تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ۳ راهکار بسیارساده برای بالا بردن سرعت گوشی اندروید تا ۲ برابر!
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  420705_529.png]
اگر شما هم از آن دسته از کسانی هستید که به خاطر پایین آمدن سرعت گوشی کلافه شده اید، مثلا وقتی روی دکمه home کلیک میکنید با تاخیر به صفحه اصلی بروید و یا هنگام تایپ کردن زمان طولانی میگذرد تا یک حرف را تایپ کنید و … . نگران نباشید برای حل این مشکل با ما همراه باشید تا روش های را به شما معرفی کرده که به سادگی میتوانید آن را روی گوشی خود اجرا کرده و گوشی خود را افزایش سرعت دهید.
مقدمه:
عوامل زیادی وجود دارد که کارایی و سرعت گوشی اندروید پایین بیاید که شاید مهمترین دلیل آن مشکلات سخت افزاری باشند. سخت‌افزار گوشی‌های تلفن همراه بسیار ظریف و حساس است و در صورت بی‌توجهی به آن‌ به سادگی خراب شده و مشکل پیدا می‌کند و باعث می‌شود که قسمت نرم‌افزاری گوشی هم مشکل پیدا کند. تعداد هسته گوشی (CPU) به طور کامل عامل کاهش سرعت پردازنده گوشی نیست و عواملی مانند مانند معماری، فرکانس کاری، حافظه کش، لیتوگرافی و بسیاری موارد دیگر بر عملکرد پردازنده تاثیر عمده دارند.
ترفند افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

راهکارهای ساده برای افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی
۱- پاک کردن App Cache
در مدتی که شما از گوشی استفاده و روی آن برنامه نصب میکنید، برنامه ها بر روی App Cache گوشی شما رایت می شوند و باعث می شوند سرعت گوشی شما پاییت بیاید. شما میتوانید برای پاک کردن این قسمت از منوی Setting گوشی، Property را انتخاب و در این صفحه Cache هر برنامه ای را که میخواهید با فشار دادن کلید Clear Cache پاک کنید.> ولی بخاطر وجود برنامه های زیاد زمان زیادی را صرف پاک کردن می کند.
[تصویر:  speed-android-1.png]
برنامه App Cache Cleaner  یک اپلیکیشن رایگان است که با چند کلیک ساده Cache همه برنامه ها را پاک میکند فقط کافیست بعد از دانلود و نصب برنامه، آن را اجرا و گزینه Clear All را بزنید.
[تصویر:  speed-android-2.png]
با مرور زمان باز Cache برنامه ها پر می شود.شما میتوانید وارد تنظیمات برنامه شده و به آن زمان داده تا در یک مدت زمان مشخص و به طور خودکار Cache برنالمه ها را پاک کند.
[تصویر:  speed-android-3.png]
۲- محدود یا غیر فعال کردن اطلاعات Background
بسیاری از برنامه هایی که با اینترنت کار میکنند مانند فیسبوک، توییتر و تمام این چنین نرم افزار ها، به محض باز کردن، شروع به ارسال و دریافت اطلاعات می‌کنند. اما مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها تنها در زمان باز بودن صورت نمی‌گیرد بلکه حتی زمانی که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود نیز از از اینترنت استفاده می‌کنند و نه تنها شارژ باتری را کم میکنند بلکه منابع سیستم را گرفته و گوشی شما را کند می کنند.
۱- برای غیر فعال کردن غیر فعال کردن Background همه اپلیکیشن ها به تنظیمات گوشی بروید و Data using را انتخاب کنید.
[تصویر:  1-2.png]
۲- گزینه منو (Menu) یا سه نقطه را در بالای گوشی سمت چپ انتخاب کنید.
[تصویر:  2-3.png]
۳- تیک گزینه Auto-syns data را بردارید تا غیر فعال شود، سپس در هشدار نمایش داده کلید Ok را بزنید.
[تصویر:  3-1.png]
۳- آزادسازی حافظه
تمام برنامه ها و عکس و فیلم های موجود در گوشی که از ابتدا که گوشی را خریده اید می تواند به مرور زمان گوشی هوشمند شما را به شدت کند سازد. با حذف یا انتقال این موارد گوشی خود را سبک کنید و باعث بالا رفتن سرعت آن شوید.
برای اینکه بدانید میزان فضای موجود گوشی شمت چقدر است از تنظیمات گوشی به بخش Storage برویدم. ابرای سرعت بخشیدن به اندروید، تصاویر و فیلم های قدیمی خود را از روی گوشی منتقل کنید و همچنین نرم افزارهای غیر ضروری و بی استفاده را پاک کنید.
[تصویر:  1-3.png]
[تصویر:  2-4.png]
برای اینکه برنامه ها را پاک کنید به بخش App رفته و با انتخاب برنامه مورد نظر بر روی دکمه Uninstall ضربه بزنید. همچنین می توانید هر فایل یا برنامه ای که دانلود کرده اید نیز پاک یا جابجا کنید. بعد از رجوع به بخش تنظیمات به قسمت Storage و سپس Downloads بروید. فایلهایی را که مور نظر است انتخاب و پاک کنید.
[تصویر:  3-2.png]
 
[تصویر:  3-2.png]
با انجام موارد زیر می توانید سرعت گوشی اندروید خود را بالا ببرید:
[list]
[*]کاهش و یا غیر فعال کردن انیمیشن‌های گوشی
[*]نصب لانچرهای سبک برای افزایش سرعت گوشی
[*]کاهش تعداد ویجت ها
[*]متوقف کردن برنامه های پشت صحنه
[*]بروزرسانی سیستم عامل اندروید
[*]از مموری کارت یا کارت SD سرعت بالا استفاده کنید
[*]خاموش کردن همگام سازی
[*]گوشی خود را Restart کنید.
[/list]۴- نصب برنامه Clean master
این برنامه بهترین برنامه افزایش سرعت گوشی است که برای اندروید موجود می باشد و همه کارهای بالا را یکجا برای شما انجام می دهد. دقت کنید که گوشی های آیفون هیچ نیازی به برنامه افزایش سرعت ندارند چون تمام کارهای بالا توسط خود سیستم عامل انجام می شوند:

https://honarfardi.com/career-skills-tutorial/other/starting-ostrich-farming/
https://honarfardi.com/women-skills/fitness-tutorial/12-tips-to-weight-loss/
https://honarfardi.com/public-skills/medicinal-plants-training/12-healing-herbs/
https://honarfardi.com/public-skills/swimming-tutorial/5-useful-tips-for-front-crawl/