تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: راهكار های مناسب برای انتخاب نرم افزار CRM
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=tahoma, geneva, sans-serif]تا به حال ممكن است بار ها به ذهنتان رسیده باشد كه نرم افزار CRM تهیه كنید. بارها پیش آمده باشد كه برای سروسامان دادن به كار بازاریابی و فروش و اطلاعات مشتریان برنامه های پیاده كرده باشید كه برای مدت كوتاهی عملی شده باشد. وقت گذاشته باشید برای استعلام قیمت و تصمیم درستی برای خرید نرم افزار CRM نگرفته باشید؟! بازار نرم افزار CRM متنوع میباشد پس برای انتخاب یك نرم افزار CRM درست، باید به مواردی توجه كنید كه در زیر به چند مورد اشاره شده است:[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif][تصویر:  adavance-featured.png][/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]مشخص كنید دقیقا چه می‌خواهید:[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]هر سازمان دلایل مخصوص به خودش را برای خرید نرم افزار CRM دارد. با توجه به تنوع كاربردهای نرم افزارهای CRM ، قبل از جستجوی نرم‌‌افزارهای موجود در بازار، دقیقا مشخص نمایید كدام مزیت از مزایای نرم‌افزار CRM برای شما مهم است.  چالش‌های اصلی كسب و كار خود را در زمینه ارتباط با مشتری شناسایی كنید و اطمینان حاصل كنید كه خرید یك نرم افزار CRM، بهترین گزینه برای حل این مسائل است.[/font]

[font=tahoma, geneva, sans-serif]به دنبال شركت‌های دارای اسم و رسم و معروف نباشید.[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]در هر كسب و كاری، اولین یا بزرگترین تامین‌كننده لزوما بهترین نیست. همچنین راضی بودن دوست شما از یك نرم‌افزار به معنی مناسب بودن آن برای سازمان شما نیست، نیازهای شما می‌تواند متفاوت باشد. شركت‌های با اسم و رسم ممكن است نیاز‌های به روز را درنظر نگیرند و نرم‌افزار را به همان حالت سنتی نگهداشته باشند در حالی كه شركت‌های جوان در زمینه نرم‌افزار به نیاز های روز توجه می‌كنند.[/font]

[font=tahoma, geneva, sans-serif]در مسیر یافتن نرم‌افزار مناسب، هدف فراموش نشود![/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]در حین جستجو برای نرم‌افزار مناسب، گزینه‌هایی توجه شما را جلب می‌كنند كه امكانات قابل توجهی دارند. ولی آیا این امكانات برای حل مسائل سازمانی شما مناسب هستند؟  در تمام مدت جستجو تمام تمركز‌ و توجه شما می‌بایست بر روی هدف اصلی باشد. هدف چیزی نیست جز حل مساله‌ای كه قرار است این نرم‌افزار راه‌كار آن باشد. توجه داشته باشید خرید نرم افزار CRM، هدف نیست، بلكه ابزاری است برای برقراری ارتباط بهتر با مشتریان.[/font]

[font=tahoma, geneva, sans-serif]لیستی از ویژگی‌های مورد نیاز تهیه كنید.[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]با توجه به تنوع نرم افزار های CRM، امكاناتی هم كه این نرم‌افزار ها در اختیار شما قرار می‌دهند بسیار زیاد است. مشخص كنید به دنبال چه ویژگی هستید و آن را دنبال كنید.  به عنوان مثال اگر به دنبال افزایش فروش هستید، امكاناتی مانند طبقه بندی مشتریان مفیدتر خواهد بود. اگر در حوزه خدمات پس از فروش نیاز به بهبود دارید، به سراغ امكاناتی مانند مركز تماس و ردیابی درخواست مشتری بروید.[/font]

[font=tahoma, geneva, sans-serif]نرم‌افزاری را انتخاب كنید كه به شما امكان سفارشی سازی مخصوص شما را بدهد.[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]هر شركتی، مراحل و شرایط خاص خود را برای فروش كالا و ارائه خدمات به مشتریان دارد. در هنگام انتخاب نرم افزار مناسب CRM به این موضوع توجه داشته باشید كه آیا می‌توانید فرایند خاص خود را با این نرم افزار پیاده كنید؟  به دنبال نرم افزارهای انعطاف‌پذیر باشید كه به شما اجازه می‌دهند تا با توجه به نیازهای طبقه‌های مختلف مشتریانتان، روش‌های ارتباطی متفاوتی طراحی كنید.[/font]

[font=tahoma, geneva, sans-serif]روش‌های طبقه‌بندی و بخش‌بندی مشتریان را در هر نرم‌افزار بررسی كنید.[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]بخش‌بندی مشتریان به شما این امكان را می‌دهد تا مخاطبان سازمان را به دسته‌های مختلف،‌ تفكیك كنید. با گروه‌بندی مشتریان، خواهید دانست كدام دسته از آن‌ها آماده خرید هستند و كدام دسته،‌ نیاز به كار بیشتر برای متقاعدسازی دارند.  روش‌های طبقه بندی و گروه‌بندی هر نرم‌افزار را بررسی كرده و تحقیق نمایید آیا این روش برای كسب و كار شما مناسب است؟[/font]

