تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ۱۱ ویژگی یک تالار عروسی مناسب
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
۱۱ ویژگی یک تالار عروسی مناسب
ویژگی های یک تالار پذیرایی مناسب- هنگامیکه شما می خواهید یک مراسم عروسی را برگزار کنید، در ابتدا فکر می کنید که باید از کجا شروع کنید. شاید سر در گم شوید. ولی ما به شما می گوئیم که اولین انتخاب شما باید، انتخاب تالار پذیرایی باشد. این درست. ولی در اینجا سوال مطرح می شود که تالار خوب دارای چه ویژگی هایی می باشد و در کجا می توان یک تالار خوب را پیدا کرد. در این مقاله می خواهیم ویژگی های یک تالار عروسی مناسب را برای شما بیان کنیم.
ما در سایت تالارنامه، برنامه ریزی برای شما به صورت آنلاین آماده کرده ایم که می توانید مراسم خود را از ۲ ماه قبل به صورت کاملا حرفه ای برنامه ریزی نمائید. برای ورود به این قسمت اینجا کلیک کنید.
همچنین می توانید تمامی تالارهای پذیرایی کشور را اینجا ببینید و بر اساس شهر خود، تمامی اطلاعات آنها را مشاهده کنید.
همچنین تیم پشتیبانی تالارنامه، دفترچه ای را برای شما طراحی کرده اند که کارهای لازم برای یک مراسم عروسی را برای شما به خوبی آماده کرده است. می توانید در زیر آن را دانلود کنید و سپس پرینت کرده و استفاده نمائید.
ویژگی های یک تالار عروسی مناسب
۱- تالار دارای مکان مناسبی باشد
مکان تالاری که می خواهید انتخاب کنید بسیار اهمیت دارد. شما باید ابتدا در شهر به مکان هایی بروید که تالارها دارای پراکندگی مناسب باشند. این تالار باید برای تمامی مهمان های شما در دسترس باشد تا مهمان های شما به راحتی بتوانند به آن تشریف بیاورند.
نکته ی دیگر برای در دسترس بودن تالار، این است که باید با دیگر اتفاقات روز عروسی شما مناسب باشد. به عنوان مثال باید از باغی که می خواهید برای عکاسی انتخاب کنید، یا آرایشگاه عروس، فاصله ی مناسبی داشته باشد تا در روز عروسی دچار ترافیک و شلوغی و فاصله ی زیاد نشوید.
۲- ظرفیت سالن پذیرایی
موضوع دومی که اهمیت پیدا می کند، ظرفیت تالار می باشد. وسعت و بزرگی تالار بسیار با اهمیت است. شما باید بدانید برای چند نفر مهمان می خواهید تالار رزرو کنید تا بر اساس آن بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. اگر مهمان هایتان کم است یک تالار کوچک کافیست و اگر مهمان هایتان زیاد هستند باید دنبال یک تالار بزرگ باشید. حتما متناسب با تعداد مهمان های خود تالار انتخاب کنبد.
۳- ارتفاع تالار پذیرایی
سعی کنید تالاری انتخاب کنید که ارتفاع سقف آن بلند باشد. زیرا سقف کوتاه باعث خستگی و گرفتگی فضا می شود و مهمان ها به سرعت خسته می شوند. حتی برای فیلم برداری هم ممکن است دچار مشکل شوید.
۴- پارکینگ اختصاصی تالار
مسئله ی پارکینگ دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. شما فکر کنید که تمامی مهمان های شما با لباس های بسیار تمیز، باید زمان طولانی را به دنبال یک مکان مناسب برای پارک خودروی خود کنند و این باعث اذیت و آزار آنها می شود. تازه اگر مکانی را برای پارک پیدا کنند، دائما نگران سلامتی اتومبیل خود هستند. بهترین تالار اگر پارکینگ نداشته باشد، اصلا به درد نمی خورد.
۵- جنس میز و صندلی و روکش آنها
یکی دیگر از چیزهایی که باید به آن توجه ویژه بکنید، نوع و جنس صندلی های سالن عروسی می باشد. یادتان باشد که مهمان های شما می خواهند ساعت های طولانی بر روی آن بنشینند و از مراسم شما لذت ببرند. پس اگر صندلی ها جنس مناسبی نداشته باشند، کار بسیار سختی برای آنها درست کرده اید. همچنین از مدل روکش صندلی های سالن پذیرایی، بسیار لذت ببرید چون اگر آنها را دوست نداشته باشید، مطمئنا تا آخر مراسم از خودتان ناراحت می شوید.
۶- میز شام عروس و داماد
اکثر تالارها برای شام عروس و داماد، یک میز اختصاصی آمده کرده اند که با تزئیناتی خاص، برای عروس و داماد آماده شده است. هزینه ی آن شاید برای شما اهمیت داشته باشد چون جزو خدماتی هست که هزینه ی جدایی دارد.
 
