تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: راهنمای خرید بهترین دوربین های عکاسی برای تازه کاران
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یک دوربین عکاسی تخصصی، به همان خوبی گوشی هوشمند شماست و عکس های با کیفیتی می اندازد. یک دوربین عکاسی با کیفیت حتما نباید چیز پیچیده ای باشد. در اینجا ما نگاهی به دوربین های مناسب برای عکاسان تازه کار می اندازیم. هدف از معرفی این دوربین ها، این است که عکاس بتواند عکس های با کیفیتی را بدون نیاز به دانش حرفه ای درباره سرعت شاتر یا ضریب اف ( اعداد دیافراگم ) بگیرد.
اگر می خواهید به طور حرفه ای عکاسی را ادامه دهید و هر چه بیشتر روی دوربین تان کنترل داشته باشید، به شما پیشنهاد میکنیم که مقاله بهترین دوربین ها برای هنرجویان عکاسی را مطالعه کنید. ولی اگر فقط میخواهید عکس های خوبی بگیرد، همین مقاله را تا انتها بخوانید.

انتخاب برتر متخصصین دیدنگار برای عکاسان تازه کار:
دوربین کنون مدل ( Canon EOS Rebel SL2 ( Canon EOS 200D
دوربین کانن Canon EOS 200D
دوربین کانن Canon EOS 200D

دوربین کانن Canon EOS 200D، یک دوربین DSLR سبک و جمع و جور با پردازش عکس با فرمت JPEG و کنترل نوردهی دستی عالی است. دوربین کنن Canon 200D ویژگی های کارآمدی را برای عکاسان تازه کار فراهم می کند، مانند یک صفحه نمایش لمسی و یک اتوفوکوس دوئال پیکسل Dual Pixel در نمای زنده Live View، و در عین دارای حال منظره یاب اپتیکی optical viewfinder ( و البته کوچکی ) است که همتایان دوربین های بدون آینه ( mirrorless camera ) آن فاقد این ویژگی هستند.
شما برای اضافه کردن لنزهای جدید به کیت دوربین تان انتخاب های بیشماری خواهید داشت، اما کیت لنز سوار شده روی دوربین کنون ۲۰۰D برای شروع عکاسی عالی است. در آخر باید بگوییم که ویژگی حالت ( مد ) مبتدی دستیار ( Feature Assistant ) کار شما را در دنیای وسیع تنظیمات سرعت شاتر و دیافراگم، ساده تر خواهد کرد.
درحالی که دوربین منتخب متخصصین دیدنگار  یعنی کانن ۲۰۰D را برایتان معرفی می کنیم، همه دوربین هایی را که در ادامه خواهید دید را هم معرفی خواهیم کرد. نظر ما این است که دوربین کنون ۲۰۰d بهترین انتخاب برای تازه کاران است، ولی لیستی که تهیه کرده ایم ارزش بررسی دارد. اگر با انتخاب ما قانع نشده اید، این راهنمای خرید را بخوانید و جزئیات و نقاط ضعف و قوت دیگر دوربین ها را نیز بررسی کنید.

انتخاب ما: دوربین کنون مدل ( EOS Rebel SL2 ( Canon EOS 200D
دارای سنسور APS-C CMOS  ۲۴ مگاپیکسلی – دارای قابلیت Dual Pixel AF – قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰ با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه

نقاط قوت:
– رنگ های JPEG فوق العاده
– قابلیت اتوفوکوس دوئال پیکسل Dual Pixel AF که سرعت فوکوس و ردیابی سوژه را به خوبی فراهم میکند.
– ویژگی دستیار ( Feature Assistant ) باعث سهولت کار با تنظیمات پیچیده ی دوربین می شود.