[font=tahoma, geneva, sans-serif]نرم‌افزاری را انتخاب كنبد كه در صرفه‌جویی زمان موفق‌تر عمل می‌كند[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]از مهمترین مزایای نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، صرفه‌ جویی در زمان برقراری ارتباط با مشتریان است. هر چقدر ابزارهای مربوط به اتوماسیون بازاریابی، اتوماسیون فروش و اتوماسیون خدمات پس از فروش در نرم افزارمورد بررسی قوی‌تر باشد، سرعت انجام كارها بالاتر رفته و میزان اتكا به نیروی انسانی كمتر می‌شود.[/font]

[font=tahoma, geneva, sans-serif]نرم افزاری را انتخاب كنید كه گردش كار داشته باشد.[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]گردش كار (Work Flow)، ابزاری است كه می‌توانند یك سری فعالیت پشت سر هم و پر كاربرد را به صورت خودكار اجرا كند. این كار باعث می‌شود تا كارشناسان واحدهای مرتبط با مشتری، وقت خود را به جای صرف جهت انجام كارهای دفتری به عمیق‌تر كردن رابطه با مشتری و تمركز بر خواسته‌های او اختصاص بدهند.[/font]


[font=tahoma, geneva, sans-serif]مزایای استفاده از نرم افزار CRM چیست؟[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]در بازار نرم افزار های بازاریابی تنوع زیادی از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) وجود دارند. سوالی كه اینجا مطرح میشود این است كه  چه چیز آن ها را متمایز می كند؟  برای اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار CRM، لطفا از این سایت بازدید کنید: نرم افزار crm چیست؟[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif][تصویر:  crm2-500x500.png][/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]نرم افزارهای CRM دیتابیس های متمركز هستند:[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]یك نرم افزار CRM تمام اطلاعات شما را در یك جا نگهداری می‌كند. بنابراین برای بررسی فایل ها هیچ گاه به جستجو و كاویدن فایل های خود نیاز نخواهید داشت. چنانچه به صورت سنتی بخواهید از بین فایل ها به اطلاعات مورد نظر خود دست یابید می‌بایست زمان زیادی را برای جستجو بین كاغذها و قفسه ها تلف كنید. در این بین اگر پرسنل نیز تغییر كرده باشند این اتلاف وقت بیشتر خواهد شد. در حالی كه با درج اطلاعات در نرم‌افزار CRM می‌توانید به راحتی و در كمترین زمان ممكن و با استفاده از بخش های جستجو و نیز گزارشات سیستم به اطلاعات مورد نظر دست یابید.[/font]

[font=tahoma, geneva, sans-serif]نرم افزارهای CRM ورود اطلاعات را به صورت خودكار انجام می‌دهند:[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]با یك نرم افزار CRM شما هیچ‌گاه به ورود چند باره اطلاعات مربوط به ایمیل‌ها، مشتریان و ... نیاز نخواهید داشت. به عنوان مثال در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری رایانه كافییست یك بار اطلاعات مربوط به ایمیل را وارد كرده و مجوز دسترسی كاربران به آن را مشخص نمایید. بعد از آن سیستم به صورت خودكار ایمیل ها را دریافت خواهد كرد.[/font]


[font=tahoma, geneva, sans-serif]مزایای استفاده از CRM چیست؟[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]نرم افزارهای CRM تمام تاریخچه تعامل های مجموعه شما را شامل می‌شود. بعضی نرم افزارهای CRM می توانند در كارهای مربوط به قبل از فروش متوقف شوند؛ مانند توافق بر سر كانورت و تبدیل اطلاعات. برای رسیدن به چشم انداز مورد نظر، تمام این موارد را در نظر داشته باشید. چنانچه نیاز به كانورت و تبدیل اطلاعات قبلی و یا استقرار نرم افزار CRM داشته باشید می‌توانید از كارشناسان شركت رایانه راهنمایی بخواهید.  برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.[/font]


[font=tahoma, geneva, sans-serif]نرم افزارهای CRM برقراری ارتباط بین اعضای گروه را تسهیل می‌كنند:[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]بعضی نرم افزارهای CRM اجازه می‌دهند كه  اعضای هر واحد را مشخص كنید. بعضی دیگر نیز اجازه می دهند تا تغییرات مدیریتی را با یك كلیك اعمال نمایید. در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری رایانه می توانید پرسنل هر واحد و نیز سرپرست هر واحد را مشخص نموده و در زمان تعریف روال كاری ارتباط لازم را اعمال نمایید. با این كار، عملیات مربوط به هر پروژه و تیكت در واحد مربوطه گردش خواهد داشت. سرپرست و پرسنل واحد نیز به راحتی قابل تغییر توسط مدیر سیستم خواهد بود.[/font]



[font=tahoma, geneva, sans-serif]نرم افزارهای CRM زمان شما را به شما بر می‌گردانند:[/font]
[font=tahoma, geneva, sans-serif]زمان شما صرف جستجوی ایمیل ها و یا بحث بر سر یادآوری اطلاعات گذشته نخواهد شد. با تهیه نرم افزار CRM رایانه و درج گزارشات به صورت منظم، می توانید فقط با چند كلیك به تاریخچه‌ی كارهای خود دسترسی داشته باشید.[/font]