۷- سرویس بهداشتی باغ تالار
اصلا فکر نکنید که این یک گزینه ی پیش پا افتاده می باشد و اگر از مسئول تالار بخواهید که سرویس های بهداشتی را ببینید، باعث کسر شان شما می شود. حتما مطمئن شوید که تعداد مناسبی سرویس بهداشتی با تهویه مناسب در تالار وجود دارد. اگر در فصل سرد مراسم دارید، مطمئن شوید که آب گرم در سرویس ها جاری باشد. مایع دستشویی و دستمال های خشک کن وجود داشته باشد. فاصله سالن ها تا سرویس بهداشتی را نیز چک کنید.
۸- غذا و دیگر خدمات را تست کنید
اگر یک تالار عروسی را پسندیدید، حتما چند باری در مراسم های آن شرکت کنید تا از نوع خدمات و غذایی که به مهمان ها ارائه می دهد، کاملا آگاه شوید. نحوه ی پوشش پرسنل تالار، نوع برخورد کارمندان، نوع سرویس دهی، مهارت کارکنان، کیفیت ظروف پذیرایی، کیفیت شام و نوع چینش میزهای پذیرایی و میزهای شام و … را حتما چک کنید.
برنامه ریزی مراسم عروسی
۹- خالی بودن زمان مراسم شما
سعی کنید زمان عروسی خود را از قبل انتخاب کرده باشید. این به انتخاب تالار شما کمک می کند. چونکه ممکن است تالاری تمامی مواردی که در بالا بیان کردیم را داشته باشد ولی زمان مورد نظر شما را نداشته باشد. البته من عروس و دامادهایی را دیده ام که بر اساس تالار مناسبی که می پسندند و زمان های خالی که تالار دارد، زمان مراسم عروسی خود را انتخاب می کنند. پس در ابتدا که وارد تالار می شوید، از مسئول در مورد زمان مناسب خودتان سوال کنید و اگر خالی بود، دیگر شرایط را بررسی کنید.
۱۰- یک تالار رزرو سراغ داشته باشید
یکی از توصیه های اساسی که ما به همه ی زوج های جوان داریم، این است که یک تالار دومی را از نظر امکانات و خدمات در نظر داشته باشند. این کار به این خاطر است که اگر بنابر هر دلیلی در زمان مورد نظر اتفاقی چه از جانب شما و چه از جانب تالار اتفاق افتاد، دچار مشکل نشوید.
۱۱- هزینه های باغ تالار
نکته ی آخری که در پایان این مقاله لازم است که در نظر داشته باشید، هزینه های تالار می باشد.
اصولا هزینه های باغ تالار یه قرار زیر است:
هزینه ی ورودی تالار: مبلغی ثابت است که تالار به عنوان اجاره سالن خود برای یک شب از شما می گیرد.
هزینه غذا و پذیرایی: اگر که تمایل داشته باشید که تمامی تشریفات شما را تالار انجام دهد، باید از تمامی هزینه های آن با خبر باشید. برای اینکار در ابتدا تمامی تشریفاتی که خودتان می خواهید انجام دهید را به تالار گفته و بعدا از تالار بخواهید که مابقی را انجام دهد.
هزینه ی خدمات: اصولا تالارها ، میزانی هزینه به عنوان هزینه خدمات از شما دریافت می کنند.
هزینه مالیات و عوارض و ارزش افزوده
هزینه ی تزئیناتی مانند شمع آرایی، بادکنک آرایی، گل آرایی و … که معمولا به صورت انتخابی از طرف شما می باشد.
هزینه ی برنامه های تفریحی مانند اسب سواری، گل ریزان ورودی عروس و داماد و قایق سواری و … که باز هم انتخابی می باشد.
 
 
 
حداقل هزینه هر نفر در مراسم عروسی چقدر است؟
هزینه تالارهای عروسی در تهران همچون نوع خدمات و کیفیت‌شان بسیار متفاوت است؛ به طوری که میانگین حداقل هزینه برای هر نفر در یک مراسم عروسی که شامل هزینه تالار پذیرایی، میوه، شیرینی و شام می‌شود بین 23 تا 40 هزار تومان است. البته این هزینه در تالارهای مجلل‌تر به 70 هزار تومان هم می‌رسد.
 
به گزارش میدانی خبرنگار ایسنا، با شروع فصل جدید و پایان ایام محرم و صفر، برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی در شرایطی از سر گرفته شده که زوج‌ها برای برگزاری مراسم جشن با هزینه‌های متفاوتی مواجه هستند.
 
برای بسیاری از زوج‌های جوان برگزاری یک مراسم عروسی خاطره انگیز از ضرورت‌های زندگی محسوب می‌شود اما با توجه به اینکه بسیاری از جوان‌ها با مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های متعدد مالی مواجه هستند، تامین هزینه‌های مختلف برگزاری مراسم عروسی در آغاز مسیر زندگی برای‌شان معضل است.
 
مطمئنا برای اکثریت زوج‌ها برگزاری یک مراسم عروسی که دارای حداقل کیفیت باشد و از طرفی هم قیمت معقول و متعادلی داشته باشد از اهمیت برخوردار است. با این وجود تالارهای عروسی بسته به امکانات، خدمات، درجه کیفی و منطقه جغرافیایی‌شان دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.
[تصویر:  AAAA9668-768x512.jpg]
 
به طور معمول برگزاری یک مراسم جشن در تالارهای عروسی شامل هزینه‌های مختلفی می شود که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه‌های میوه و شیرینی، شام، اتاق عقد، عکاسی و فیلم برداری، خواننده و موسیقی، گل آرایی و البته ورودی سالن اشاره کرد.
 
