تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بیت کوین چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
این روز ها صحبت های زیادی از بیت کوین و تتر به گوش می رسد. بیت کوین و تتر چه هستند؟ واضح است اغلب مردم نمی دانند که بیت کوین چیست؟ چگونه مبادله می شود؟ آیا قوانین خاصی دارد؟ مبدا آن از کجا بوده و … . بیت کوین (Bitcoin) نوعی ارز دیجیتال می باشد که در فضای مجازی و اینترنت کاربرد دارد. در واقع یک پول دیجیتالیست. بیت کوین نوعی ارز رمز گذاری شده توسط یک سری کد رایانه ای است بدین ترتیب ارزش پول در آن نگهداری می شود.

ارزهای دیجیتالی امروزه زیاد شده اند ولی اولین ارز دیجیتالی که بوجود آمد، بیت کوین است. بعد از آن، ارز دیجیتال دیگر با نام آلت کوین Altcoin شناخته شد. برای نگهداری ارز های دیجیتال از کیف پول مجازی که مختص به این کار هستند استفاده می شود. بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتال به دو صورت نگهداری می شوند: ذخیره گرم و ذخیره سرد. ذخیره سرد همان سخت افزاری و آفلاین می باشد و ذخیره گرم به صورت اینترنتی و آنلاین است. در ذخیره سرد امکان از بین رفتن کیف پول یا دزدیده شدن وجود دارد و همینطور در روش ذخیره گرم امکان سرقت ارز توسط هکر ها وجود دارد.

چه دلیلی بیت کوین را پر طرفدار کرده است؟ همانطور که گفته شد این ارز دیجیتال در فضای مجازی معامله می شود و هیچ مرجع قضایی نمی تواند بر خرید و فروش بیت کوین نظارت مستقیم داشته باشد. روزانه افراد بسیاری در سراسر جهان مشغول به معامله با بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتال هستند که در میان آنها تعداد زیادی به کلاهبرداری می پردازند.

لازم است بدانیم که واحد پول کشور ها درجهان با یکدیگر متفاوت می باشد. این پول ها با توجه به پشتیبانی فلزات گرانبهایی که در آن کشور وجود دارد ارزش گذاری می شوند. اما سوال اینجاست که ارزش بیت کوین چگونه مشخص می شود؟ بیت کوین مجازی می باشد و پول رسمی هیچ کشوری نیست پس ارزش بیت کوین به خودش است.


همانطور که گفته شد بیت کوین ها در کیف پول ذخیره می شوند و برای تبادل آن باید از کیف پول خود به کیف پولی دیگر انتقال داده شود. منظور از کیف پول همان data base است. این دیتابیس شخصی و مخصوص هر فرد است.