تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: موفقیت سایت های فروشگاه اینترنتی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
طراحی وب صنعتی است که در آن رقابت بسیار زیادی وجود دارد. در این مقاله ما تلاش نموده ایم نکاتی را که در راستای تجارت الکترونیک می تواند به شما کمک نماید، مطرح کنیم. طراحی فروشگاه اینترنتی فقط به معنی ساخت یک فروشگاه آنلاین خیره کننده نیست. شاید این ویژگی تاثیر گذار باشد اما با اهمیت ترین نکته این خواهد بود که چگونه یک بازدید کننده از فروشگاه را به یک خریدار تبدیل نمایید.
گزینه اصلاح انتخاب اشتباه مشتریان
مردم نمی خواهند زمانشان به هدر برود، به خصوص در یک وب سایت خاص، زیرا که میلیون ها سایت آنلاین در دسترس آن ها بوده و می توانند به آن ها مراجعه کنند. بنابراین یک وب سایت باید بتواند با ارائه نمودن گزینه های فیلتر کاربر پسند به مشتریان، خرید را برای آن ها آسان تر نموده و به هدف مد نظر خود نیز برسد.
قرار دادن گزینه برگشت
در زمانب که مشتریان در حال مرور اجناس فروشگاه اینترنتی می باشند، امکان دارد در انتخاب های خود دچار اشتباهاتی بشوند یا نظر آن ها تغییر کند، به همین جهت وجود گزینه برگشت در وب سایت واجب محسوب می گردد تا خریدار بتواند با سرعت به مرحله بعد برگردد.
نوار جستجو به راحتی در دسترس باشد
اگر شما به وب سایت amazon.com توجه کرده باشید، یک نوار جستجو برجسته را می بینید که به راحتی در دسترس بازدید کنندگان است. استفاده از این نوار جستجو بسیار اهمیت بالایی دارد چون به کاربران اجازه می دهد تا هر چیزی را که دوست دارند جستجو نمایند. استفاده از نوا جستجو نه تنها در صفحه اصلی وب سایت بلکه در سایر صفحات داخلی نیز به کاربران کمک می کند تا صفحه مورد نظر خود را به راحتی جستجو کنند.
اطلاع دادن نبود یک محصول در انبار
حذف کردن محصولی که در انبار وجود ندارد شاید از دید موتور های جستجو خوب نباشد، اما به کاربر پسندی وب سایت شما کمک زیادی خواهد کرد. هیچ کس دوست ندارد محصولی را بیابد که در انبار موجود نیست. در نتیجه اگر محصولی در دسترس نبود به کاربران خود اطلاع بدهید.
استفاده از عکس های اصلی با کیفیت
تصاویر نقش ویژه ای در موفقیت تجارت الکترونیک ایفا می نمایند. شما می توانید با اشتراک گذاری عکس های مناسب در شبکه های اجتماعی مختلف محبوبیت بیشتری به دست آورید. در مقایسه با فروش معمولی، تجارت الکترونیک اغلب درباره خرید با چشم کاربران می باشد و نه لمس و احساس محصول. داشتن عکس های با کیفیت و جزئیات دقیق محصولات، راهی مطمئن برای جذب بیشتر مردم می باشد. طراح باید طرح بندی صفحه را با حفظ این عامل در ذهن برای ارائه بهترین طرح انجام دهد. کیفیت تصاویر بسیار مهم است، زیرا یک عکس با کیفیت پایین شاید دید نامناسبی را درباره کیفیت محصول شما به وجود بیاورد.
سبد خرید قابل مشاهده
اکثر خریداران فروشگاه های اینترنتی پیشرفته می خواهند هر بار پس از اضافه کردن محصولی به صفحه سبد خرید بروند، پس نمایش سبد خرید در تمام صفحات ضروری است. برخی طراحان از نوار کناری وب سایت برای این منظور استفاده می کنند، اما این کار باعث از بین رفتن فضای تبلیغاتی در سایت می شود و بهتر است در مکانی مناسب قرار گیرد. در نتیجه سبد خرید نیز مانند نوار جستجو اهمیت بالایی دارد و بهتر است در تمام صفحات وجود داشته باشد. ادامه مطلب