در کنار این موارد نیز هزینه‌های جانبی همچون مالیات، پارکینگ و ... به سایر هزینه‌ها اضافه می شود. اما نکته حائز اهمیت در این است که این قیمت‌ها در بین تالارهای مختلف یکسان نیست و تفاوت قابل توجهی میان آن‌ها وجود دارد.
[تصویر:  1-300x300.jpg]
حداقل هزینه برای هر نفر در یک عروسی چقدر است؟
شام عروسی که بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را در برمی‌گیرد بسته به نوع منو غذایی متفاوت است. به طور متوسط منو یک مدل غذا برای هر نفر با مخلفات 18 هزار تومان، منو دو مدل غذا همراه با مخلفات 22 هزار تومان، منو سه مدل غذا با مخلفات 24 هزار تومان و منو چهار مدل غذا با مخلفات 30 هزار تومان است.
 
بخش دیگری از هزینه‌ها که مربوط به میوه و شیرینی است نیز قیمتش بسته به انواع، کیفیت و شیوه سرو متفاوت است؛ به طور متوسط هزینه میوه و شیرینی برای هر میهمان در یک مراسم عروسی بین 5000 تا 10 هزار تومان است.
 
در کنار این موارد که از بخش‌های اصلی محسوب می‌شوند، یک مراسم عروسی می‌تواند شامل بخش‌های جانبی دیگری از جمله گل آرایی، نورپردازی ویژه، موسیقی و .. شود که با اضافه شدن این خدمات میزان هزینه افزایش می‌یابد؛ به عنوان مثال هزینه گل آرایی در یک مراسم عروسی بسته به طبیعی یا مصنوعی بودن، حجم و شکل طراحی بین 250 هزار تا یک میلیون تومان است.
 
به طور میانگین حداقل هزینه برای هر نفر در یک مراسم عروسی در تهران که شامل هزینه تالار پذیرایی، شام و میوه و شیرینی می‌شود بین 23 تا 40 هزار تومان است؛ به طوری که متوسط هزینه یک مراسم عقد و عروسی برای 200 نفر بین چهار میلیون و 600 هزار تومان تا هشت میلیون تومان است. البته این رقم در تالارهای مجلل‌تر و شناخته شده تر برای هر نفر به 50 تا 60 هزار تومان افزایش می یابد.
 
ورودی سالن‌های عروسی از 200 هزار تا 2 میلیون تومان
ورودی سالن های عروسی در روزهای تعطیل و غیر تعطیل، وسط هفته و آخر هفته متفاوت است. ورودی سالن ها عروسی در تهران در وسط هفته از حدود 200 هزار تومان آغاز می شود و در آخر هفته به 500 هزار تومان می رسد. البته در سالن های مجلل تر قیمت ورودی تا حدود دو میلیون تومان افزایش می یابد. همچنین برخی سالن‌ها ترجیح می دهند هزینه ورودی شان را در بخش های دیگر خدمات شان در نظر بگیرند و بهای ورودی را به مشتریان تخفیف دهند.
 
به گفته برخی از اداره‌کنندگان تالارهای عروسی قیمت ورودی بسته به امکانات و درجه سالن متفاوت است.
این درحالی است که خسرو ابراهیمی‌نیا، رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس می‌گوید نرخ ورودی سالن‌ها و تالارهای پذیرایی برای آخر هفته (پنجشنبه‌ و جمعه) و اعیاد 300 هزار تومان و در روزهای عادی 200 هزار تومان است.
با این حال به نظر می‌رسد در تعیین قیمت ورودی یک سالن سلایق افراد نقش پررنگی دارد و نمی توان معیار مشخص و تعریف شده ای را برای قیمت گذاری آن تعریف کرد.
هزینه اتاق عقد از 200 تا یک و نیم میلیون تومان
همچنین قیمت اتاق عقد در تالارهای متوسط شهر تهران بین 200 تا 500 هزار تومان و در تالارهای گران تر بین 700 تا یک میلیون و 500 هزار تومان است. ازجمله مواردی که در کمتر یا بیشتر بودن قیمت اتاق عقد تاثیر گذار است، به نوع تزئینات، شکل و نوع گل آرایی و البته فضای سالن اشاره کرد.
حداقل هزینه هر نفر در مراسم عروسی چقدر است؟
تالار عروسی
هزینه تالارهای عروسی در تهران همچون نوع خدمات و کیفیت‌شان بسیار متفاوت است؛ به طوری که میانگین حداقل هزینه برای هر نفر در یک مراسم عروسی که شامل هزینه تالار پذیرایی، میوه، شیرینی و شام می‌شود بین 23 تا 40 هزار تومان است. البته این هزینه در تالارهای مجلل‌تر به 70 هزار تومان هم می‌رسد.

به گزارش میدانی خبرنگار ایسنا، با شروع فصل جدید و پایان ایام محرم و صفر، برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی در شرایطی از سر گرفته شده که زوج‌ها برای برگزاری مراسم جشن با هزینه‌های متفاوتی مواجه هستند.

