تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: نکات مهم در سئو محلی یا لوکال چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سئو محلی یا لوکال مفهوم جدید است که به بهینه سازی سایت در موتور های جستجو اضافه شده است. در حقیقت گوگل نتایج را بر اساس سوابق جستجو آن ها و منطقه جغرافیایی کاربران ارائه می دهد. فهمیدن منطقه جغرافیایی کاربران برای گوگل کار سختی نیست اما تعیین منطقه جغرافیایی کسب و کار شما نیازمند رعایت برخی اصول است. گوگل با استفاده از سئو محلی نزدیکترین و بهترین نتایج را به کاربران ارائه می دهد.
سئو محلی گوگل برای بهبود نتایج سایت شما در منطقه جغرافیایی کسب و کار شما است.
باکس جستجو محلی
باکس جستجو محلی معمولا بعد از سومین نتیجه گوگل نمایش داده می شود و رتبه بندی در آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. مانند تصویر زیر:
[تصویر:  1546679132_local-pack.jpg] 
اگر در هنگام سئو و بهینه سازی سایت خود به سئو محلی توجه نداشته باشید، ممکن است سهم مهمی از بازاریابی اینترنتی را در مقابل رقبای خود از دست بدهید. در این مقاله از شرکت نوپرداز نکات مهمی را ارائه می دهیم که می تواند تاثیر زیادی در بهبود نتایج سایت شما در جستجو های لوکال یا محلی داشته باشد.
1. استفاده از عنوان و توضیحات سفارشی
هنگامی که سایت شما در گوگل نمایش داده می شود شما فضای کوچکی برای ارائه توضیح درباره کسب و کار خود هستید. پس باید از این فضا به نحوی عاقلانه استفاده کنید. 
اطمینان حاصل کنید که عنوان و توضیحات شما سبب ارتقاء برند شما خواهد شد و از عبارات معمولی در آن استفاده نکنید. سعی کنید با استفاده از یک عنوان سفارشی و جذاب کسب و کار خود را بهترین انتخاب برای کاربر نشان دهید.
آیا این همان چیزی است که شما دوست دارید مردم ببینند؟
به خاطر داشته باشید، عنوان سایت و توضیحات آن اولین چیزی است که مردم در موتور های جستجو میبینند پس سعی کنید بهترین توضیحات را برای آنان قرار دهید.
2. استفاده از NAP
NAP همان نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شما است که می توانید آن ها را در سایت ها و دایرکتوری های بزرگ کسب و کار های آنلاین مانند گوگل بیزینس GMB قرار دهید. Yext و Moz Local از جمله ابزار هایی هستند که می توانید از آن ها در این زمینه استفاده نمایید.
3. بینگ را فراموش نکنید
از دیگر موتور های جستجو غافل نشوید!
بینگ هم مانند گوگل ورژن بیزینس مربوط به خود را دارد که شبیه به GMB است. کسب و کار خود را در این لیست نیز قرار دهید.
4. دریافت بازدید های آنلاین مثبت
دریافت بازخورد های آنلاین مثبت کاربران و شهادت افرادی که در گذشته با شما کار کرده اند یک برگ برنده برای برند شما محسوب می شود. به طور ساده شما نیاز به اثبات اجتماعی دارید تا مردم را متقاعد کنید که تبدیل به مشتریان شما شوند.
5. استفاده از نشانه گذاری اسکما Schema
نشانه گذاری اسکما Schema یک راه حل مناسب برای دادن اطلاعات به موتور های جستجو درباره کسب و کار شما است. با استفاده از اسکما ها شما می توانید از رقبا خود سبقت بگیرید زیرا هنوز بسیاری از وب سایت ها هستند که از آن استفاده نمی کنند.
6. دریافت لینک های محلی
لینک گرفتن از وب سایت هایی که در منطقه جغرافیایی شما ثبت شده اند نقش مهمی در سئو محلی یا لوکال سایت شما دارد. در لینک سازی های محلی سعی کنید از انکر تکست هایی که شامل شهر یا ناحیه جغرافیایی شما هستند استفاده کنید.
7. ماندگاری بیشتر کاربران در سایت شما
سعی کنید با استفاده از مقالات و محتوا های جذاب کاربران ماندگاری بیشتری در سایت شما داشته باشند. یکی از نکات مهمی که وجود دارد این است که کاربران بتوانند به خوبی از طریق منو ها و لینک های داخلی صفحات سایت شما را پیمایش کنند.
استفاده از فایل های ویدیویی یک راه عالی برای ماندگاری بیشتر کاربران در سایت شما خواهد بود.
