تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آموزش تصویری معروف ترین حرکت های جهانی یوگا بهمراه اسامی آنها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آیا می دانستید یوگا از ریشه کلمه سانسکریت YUJ گرفته شده و به معنی اتحاد است. سبک ها و حرکات یوگا دانه گسترده ای دارند و بسیار متنوع و کاربردی هستند که ما در این پست می خواهیم معروف ترین حرکت های جهانی یوگا را به شما معرفی نماییم.
مقدمه:
ورزش یوگا اثرات مثبت زیادی بر سلامت روح و روان و همچنین جسم انسان دارد. بسیاری از حرکات این ورزش ساده هستند اما برخی دیگر انرژی و پشتکار فرد تمرین کننده را می طلبد که باید بطور منظم و طبق برنامه به انجام تمرینات بپردازد. میتوان گفت که تاثیر یوگا بر مغز و کاهش میزان ماده خاکستری در این روند به استراحت بهتر و لذت بردن بیشتر از زندگی منجر می شود. پیشنهاد ما به افرادی که به این ورزش علاقه دارند این است که برای آشنایی با سبک ها و حرکات جهانی یوگا این مطلب را تا انتها دنبال نمایند.
فیلم حرکات کششی یوگا برای انعطاف پذیری بدن:
 

آناندا یوگا (Ananda Yoga) :
در این سبک، تنفس آگاهانه با هدف پاکسازی و بالا بردن سطح انرژی، انجام تمرينات ذهنی و نيز اانجام تمریناتی به منظور آماده سازی فرد برای مراقبه های طولانی مدت صورت می گیرد. تمركز این سبك بر روی حركات آرام است تا انرژی را به مغز برساند و بدن را آماده مراقبه سازد. همچنین هدف دیگر آن، تراز نمودن صحیح بدن و كنترل تنفس است.
[تصویر:  -ذهن.jpg]
کريپالو: (Kripalu)
بنیانگذار اصلی این سبک آمريت دسای می باشد اما به خاطر احترام به استادش نام این سبک را کريپالو آناندا نامیده است. سبک کریپالو به دليل ويژگی خاص خود که همان رفتن به حالت مراقبه در حين انجام دادن آساناها می باشد، به يوگای هوشياری نيز معروف شده است. كریپولا سه مرحله دارد. مرحله اول، بر روی یادگیری حركات و كشف تواناییهای فیزیكی تمركز دارد. مرحله دوم نگه داشتن بدن حین حركت به مدت زمان بیشتری است كه موجب بالابردن تمركز و آگاهی می شود. مرحله سوم مانند مراقبه در حین انجام حركت است كه از آن به بعد به بدن اجازه میدهد تمامی حركات بعدی را نا خودآگاه و در لحظه، خودش انتخاب كند.
[تصویر:  .jpg]
اینتگرال یوگا (Integral):
سبكى سنتى در یوگا كه تلفیقی از حركات، تمرینات تنفسی، ذكر، نیایش، خدمت رسانى، مراقبه و خود شناسی میباشد. انجام تمرينات يوگا به مدت ۴۵ دقيقه، همچنين رها سازی عميق و سپس اجرای تمرينات تنفسي و بالاخره انجام تمرينات تمرکزی از ديگر مشخصات اين سبک از يوگا می باشد.
[تصویر:  1-.jpg]
آشتانگا یوگا (Ashtanga Astanga):
این سبک به یوگای قدرتی معروف است. (آستانگا) نامیست كه توسط “پاتابى جویس” بر روى سیستم تعالیم یوگا نهاده شد. این سبك یوگا طاقت فرساست زیرا تمركز دارد بر روی همگام سازی تنفس با یك سرى حركات مداوم كه مرحله به مرحله سنگینتر میشوند و موجب حرارت درونی شدیدى شده كه نهایتا تعریق سم زدایانه ی ماهیچه ها و اعضای اصلی بدن را در بردارند. نتیجه اصلى یك گردش خون پیشرفته، انعطاف و قوت بالا، بدنی سبك و قوى و یك ذهن آرام است. آشانتگا یوگا یك یوگاى حرفه ایست و براى مبتدیان یوگا مناسب نمی باشد.
[تصویر:  1.jpg]
آنوسارا یوگا (Anusara) :
یك سبك نسبتا جدید است كه در سال ۱۹۹۷ ایجاد و گسترش یافت. حركات این سبک چالش آمیز هستند اما پیام اصلى اش می گوید “قلبت را دنبال كن” و بكوش تا به معنویت درون خودت و دیگران متصل شوى. در اين سبک از يوگا به توانايي ها و محدوديت هاي هر فرد احترام گذاشته مي شود. اين قضيه باعث باز شدن قلب و عروق و ايجاد توازن انرژي در انجام آساناها مي شود.