برای بسیاری از زوج‌های جوان برگزاری یک مراسم عروسی خاطره انگیز از ضرورت‌های زندگی محسوب می‌شود اما با توجه به اینکه بسیاری از جوان‌ها با مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های متعدد مالی مواجه هستند، تامین هزینه‌های مختلف برگزاری مراسم عروسی در آغاز مسیر زندگی برای‌شان معضل است.
ایده های منحصر به فرد عروسی

مطمئنا برای اکثریت زوج‌ها برگزاری یک مراسم عروسی که دارای حداقل کیفیت باشد و از طرفی هم قیمت معقول و متعادلی داشته باشد از اهمیت برخوردار است. با این وجود تالارهای عروسی بسته به امکانات، خدمات، درجه کیفی و منطقه جغرافیایی‌شان دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.
[تصویر:  AAAA9668-768x512.jpg]
باغ تالار

به طور معمول برگزاری یک مراسم جشن در تالارهای عروسی شامل هزینه‌های مختلفی می شود که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه‌های میوه و شیرینی، شام، اتاق عقد، عکاسی و فیلم برداری، خواننده و موسیقی، گل آرایی و البته ورودی سالن اشاره کرد.

در کنار این موارد نیز هزینه‌های جانبی همچون مالیات، پارکینگ و ... به سایر هزینه‌ها اضافه می شود. اما نکته حائز اهمیت در این است که این قیمت‌ها در بین تالارهای مختلف یکسان نیست و تفاوت قابل توجهی میان آن‌ها وجود دارد.
[تصویر:  1-300x300.jpg]
حداقل هزینه برای هر نفر در یک عروسی چقدر است؟
شام عروسی که بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را در برمی‌گیرد بسته به نوع منو غذایی متفاوت است. به طور متوسط منو یک مدل غذا برای هر نفر با مخلفات 18 هزار تومان، منو دو مدل غذا همراه با مخلفات 22 هزار تومان، منو سه مدل غذا با مخلفات 24 هزار تومان و منو چهار مدل غذا با مخلفات 30 هزار تومان است.

بخش دیگری از هزینه‌ها که مربوط به میوه و شیرینی است نیز قیمتش بسته به انواع، کیفیت و شیوه سرو متفاوت است؛ به طور متوسط هزینه میوه و شیرینی برای هر میهمان در یک مراسم عروسی بین 5000 تا 10 هزار تومان است.
قیمت تالار عروسی

در کنار این موارد که از بخش‌های اصلی محسوب می‌شوند، یک مراسم عروسی می‌تواند شامل بخش‌های جانبی دیگری از جمله گل آرایی، نورپردازی ویژه، موسیقی و .. شود که با اضافه شدن این خدمات میزان هزینه افزایش می‌یابد؛ به عنوان مثال هزینه گل آرایی در یک مراسم عروسی بسته به طبیعی یا مصنوعی بودن، حجم و شکل طراحی بین 250 هزار تا یک میلیون تومان است.

به طور میانگین حداقل هزینه برای هر نفر در یک مراسم عروسی در تهران که شامل هزینه تالار پذیرایی، شام و میوه و شیرینی می‌شود بین 23 تا 40 هزار تومان است؛ به طوری که متوسط هزینه یک مراسم عقد و عروسی برای 200 نفر بین چهار میلیون و 600 هزار تومان تا هشت میلیون تومان است. البته این رقم در تالارهای مجلل‌تر و شناخته شده تر برای هر نفر به 50 تا 60 هزار تومان افزایش می یابد.

ورودی سالن‌های عروسی از 200 هزار تا 2 میلیون تومان
ورودی سالن های عروسی در روزهای تعطیل و غیر تعطیل، وسط هفته و آخر هفته متفاوت است. ورودی سالن ها عروسی در تهران در وسط هفته از حدود 200 هزار تومان آغاز می شود و در آخر هفته به 500 هزار تومان می رسد. البته در سالن های مجلل تر قیمت ورودی تا حدود دو میلیون تومان افزایش می یابد. همچنین برخی سالن‌ها ترجیح می دهند هزینه ورودی شان را در بخش های دیگر خدمات شان در نظر بگیرند و بهای ورودی را به مشتریان تخفیف دهند.