نقاط ضعف:
– هنگام استفاده از منظره یاب اپتیکی، ردیابی سوژه عملکرد ضعیفی دارد.
– در تنظیمات پیش فرض دوربین عکس های JPEG کمی صاف به نظر می رسند.
– باتری از طریق USB شارژ نمی شود.
دوربین کانن Canon EOS 200D یک دوربین DSLR جمع و جور است که مانند دیگر مدل دوربین های کنون از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی Dual Pixel CMOS و پردازنده Digic7 بهره می برد. دوربین دیجیتال کنون ۲۰۰D مناسب کسانی است که خواهان منظره یاب یاب اپتیکی و استایل یک DSLR و بدنه ی دوربینی هستند که راحت حمل بشود. (حمل دوربین ۲۰۰D تا وقتی که یک لنز بزرگتر روی آن سوار نکرده باشید، راحت خواهد بود).
در مدل کنون ۲۰۰D  به دلیل کوچک بودن دوربین، دکمه ها و دایال دوربین، کمتر از حد معمول هستند ولی در جای خوبی قرار دارند و دستگیره دوربین برای آنهایی که دستان بزرگی دارند، کاملا راحت است. صفحه نمایش لمسی LCD دوربین به اطراف برمیگردد و به صورت ۲۷۰ درجه میچرخد. این دوربین دارای یک ویژگی دستیار است که کمکی برای عکاسان تازه کاری محسوب می شود که با دوربینی پیچیده، مثل دوربین کانن ۲۰۰D، شروع به عکاسی کرده اند. در ضمن، به خاطر ترکیبی از وای فای و بلوتوث، اشتراک گذاری عکس ها در این دوربین بسیار ساده است.
دوربین کنون Canon EOS 200D یک دوربین سهل الاستفاده برای کسانی است که طراحی و منظره یاب دوربین های DSLR را ترجیح می دهند و به دنبال دوربین های سنگینی نیستند که حمل آنها باعث درد شانه میشود.
عملکرد اتوفوکوس ۲۰۰D بستگی به این دارد که از طریق منظره یاب عکاسی کنید یا صفحه نمایش LCD. منظره یاب از یک سیستم ۹-نقطه ای قدیمی استفاده می کند، که سوژه های نزدیک را به خوبی تشخیص می دهد ولی اگر سوژه ها در قاب تکان بخورند، تصویر می لغزد. سیستم  Dual Pixel AF که در نمای زنده Live View یا ویدئویی از آن استفاده میشود، هم سوژه های نزدیک و هم سوژه های متحرک را به خوبی می گیرد.
دوربین کانن ۲۰۰D عکسهای JPEG با رنگ های فوق العاده ای را تولید می کند و مقدار نویز آن حداقل است. عکس ها خارج از دوربین نرم و صاف به نظر می رسند، ولی با تنظیمات مختصری، این نرم و صاف بودن عکس ها رفع می شود. فایل های Raw سطح نویز پایین با جزئیات بسیار بالایی دارند، با این حال محدوده دینامیک (  dymamic range ) آن مناسب است.
کیفیت ویدئویی ۱۰۸۰p دوربین ۲۰۰D برای بیشتر اهداف عکاسی مناسب است و ویژگی Dual Pixel AF، استفاده از صفحه نمایش لمسی را بسیار ساده کرده است. قابلیت ضبط ویدئویی ۴K عالی است ولی شرکت کنون هنوز این تکنولوژی را روی دوربین های رده متوسط DSLR خود پیاده نکرده است. کنترل دستی دوربین بسیار ساده است، با این حال تنظیمات صدا و توانایی استفاده از جبران نوردهی به همراه ایزوی اتوماتیک ( Auto ISO ) در حالت دستی، مناسب خواهد بود.
در کل، دوربین کنون Canon EOS 200D یک دوربین سهل الاستفاده برای کسانی است که طراحی و منظره یاب DSLR را ترجیح میدهند و به دنبال دوربین های سنگینی نیستند که حمل آنها باعث درد شانه میشود. این دوربین یک انتخاب مناسب برای بیشتر موقعیت ها و سبک های عکاسی، از عکاسی منظره گرفته تا عکاسی از مناسبت های اجتماعی است؛ با این حال اگر شما می خواهید از طریق منظره یاب عکاسی کنید اکشن عکاسی را انجام دهید.
دیگر دوربین های پیشنهادی ما را دنبال کنید.
برای خرید دوربین کانن Canon EOS 200D و آگاهی از آخرین قیمت ها روی لینک های زیر کلیک کنید:
۱- دوربین عکاسی حرفه ای کانن CANON EOS 200D 18-55 III
۲- دوربین عکاسی حرفه ای کانن CANON EOS 200D 18-55 STM

نمونه عکس های گرفته شده توسط دوربین کانن Canon EOS 200D:
    

دوربین کنون Canon EOS M100
دوربین کانن Canon EOS M100
دوربین کانن Canon EOS M100

دارای سنسور APS-C CMOS 24 مگاپیکسلی – Dual Pixel AF – صفحه نمایش LCD لمسی چرخان.

نقاط قوت:
– رنگ های JPEG فوق العاده
– قابلیت Dual Pixel AF که سرعت فوکوس و ردیابی سوژه خوبی را فراهم می کند
– استفاده آسان و جمع و جور
– دارای اتصال وای فای قوی

