحی قابل تعریف است؟.......[/font]

[font=IRANSansWeb, Tahoma]ادامه مطلب را در سایت صبا دنبال کنید...[/font]