به گفته برخی از اداره‌کنندگان تالارهای عروسی قیمت ورودی بسته به امکانات و درجه سالن متفاوت است.
این درحالی است که خسرو ابراهیمی‌نیا، رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس می‌گوید نرخ ورودی سالن‌ها و تالارهای پذیرایی برای آخر هفته (پنجشنبه‌ و جمعه) و اعیاد 300 هزار تومان و در روزهای عادی 200 هزار تومان است.
با این حال به نظر می‌رسد در تعیین قیمت ورودی یک سالن سلایق افراد نقش پررنگی دارد و نمی توان معیار مشخص و تعریف شده ای را برای قیمت گذاری آن تعریف کرد.
هزینه اتاق عقد از 200 تا یک و نیم میلیون تومان
همچنین قیمت اتاق عقد در تالارهای متوسط شهر تهران بین 200 تا 500 هزار تومان و در تالارهای گران تر بین 700 تا یک میلیون و 500 هزار تومان است. ازجمله مواردی که در کمتر یا بیشتر بودن قیمت اتاق عقد تاثیر گذار است، به نوع تزئینات، شکل و نوع گل آرایی و البته فضای سالن اشاره کرد.
روز عروسی یکی از مهم ترین روزهای زندگی است. همه چیز در این روز باید بدون هیچ کم و کاستی برگزار شود. اقدامات قبل و بعد از مراسم باید به طور دقیق برنامه ریزی شوند. برنامه ریزی برای برگزاری جشن ممکن است حتی تا یک ماه به طول انجامد. در اینجا برخی از اساسی ترین گام هایی را که باید در برنامه ریزی های خود مد نظر قرار دهید ذکر می کنیم:
 ویژگی های میز پذیرای در تالار عروسیگام اساسی اول: تعیین تاریخ عروسی
بدیهی است که همه برنامه ریزی های شما به این تاریخ بستگی دارد. بنابراین ابتدا متناسب با آداب و رسوم خودتان نسبت به تعیین این تاریخ اقدام کنید. فراموش نکنید که در تعیین روز جشن مسائل زیر را در نظر بگیرید:
تاریخ مراسم روی هزینه های تالار عروسی شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال هزینه های اجاره تالار در روزهای خاص و اعیاد و تعطیلات با روزهای عادی متفاوت است. حتی فصل برگزاری مهمانی می تواند تاثیر زیادی در هزینه های شما داشته باشد.
مهمانان را در نظر بگیرید. اگر مهمانهایی از راه دور دارید بهتر است روزهای تعطیل را برای جشن خود انتخاب کنید.
[تصویر:  %DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DB...68x511.jpg]
اگر در شهرهای پرترافیک زندگی می کنید، در نظر داشته باشید که معمولا ترافیک خیابان ها در تاریخ های خاص مثل: روز مادر، روز پدر و دیگر اعیاد به مراتب بیشتر از روزهای عادی است و ممکن است روی برنامه ریزی شما تاثیر بگذارد.
در تعیین تاریخ مراسم خود، تداخل با برنامه ها و مراسم دوستان، آشنایان و نزدیکان را مد نظر داشته باشید. بهتر است قبل از نهایی کردن تاریخ، یک بار آن را در بین نزدیکان و بزرگ ترهای فامیل عنوان کنید تا مطمئن شوید با مراسم دیگری تداخل ندارد.
[تصویر:  61254-Mihanfal.com-3.jpg]
 نحوه برنامه ریزی عروسی,مراسم عروسی,برگزاری مراسم عروسی
گام اساسی دوم: تهیه لیست میهمانان
اهمیت این گام کمتر از تعیین تاریخ نیست. بسیاری از خانواده ها تصوری که از تعداد مهمانان خود دارند با واقعیت منطبق نیست. بنابراین هرگز به حدس و گمان و تخمین اکتفا نکنید. خواهید دید وقتی لیست میهمانان خود را روی کاغذ بیاورید، با آنچه در ذهن داشتید تفاوت زیادی دارد. نکته دیگر این است که تهیه این لیست شاید تا یک هفته به طول انجامد. چراکه برخی از مهمانان در ابتدا از قلم می افتند. بنابراین هرچه سریع تر لیستی کامل و شسته و رفته از مهمانان خود و همسرتان با ذکر نام و تعداد افراد خانواده مدعو، تهیه کنید.
یک تکنیک مهم
ممکن است نسبت به تعداد دقیق افرادی که ممکن است در جشن شما حضور پیدا کنند شک داشته باشید. مثلا نمی دانید که آیا خانواده ای که در شهر دیگری زندگی می کنند برای عروسی شما خواهند آمد یا خیر. در این حالت از تکنیک تخمین سه نقطه ای استفاده کنید. ابتدا تعداد کسانی را که مطمئن هستید به جشن شما خواهند آمد محاسبه کنید. بعد از آن تعداد کل مهمانان را با فرض اینکه همه و همه به جشن شما خواهند آمد محاسبه کنید. حال میانگین این دو عدد را به دست آورید و مبنای محاسبات خود قرار دهید.
گام اساسی سوم: تعیین بودجه
