تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: راهنمای مدارک برای اقدام به جهت اخذ ویزای شینگن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
۱ – گذرنامه: در ویزای شینگن اروپا اصل گذرنامه خود را با امضا به همراه داشته باشید. گذرنامه شما باید از تاریخ ورود به منطقه شینگن، حداقل ۷ ماه اعتبار داشته باشد. همچنین گذرنامه باید حداقل دو صفحه ی خالی نیز داشته باشد. به همراه داشتن گذرنامه های قبلی نیز الزامی است.
۲ – عکس: برای دریافت ویزا به ۶ قطعه عکس سه در چهار نیاز دارید. عکس های شما باید جدید باشد. توجه داشته باشید که اگر از صدور گذرنامه ی شما بیش از ۶ ماه گذشته باشد، عکستان باید با عکس گذرنامه تفاوت داشته باشد.
۳ – شناسنامه: الزاماً باید اصل شناسنامه و یک کپی از کلیه صفحات آن را ارائه دهید. ترجمه ی تمام صفحات شناسنامه نیز باید ارائه گردد.
۴ – گواهی تمکن مالی: یکی دیگر از مدارکی که برای ویزای شینگن اروپا نیاز دارید، گواهی تمکن مالی است. حداقل موجودی حساب برای هر نفر باید ۴۰۰ میلیون ریال باشد. این گواهی را به همراه گردش حساب ۳ ماهه خود در سربرگ بانک با زبان انگلیسی تهیه نمایید. همچنین موجودی و گردش حساب بانکی خود را با نرخ برابری دلار آمریکا از بانک بگیرید. پس از دریافت این صفحات، قبل از گذشت ۱۰ روز به سفارت مورد نظر مراجعه نمایید زیرا این گواهی بیشتر از ۱۰ روز اعتبار ندارد. دقت کنید که مشخصات مشتری باید در کلیه صفحات درج شده و مهر بانک بر روی آن خورده باشد.
۵ – سند مالکیت: اصل و ترجمه ی سند مالکیت برای مدارک ویزای شینگن با نام شخص متقاضی را به همراه داشته باشید. اگر ویزای درخواستی به صورت خانوادگی است، ارائه این سند فقط برای یکی از اعضای خانواده کافیست.
۶- مدارک خانم های خانه دار: اگر متقاضی ویزا، یک خانم خانه دار باشد، لازم است کپی سند مالکیت و مدارک شغلی همسر همراه وی باشد.
۷ – مدارک افراد تحت تکفل: برای ویزای اروپا افرادی که تحت تکفل هستند، لازم است تا مدارک کفیل قانونی خود را به همراه داشته باشند. این افراد نیازی به سند ملکی ندارند، اما اگر بتوانند سند ملکی ارائه کنند احتمال اینکه ویزای آنها قبول شود بیشتر خواهد بود.
۸ – وکالت بلاعزل برای اخذ ویزای شینگن اروپا: می توان به همراه اصل سند ملکی، وکالت بلاعزل نیز ارائه داد که مورد تایید است.
۹ – اصل و ترجمه مدارک شغلی: یکی دیگر از مدارکی که باید برای دریافت ویزا ارائه شود، مدارک شغلی است. این مدارک برای شغل های مختلف، متفاوت می باشد.
۱۰ – اجازه نامه ی خانم های متاهل برای اخذ ویزای اروپا: اگر خانم متاهلی به تنهایی قصد سفر داشته باشد، باید یک رضایت نامه ی محضری از طرف همسر ارائه کند.
۱۱ – اجازه نامه فرزندان: اگر فرزندان زیر ۱۸ سال بدون پدر خود قصد سفر دارند باید یک رضایت نامه ی محضری از طرف والدین به همراه داشته باشند. اگر فرزندی قصد دارد به صورت جدا با پدر یا مادر خود به سفر برود، باید اجازه خروج وی از طرف ولی غایب به صورت محضری داده شود. این اجازه نامه باید ترجمه شده و همراه با مهر وزارت خارجه باشد. تایید مدارک عنوان شده پس از ۴۸ ساعت از تحویل مدارک به مسافر ابلاغ می شود. اگر نیاز به دریافت مدرک دیگری باشد، وی در جریان قرار خواهد گرفت.