[تصویر:  -ذهنی.jpg]
آيينگر (iyengar) :
نام این سبک برگرفته از نام شخصی است که آنرا پایه گذاری کرده است. استاد ب.ک.اس. آيينگر(iyengar) متولد ۱۴ دسامبر سال ۱۹۱۸ ميلادی در شهر بلور هند است. در اين سبک نسبت به سبک های ديگر، پرتوجو زمان طولاني تری را در حرکت می ماند. مربيان اين سبک برای رسيدن به سمت مربيگری دوره ها و برنامه های آموزشی بسيار سخت و طولانی مدت در حدود ۲ تا ۵ سال را پشت سر می گذارند که تحت نظارت آيينگر انجام می پذيرد.
[تصویر:  10.jpg]
نقل‌قول: علاقمندان به یوگا بخوانند : آموزش تصویری ۱۵تا از پیشرفته ترین حرکات یوگا که بدن شما را زیرورو می کنند!
شيوانادا (Shivananda Yoga) :
سبک شیوانلادا انگیزه لازم برای داشتن یک زندگی سالم را در فرد بالا میبرد و بر ۵ اصل استوار است و هدف آن ايجاد انگيزه برای داشتن يک زندگی سالم است. آساناهای مناسب و کلاسيک، تنفس صحيح، آرامش و رهاسازی عميق، حفظ رژيم غذايی گياه خواری، مثبت انديشی و مراقبه از جمله اقداماتی است که در این سبک باید انجام شود. اين تمرينات چشم ما را به سوی زندگی باز کرده و می توانند به ما کمک کنند تا در هر مرحله از زندگی پيشرفت کنيم. در اين ۴ شاخه اصلی يوگا شامل راجا يوگا، يانا يوگا، بهاکتی يوگا و کارما يوگا به يک نسبت آموزش داده می شود. در کلاس های اين سبک، پرتو جويان در هر جلسه ابتدا تمرينات تنفسی، سپس ۱۲ بار حرکت سلام بر خورشيد را انجام می دهند. اين حرکات در آرامش کامل با در نظر گرفتن ريتم تنفس در طول حرکت و با رهاسازی عميق پس از پايان آن انجام مي شوند. مکث در آساناها کوتاه و فاصله بين آنها برای رهاسازی طولانی تر است. همچنين اين سبک بر تجربه آگاهی و آرامش حاصل از قرار گرفتن در وضعيت های مختلف بدنی تاکيد می کند.
[تصویر:  11شیوانانداا.jpg]
وی نياسا (Vinyasa):
سبک وی نیاسا را با نام يوگای سيال نیز می شناسند که فیزیكی ترین نوع یوگاست كه تمركزش، همگام كردن عمل تنفس و حركات می باشد. این سبک با اثرگذاری بر ساختارهای مختلف بدن، بيماری ها را درمان می کند. اين شيوه ملايم يوگا می تواند برای افراد مسن که از ناراحتی های حاد يا مزمن رنج می برند به کار رود. اين سبک انجام هر حرکت را با عمل دم و بازددم هماهنگ مي کند. در وی نياسا، برای کاهش فشار بر مفاصل زانو در زمان اجرای حرکات ايستاده ، اين مفاصل کمی خم و رها نگه داشته می شوند. آساناهای آرام وی نياسا شبيه به حرکات پويای سبک آشتانگا هستند، با اين تفاوت که کاملا آهسته و با فشار کم انجام مي شوند.
[تصویر:  1.jpg]
بیكرام یوگا (Bikram):
آیا تاکنون نام یوگای داغ به گوشتان خورده. سبک بیكرام در یوگا به معنای یوگای داغ است و همانطور که از نامش پیداست توسط بيکرام چودري بنيانگذار دانشکده جهاني بيکرام يوگا در هند و موسس يوگاي داغ به وجود آمد. بنیانگذار بیكرام، قهرمان وزنه بردارى المپیك در سال ۱۹۶۳ بود. این سبک یك سرى تمرینات جامع را شامل می شود كه تمام اجزا تمرینات بدنسازى را در بردارد مانند: تقویت عضله، استقامت عضلانى، انعطاف پذیری قلبى و عروقی و كاهش وزن. یكى از جنبه هاى عجیب اما سودمند بیكرام، تمرین در دمای ۴۰ درجه همراه با رطوبت ۴۰ درصد است كه انعطاف و سم زدایی را بالا میرد و از جراحت جلوگیری میكند. تنها سبك یوگا كه از محیط گرم شده استفاده میكند، بیكرام است.