بعد از تعیین تاریخ و تعداد مهمانان، باید نسبت به بودجه ای که قصد دارید برای عروسی خود خرج کنید، تصمیم گیری کنید. بهتر است قبل از هرچیز در این مورد با دوستان و نزدیکانی که اخیرا جشن خود را برگزار کرده اند مشورت کنید. هزینه ها را به صورت تفکیک شده (تالار عروسی، لباس عروس، آرایش عروس، گل، ماشین عروس و…) روی کاغذ بنویسید. سپس نسبت به تعدیل آنها با توجه به آنچه که در نظر گرفته اید اقدام کنید. تحقیق در بازار را فراموش نکنید. با کمی پرس و جو در بازار می توانید تصمیم بهتری بگیرید.
[h=3]تشریفات عروسی[/h]● گام اساسی چهارم: تعیین محل برگزاری جشن
باغ یا تالار، منزل مسکونی یا ویلای یکی از نزدیکان فرقی نمی کند. آنچه مهم است توافق شما و همسرتان بر سر محل برگزاری و نیز بودجه ای است که برای آن در نظر گرفته اید. در تعیین محل برگزاری مراسم عروسی علاوه بر اینها، نکات دیگری نظیر: تعداد مهمانان، فصل برگزاری، آب و هوای منطقه، مسافت، فرهنگ و آداب و رسوم خانواده ها می تواند در تصمیم گیری شما درباره محل برگزاری مراسم تاثیرگذار باشد. اگر تاریخ جشن شما، یکی از اعیاد و یا روزهای خاص است، هرچه سریع تر نسبت به رزور تالار و یا باغ اقدام کنید. چراکه ممکن است در تاریخ مورد نظر شما، تالار ها و باغ های مناسب رزرو شده باشند.
دیگر اقدامات
چهار گامی که در بالا ذکر شد در واقع گام های اصلی برنامه ریزی عروسی هستند که حداقل شش ماه قبل از جشن باید انجام شده باشند. بعد از تعیین تاریخ، تعداد مهمانان، بودجه و محل برگزاری، باید نسبت به برنامه ریزی موارد زیر اقدام کنید:
انتخاب دفتر ثبت ازدواج: در صورتی که قبلا به صورت رسمی ازدواج خود را ثبت نکرده اید باید نسبت به هماهنگی و رزرو قرار ملاقات با دفتر ثبت ازدواج، اقدام کنید. سعی کنید مسافت دفتر ثبت ازدواج با محل مراسم را در نظر بگیرید.
عکاس و فیلم بردار (آتلیه عروس): با توجه به تنوع زیادی که در این بازار هست، ممکن است انتخاب عکاس و فیلمبردار متناسب با سلیقه شما گاه حتی تا یک ماه به طول انجامد. شما مشغله های دیگری هم دارید پس این مورد را نیز در اولویت قرار دهید. حداقل تا ۴ ماه قبل از عروسی باید قرارداد آتلیه عروس را تنظیم کرده باشید.
آرایشگاه عروس: این مورد نیز باید حداقل چهارماه قبل از عروسی رزرو شده باشد. بنابراین قبل از اینکه دیر شود و استرس آن دامنگیر شما شود، در آرامش و با فراغ بال اقدام به انتخاب سالن آرایش کنید. در این مورد نزدیکی محل آرایشگاه به آتلیه عکاسی و گل فروشی را فراموش نکنید.
لباس عروس و کت و شلوار داماد: یکی از مهم ترین برنامه های شما انتخاب لباس است. شما باید زمان و انرژی زیادی را صرف کنید تا بتوانید لباس عروس و کت و شلوار داماد را انتخاب کنید. پس هرگز این موارد را به روزهای آخر موکول نکنید. سعی کنید حداقل تا دو ماه قبل از عروسی، این موارد را نهایی کرده باشید.
مراسم عروسی,برگزاری مراسم عروسی,عروسی
گل فروشی: دسته گل عروس، تزیین ماشین عروس، گل آرایی سالن پذیرایی و… همه اینها مستلزم انتخاب و تنظیم وقت با یک گل فروشی مناسب است که باید حداقل یک ماه قبل از عروسی انجام شده باشد. سعی کنید گل فروشی را انتخاب کنید که به محل برگزاری جشن نزدیک باشد.
ماشین عروس: چنانچه قصد دارید ماشین عروس را اجاره کنید یا از دوستان و آشنایان امانت بگیرید، حداقل یک ماه قبل از عروسی هماهنگی های لازم را انجام دهید. نباید انجام این هماهنگی ها را به روزهای آخر موکول کنید.
محل سکونت: طوری برنامه ریزی کنید که حداقل ۱۵ روز قبل از برگزاری مراسم، منزل مشترک شما آماده زندگی باشد. تمیزکاری و نظافت، رنگ و نقاشی، جهازبرون و چیدن وسایل، نصب پرده ها و… زمان و انرژی زیادی را از شما خواهند گرفت. هرگز این موارد را تا روزهای آخر به تاخیر نیندازید. اگر قصد رهن و یا اجاره خانه را دارید حداقل دوماه قبل از عروسی باید اقدام کنید. قرارداد اجاره شما یک ماه قبل از مراسم باید امضا شده باشد. پس اگر می خواهید استرس نداشته باشید، عجله کنید.
خرید عروس و داماد: معمولا در آداب و رسوم اکثر مردم، خریدهایی موسوم به عروس و داماد وجود دارد و اجناسی از قبیل: چمدان، آینه و شمعدان، لباس، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی و… وجود دارد. مطابق با آداب ورسوم خود این خریدها را برنامه ریزی و اجرا کنید.