نقاط ضعف:
– باتری از طریق USB شارژ نمی شود.
–  در نور کم، اتوفوکوس خوب کار نمی کند.
– گزینه های انتخاب لنز برای این دوربین محدود است.
دوربین کانن Canon EOS M100 یک دوربین بدون آینه سطح مبتدی شرکت کانن است. با وجود قیمت پایین کنون M100، این دوربین مانت  EF-M-Mount مجموعه ای از ویژگی های مدرن دارد که از میان آنها میتوان به سنسور APS-C CMOS  ۲۴ مگاپیکسلی و سیستم اتوفوکوس Dual Pixel اشاره کرد. دوربین دیجیتال کنن Canon M100 با رابط کاربری ساده و صفحه نمایش لمسی، برای سلفی گرفتن، برای عکاسان تازه کار بسیار مناسب است.
وزن دوربین کنون M100 تنها ۲۶۶ گرم است و در کف دست جا می گیرد ( البته اگر لنز بزرگی روی آن سوار نکنید ). کانن M100 دکمه ها و دایال های زیادی ندارد ولی در عوض صفحه نمایش لمسی آن، جایگزین گزینه های پیشرفته شده است. به لطف حالت (مد) تمام اتوماتیک، استفاده از این دوربین بسیار ساده است. ویژگی سلفی به شما امکان صاف کردن پوست ( smooth skin ) و محو کردن ( blur ) پس زمینه را می دهد. تنظیمات بلوتوث و وای فای دوربین کنون Canon M100، اشتراگ گذاری عکس ها را بسیار ساده کرده است.
استفاده از کنون EOS M100 واقعا لذت بخش است.
دوربین کنون EOS M100 از سیستم فوکوس خودکار دوئال پیکسل Dual Pixel مشابه دیگر دوربین های مدرن شرکت کنون استفاده می کند. این دوربین به راحتی اجسام درحال حرکت را ردیابی می کند. با استفاده از صفحه نمایش لمسی میتوان به راحتی روی اجسام قفل کرد و همچنین در هنگام فیلم برداری میتوان از صفحه نمایش لمسی برای تغییر فوکوس استفاده کرد. کانن M100 می تواند ۶٫۱ فریم در ثانیه تصویر برداری کند. ( در حال اتوفوکوس مداوم این مقدار، به ۴ فریم در ثانیه می رسد، ولی ردیابی سوژه زیر حد متوسط است). عمر باتری تا ۲۹۵ عکس در هر شارژ است، که این تعداد برای یک دوربین بدون آینه، متوسط است.
با این حسگر APS-C CMOS  ۲۴ مگاپیکسلی، کیفیت تصویر کنون M100 با دیگر دوربین های شرکت کنون تفاوتی ندارد، یعنی عکس های با فرمت JPEG، پردازش رنگ فوق العاده ای دارند و نویز آنها کم است. عکس های JPEG بیرون از دوربین کمی نرم و صاف هستند که با تنظیمات مختصری این مشکل رفع میشود.  فایل های Raw سطح نویز پایین با جزئیات بسیار بالایی دارند، با این حال محدوده دینامیکی آن از بیشتر حریفان قدر خود، عقب می ماند.
کیفیت ویدئوی دوربین کانن Canon EOS M100 برای بیشتر اهداف مناسب است. قابلیت ضبط ویدئوی ۴K آن عالی است؛ ولی شرکت کانن هنوز این تکنولوژی را روی دوربین های رده متوسط DSLR خود پیاده نکرده است. کنترل دستی دوربین بسیار ساده است، با این حال تنظیمات صدا و توانایی استفاده از جبران نوردهی به همراه ایزوی اتوماتیک Auto ISO در حالت دستی، مناسب خواهد بود.
همانطور که گفتیم، استفاده از دوربین کنون M100 لذت بخش است. این دوربین کیفیت عکس خوبی را در میان دوربین های هم سایز خودش ارائه می دهد، و رابط کاربری ساده اش یکی از بهترین انتخاب ها در میان همتایان هم قیمت این دوربین  است. فرقی نمی کند که این اولین تجربه شما با یک دوربین واقعی باشد، ممکن است M100 ( و لنز EF-M22 مگاپیکسلی ) دومین دوربین جیبی شما باشد، ولی این دوربین شما را نا امید نخواهد کرد.

با این حسگر APS-C CMOS ۲۴ مگاپیکسلی، کیفیت تصویر کنون M100 با دیگر دوربین های شرکت کنون تفاوتی ندارد، یعنی عکس های با فرمت JPEG، پردازش رنگ فوق العاده ای دارند و نویز آنها کم است. عکس های JPEG بیرون از دوربین کمی نرم و صاف هستند که با تنظیمات مختصری این مشکل رفع میشود. فایل های Raw سطح نویز پایین با جزئیات بسیار بالایی دارند، با این حال محدوده دینامیکی آن از بیشتر حریفان قدر خود، عقب می ماند.
کیفیت ویدئوی دوربین کانن Canon EOS M100 برای بیشتر اهداف مناسب است. قابلیت ضبط ویدئوی ۴K آن عالی است؛ ولی شرکت کانن هنوز این تکنولوژی را روی دوربین های رده متوسط DSLR خود پیاده نکرده است. کنترل دستی دوربین بسیار ساده است، با این حال تنظیمات صدا و توانایی استفاده از جبران نوردهی به همراه ایزوی اتوماتیک Auto ISO در حالت دستی، مناسب خواهد بود.