8. لینک سازی داخلی
توجه داشته باشید که همیشه لینک سازی داخلی یک بخش مهمی از سئو سایت شما است. سعی کنید از این طریق بین صفحات مرتبط پیوند ایجاد کنید تا کاربران به مطالب مرتبط و جدید سایت شما دست پیدا کنند. همچنین از این طریق می توانید محصولات خود را به مشتریان عرضه کنید.
9. بازاریابی محتوا
استفاده از محتوا های منحصر به فرد و جذاب یک راه عالی برای بازاریابی محتوا و دریافت ترافیک محلی است. به یاد داشته باشید افرادی که در ناحیه جغرافیایی شما زندگی می کنند بیشتر به دنبال دریافت پاسخ هایی درباره حوزه کاری شما هستند.
10. نوشتن مطلب درباره رویدادهای محلی در بخش وبلاگ
اگر می خواهید توجه افراد جامعه خود را جلب کنید بهتر است درباره چیزه ایی که در جامعه اتفاق می افتد بنویسید. 
به عنوان مثال، اگر تیم فوتبال محلی دبیرستان شهر شما برنده مسابقات قهرمانی کشور شود، در پستی در وبلاگ سایت به آنها تبریک بگویید.
با جامعه خود ارتباط برقرار کنید و جامعه خود با شما ارتباط برقرار خواهد کرد.
11. نمایش سایت در تلفن های همراه
اگر سایت شما نمایش مناسبی در دستگاه های موبایلی نداشته باشید، گوگل توجهی به آن نخواهد داشت. اگر سایت شما برای نمایش در تلفن های همراه آماده نشده است بهتر است هم اکنون برای آن اقدام کنید.
می توانید از ابزار تست گوگل نیز برای تست نمایش مناسب سایت و Mobile-Friendly بودن آن استفاده کنید. بیشتر
12. از سرعت بارگذاری سایت خود اطمینان حاصل کنید
یکی دیگر از نگرانی های گوگل درباره سرعت است. سعی کنید سایت شما سرعت خوبی داشته باشد. بسیاری از مردم جستجو های خود را با تلفن های همراه انجام می دهند تا به نتایج محلی مناسب دست پیدا کنند و هنگام استفاده از تلفن همراه آن ها همیشه به اینترنت پر سرعت متصل نیستند. ممکن است جستجو های خود را با اینترنت 3G انجام دهند و در این سرعت سرعت اینترنت آن ها باید برای باز کردن و بارگذاری سایت شما کافی باشد. 
برای تست این مورد می توانید از ابزار PageSpeed Insights گوگل استفاده نمایید.
13. در صورتی که کسب و کار شما مکان های متعددی دارد از صفحات فرود ویژه برای هر مکان استفاده کنید
ممکن است کسب و کار شما در مکان های متعددی فعال باشد. شما باید مطمین شوید که برای یک از این مکان ها یک صفحه فرود ویژه درست کرده اید. 
سپس اطمینان حاصل کنید که NAP را روی هر یک از آنها اضافه کرده اید و جزئیات کافی و منحصر به فرد را به تمام صفحات خود اضافه کنید تا هیچ یک از آنها به عنوان تکراری نشانه گذاری نشوند.
14. استفاده از کلمات کلیدی منطقه ای
اگر شما در حال تلاش برای بهبود رتبه سایت خود در یک شهر خاص هستید باید مطمین شوید که کلمات کلیدی سایت برای آن منطقه بهینه سازی شده اند یا خیر!؟
مثلا اگر می خواهید به افرادی در شهر "تهران" دسترسی پیدا کنید، مطمین شوید که صفحات مرتبط شما شامل کلمه کلیدی "تهران" می باشد.
15. استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords)
شما همچنین باید در وب سایت خود از کلمات کلیدی طولانی مرتبط با حوزه کاری وب سایتتان استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما لوله کش هستید، سایت خود را برای کلمات کلیدی طولانی مانند "تعمیر لوله های شکسته ساختمان" بهینه سازی کنید.
16. بهینه سازی سایت برای جستجو های صوتی
ده ها میلیارد جستجو در هر ماه توسط دستگاه هایی مانند الکسا، گوگل، سیری و کورتانا رخ می دهند. بسیاری از این جستجوها به دنبال کسب و کارهای محلی هستند. پس بهتر است برای بهینه سازی سایت خود در جستجو های صوتی نیز اقدام کنید.
17. سئو محلی سایت توسط شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، گوگل پلاس، پینترست و ... هستند که نقش مهمی در سئو محلی سایت شما دارند. بهتر است در این شبکه ها نیز در بخش پروفایل کاربری از NAP استفاده کنید.
[تصویر:  1546679374_social-networks.png] 
به نظر شما چه عوامل مهم دیگری نیز موجود دارند که می تواند تاثیر مثبتی در سئو محلی یا لوکال سایت داشته باشند؟
منتظر شنیدن و دریافت نقطه نظرات شما هستیم.