تهیه و توزیع کارت عروسی: خیلی از خانواده ها تهیه و توزیع کارت های دعوت را جزء آخرین اقدامات قرار می دهند و معمولا در روزهای نزدیک به عروسی با عجله اقدام به نوشتن و توزیع کارت ها می کنند. در نتیجه برخی از مهمانان از قلم می افتند یا برای رساندن کارت دعوت به دست برخی از مهمانان فرصتی نمی ماند. متاسفانه این موارد در جشن های عروسی بسیاری دیده شده است. توصیه می کنیم با استفاده از لیست مهمانان که در گام دوم برنامه تهیه کردید، حداقل یک ماه مانده با تاریخ برگزاری عروسی، کارت ها را سفارش بدهید و پس از دریافت، اقدام به نوشتن کارت ها کرده و به مرور آنها را توزیع کنید. به این ترتیب هم احترام مهمانان حفظ شده است و هم مطمئن هستید که همه کارت دریافت کرده اند.
 چنانچه با استفاده از این نکات، جشن ازدواج خود را برنامه ریزی کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که مهمانی شما بدون هیچ نگرانی و استرسی به بهترین نحو ممکن برگزار خواهد شد. بسیاری از استرس ها و نگرانی های قبل و بعد عروسی ریشه در عدم برنامه ریزی دارد. بنابراین از همین حالا نسبت به برنامه ریزی مراسم عروسی خود اقدام کنید.
یک روش ساده اما کاربردی برای برنامه ریزی عروسی
همه درباره برنامه ریزی کارهای عروسی صحبت می کنند اما کسی به درستی اشاره نمی کند که چگونه باید این کار را انجام دهیم؟ کلیات را همه می دانند: باید کارهای را برنامه ریزی کنیم تا همه چیز به موقع انجام شود و کاری از قلم نیفتد. اما روش انجام این کار چگونه است؟
در اینجا یک روش بسیار ساده اما کاربردی به شما معرفی می کنیم که به وسیله آن می تواند همه فعالیت ها و کارهای عروسی خود را برنامه ریزی کنید، بدون اینکه چیزی از قلم بیفتد. می توانید اجرای همه امور را به دقت تحت کنترل قراردهید.
روشی که از آن سخن می گوییم، استفاده از چک لیست است. چک لیست، برگه ای است که تمام کارهای خود را به ترتیب زمان انجام در آن وارد می کنید و وقتی مطمئن شدید که همه چیز را نوشته اید، به ترتیب شروع به انجام آنها می کنید. هر کدام از کارها را که در زمان خود انجام دادید، جلوی آن تیک می زنید و اگر لازم بود در قسمت توضیحات چک لیست، یادآوری ها و پیگیری های لازم را می نویسید.
نسبت به کارایی چک لیست برنامه ریزی شک نکنید. در بسیاری از پروژه های بزرگ صنعتی و عمرانی، مدیران موفق پروژه ها از چک لیست برای کنترل اقدامات استفاده می کنند و تا کنون که راضی بوده اند.
راهنمای برگزاری جشن عروسی در منزل
از آن جایی که هزینه های عروسی گاهی اوقات اذیت کننده است و هزینه های یک کردن مراسم عروسی در تهران گاهی اوقات بسیار بالاست، بهتر است که به سایر گزینه ها هم فکر کرد. هیچ کجا خانه آدم نمی شود! اگر امکان برگزاری جشن عروسی در منزل را دارید ، چرا باید هیزنه های هنگفت به تالار های پذیرایی و باغ های عروسی پرداخت کنید در حالی که می توانید با برگزاری عروسی در خانه ، بخش زیادی از هزینه ها را صرفه جویی کنید؟
برگزاری جشن عروسی در خانه  علاوه بر اینکه کم هزینه تر است ، شکلی ساده و صمیمی نیز به جشن عروسی شما خواهد داد.
برای اینکه عروسی شما در منزل به خوبی برگزار شود ، می بایست به نکاتی توجه کنید که برخی از مهمترین آنها در زیر ذکر شده است:
فضای مورد نیاز
برای کم کردن هزینه تشریفات مجالس عروسی انتخاب یک مکان بجز تالار و باغ ها می تواند بسیار کمک کننده باشد. با توجه به تعداد مهمانانی که در عروسی شما شرکت می کنند ، باید فضای کافی برای پذیرایی و صرف شام داشته باشید. همچنین فضای کافی برای اجرای برنامه های موزیک و سرگرمی نیز در نظر بگیرید. فضای مورد نیاز برای پارک اتومبیل ها را نیز فراموش نکنید. در صورتی که فضای کافی برای این موارد ندارید بهتر است از خیر برگزاری عروسی در منزل خود یا نزدیکان بگذرید.
هماهنگی با همسایه ها و اهالی محل
عروسی شما ممکن است تا پاسی از شب ادامه داشته باشد و باعث ایجاد سرو صدا و مزاحمت برای همسایه ها شود، لذا قبل از برگزاری مراسم ، هماهنگی های لازم را با همسایه ها انجام دهید و به آنها اطلاع دهید و از ایشان بخواهید که با شما همکاری کنند. یک عذرخواهی ساده و کسب اجازه از همسایه ها قبل از برگزاری مراسم عروسی ، معجزه می کند.
اجاره ملزومات پذیرایی
برای برگزاری عروسی در خانه ، برخی از لوازم و تجهیزات را باید اجاره کنید. از جمله : ظروف پذیرایی ، میز و صندلی ، ریسه و لوازم چراغانی. کافی است نگاهی به آگهی های روزنامه بیندازید. موسسه های زیادی هستند که این ملزومات را با قیمت مناسبی به شما اجاره می دهند.