دانلود جزوه پی دی اف بیش از ۶۰۰ مترادف و متضاد کلمات انگلیسی

معرفی ۳ تا از مراجع اصلی آموزش زبان ایرانیان که باید بشناسید
۱۰۰ متن انگلیسی در مورد کارهای روزانه +دانلود pdf
۸ تا از معمول ترین سوالات تعیین سطح زبان و مصاحبه انگلیسی+ پاسخ





[تصویر:  -2.jpg]
کندالينی يوگا (Kundalini) :
يوگي بهاجان yogi bhajan بنيانگذار سبک کندالينی است. هدف این سبک فعال کردن انرژی نهفته در وجود انسان است که موجب خود درمانی، ادراک عميق، نبوغ و خلاقيت می شود. تمرینات آن بر روی هوشیاری انرژی در ریشه ستون فقرات و بالا كشیدن آن تمركز دارد. کندالينی يک انرژی است که در همه اشخاص وجود دارد و می تواند پاسخی به ندای قلب فرد برای رسيدن به هدف باشد.
[تصویر:  .jpg]
از اینکه پاسخگوی سؤالات و ابهامات شما در بخش نظرات هستیم، خرسندیم.
آموزشگاه زبان انگلیسی در کرج، در این موسسه کلاسهای زبان انگلیسی برای کودکان و بزرگسالان برگزار می شود. همچنین کلاسهای آنلاین زبان نیز دایر می باشد. آموزش زبان با متد تی ال پی اس می باشد که در کمتر از یکسال به زبان مسلط می شوید
.
آموزشگاه زبان در کرج، اموزشگاه زبان کرج،موسسه زبان در کرج، موسسه زبان کرج،بهترین کلاس زبان در کرج، بهترین کلاس زبان کرج، بهترین آموزشگاه زبان در کرج، بهترین آموزشگاه زبان کرج، بهترین موسسه زبان در کرج، بهترین موسسه زبان کرج، کلاس زبان فردیس، کلاس زبان در فردیس، کلاس زبان مناطق کرج، کلاس زبان در مناطق کرج، کلاس زبان مهر شهر، آموزش

tlps.ir

اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان، آموزش زبان انگلیسی، ویدیوی آموزش زبان انگلیسی
از آنجا که وب سایت های زیادی در زمینه آموزش آنلاین زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند، پیدا کردن مناسب ترین وب سایت کار دشواری است. در این مقاله قصد داریم که بهترین وب سایت هایی که در زمینه آموزش آنلاین زبان انگلیسی فعالیت دارند،کلاس زبان در فردیس، کلاس زبان مناطق کرج، کلاس زبان در مناطق کرج، کلاس زبان مهر شهر، آموزش زبان در کرج، مکالمه زبان در کرج، کلاس مکالمه زبان در کرج، کلاس زبان بزرگسالان در کرج، اموزشگاه زبان گوهردشت.کلاس زبان کودکان در کرج،موسسه زبان کودکان در کرج،آموزشگاه زبان کودکان در کرج

tlps.ir