[تصویر:  %D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8...8%AA-1.jpg]

تهیه شام عروسی
دو راه برای تهیه و تدارک شام عروسی در منزل وجود دارد. در صورتی که فضا و امکانات لازم برای تهیه و طبخ شام عروسی در منزل را دارید و همچنین به آشپز ماهر نیز دسترسی دارید ، می توانید شام را در منزل طبخ کرده و سرو کنید. در غیر اینصورت می توانید با یک رستوران یا آشپزخانه قرارداد ببندید و شام را حاضر و آماده تهیه کنید. این بستگی به امکانات و شرایط شما دارد. روش اول مقرون به صرفه تر است و روش دوم مطمئن تر و ریسک آن کمتر است.
تقسیم وظایف
همیشه افرادی در اطراف شما هستند که با کمال میل حاضرند در برگزاری جشن عروسی به شما کمک کنند. سعی کنید این افراد را سازماندهی کنید. افرادی را برای پذیرایی و افرادی را برای راهنمایی و استقبال از مهمانان در نظر بگیرید و وظایف آنها را برایشان توضیح دهید. همچنین یک نفر را به عنوان مدیر مراسم انتخاب کنید تا بر تمامی اوضاع نظارت داشته باشد.
مدیریت ریسک
هر پروژه ای با ریسک هایی نیز همراه است. عروسی شما هم ممکن است با اتفاقات ناخواسته ای مواجه شود. در صورتی که پذیرایی در فضای باز مثل باغ یا حیاط صورت می گیرد و امکان بارندگی نیز وجود دارد، یک چادر برزنتی یا تعدادی سایه بان برای مواقع اضطراری در نظر بگیرید. همچنین اگر قطع شدن برق را محتمل می دانید، یک موتور مولد برق در محل حاضر داشته باشید. کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه را نیز به لیست خود اضافه کنید و در محل حاضر داشته باشید. برگزاری جشن عروسی در منزل یا باغ شخصی خاطره ای به یادماندنی خواهد شد ، به شرطی که کلیه جوانب را در نظر گرفته باشید و همه چیز سر جای خودش باشد. علاوه بر این ، هزینه های سرسام آور تالار ها و باغ های پذیرایی را نیز متحمل نخواهید شد. علاوه بر موارد فوق زمان عروسی نیز برای کنترل شرایط بسیار اهمیت دارد. برای انتخاب بهترین زمان برگزاری عروسی باید بسیاری از نکات را مدنظر قرار داده و با خانواده های دو طرف هماهنگ بود..
شیک ترین تالار های عروسی ایران[RIGHT] در تهران است و اگر شما به دنبال یک [/RIGHT]مراسم عروسی[RIGHT] رویایی در لوکشینی هیجان انگیز هستید تا شیرین تر شب زندگی خود را جشن بگیرید، پیشنهاد های باشکوهی که در این گفتار در اختیار شما قرار گرفته است را در نظر بگیرید. [/RIGHT]لوکس ترین تالارهای عروسی[RIGHT] و نامزدی و حتی تولد تهران، فرصتی عالی برای عکاسی ژورنالیستی و فشن و دعوت از مهمانان ویژه و VIP در یک روز خاص و در مکانی فوق العاده خاطره انگیز است.[/RIGHT]
[RIGHT]گزارش امروز مجله تخصصی مدو سبک زندگی لوکس تهران، شما را با [/RIGHT]تالار عروسی مجلل[RIGHT] و معروف تهران آشنا می کند که بسیاری از سلبریتی های سینما و موسیقی و بعضا شاخ های اینستاگرام، مراسم عروسی و نامزدی و جشن های خصوصی هالووین و ولنتاین را آنجا برگزار کرده اند. در انتهای این گفتار، [/RIGHT]راهنمای انتخاب سالن عروسی[RIGHT] نیز در اختیار لاکچری گرد ها قرار گرفته است.[/RIGHT]
[تصویر:  photo_2019-01-16_14-10-02-330x248.jpg]
[RIGHT]از مدیران سالن های عروسی و تشریفاتی مجلل در تهران و شهرستان های استان تهران دعوت می کنیم برای انتشار اطلاعات و مشخصات سالن خود با لوکس تهران در ارتباط باشند.[/RIGHT]
[RIGHT]یکی از با شکوه ترین لوکیشن های تهران برای برپایی مراسم عروسی و نامزدی و پارتی های خصوصی، مجموعه لوکس دانیال است که برای علاقمندان به برگزاری مراسم پر زرق و برق در پایتخت توصیه می شود. طراحی دکوراسیون این مجموعه، یادآوری معماری کاخ ورسای و سبک طراحی میز و خدمات نیز تا حدودی حس قدم زدن در کاخ نیاوران و سعد آباد تهرانی ها را تداعی می کند.[/RIGHT]
گرانترین باغ تالار های تهران
[RIGHT]مجموعه دانیال در شهرک غرب قرار دارد و از مدرن ترین تالارهای عروسی پایتخت به شمار می رود. دیزاین منحصر به فرد آن توسط دانیال زمانی انجام شده و در حوزه مدیریت صنعت تشریفات، یکی از نام های سرشناس است. [/RIGHT]باغ تالار[RIGHT] دانیال ظرفیت بیش از ۳۵۰ خودرو و پذیرایی از هزاران نفر در سالن های هفت گانه دارد.[/RIGHT]