تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: 8 تا از تازه ترین روش های درمان جوش صورت با کمک داروهای گیاهی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  acne.jpg]
بجای استفاده از روش های درمان گرانقیمت آکنه، این روش های خانگی و طبیعی را برای داشتن پوستی صاف یاد بگیرید. این روش ها بر خلاف مطالبی که در سرتاسر اینترنت می بینید نظر شخصی نویسنده نیستند و از معتبرترین مجلات پزشکی-زیبایی روز دنیا استخراج شده اند.
ابتدا ۵ روش خانگی درمان جوش صورت

% buffered00:00
03:04
نمایشگر ویدیو

00:00

03:04
دانلود ویدیو
حال در صورت نیاز، ادامه همین مطلب را هم بخوانید.
روغن درخت چای
[تصویر:  word-image.jpeg]
روغن درخت چای، خواص ضد التهاب طبیعی دارد که محلول ۵ درصد آن میتواند به اندازه ی محلول ۵ درصد بنزوئیل پراکساید موثر باشد. چند قطره از این روغن را با ۲۰ تا ۴۰ قطره هماملیس مخلوط کنید و سپس با پنبه دوبار در روز روی پوستتان بمالید، استفاده ی بیشتر آن موجب خشکی پوست و بدتر شدن جوش ها میشود.
چای سبز
[تصویر:  word-image-1.jpeg]
چای سبز یک ترکیب ضدمیکروبی و آنتی اکسیدان است که میتواند در درمان جوش ها موثر باشد. برای استفاده از آن میتوانید یک فنجان چای سبز سرد را بعنوان شست و شو دهنده ی صورت استفاده کنید یا کیسه ی آن را برروی قسمت های آسیب دیده ی پوست قرار دهید.
نقل‌قول: بخوانید: ۱۳ تا از بهترین و جدیدترین روش چاقی صورت با داروهای گیاهی در کمتر از ۳۰ روز
عسل
[تصویر:  word-image-2.jpeg]
خواص آنتی بیوتیک عسل میتواند به بهبود آکنه کمک کند. یک قاشق چایخوری عسل را روی قسمت های آسیب دیده ی پوست بگذارید یا ا ماسک با ۱/۲ فنجان عسل و ۱ فنجان جوی دوسر درست کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید.
نعنا
[تصویر:  word-image-3.jpeg]
نعنا میتواند به درمان جوش کمک کند. برای از بین بردن جوش ها، ۲ قاشق غذاخوری نعنا ی تازه ای که بسیار ریز خرد شده است را با دوقاشق ماست ساده و جوی دوسر مخلوط کنید-از مخلوط کن برای پودر کردن جوی دوسر استفاده کنید. به مدت ۱۰ دقیقه آن را روی پوستتان بگذارید و سپس با آب بشویید.
سرخارگل -اکیناسه
[تصویر:  word-image-4.jpeg]
اکیناسه بصورت سنتی برای بهبود سریع زخم ها و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده میشود، اما خواص آنتی باکتریال و ضدالتهاب آن میتواند به درمان اکنه کمک کند. استفاده از چای اکیناسه بعنوان شست و شو دهنده ی روزانه ی صورت با خیس کردن یک پارچه با آن، میتواند در درمان اکنه کمک کننده باشد.
آسپرین

اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین، در درمانهای آکنه استفاده میشود. آسپرین میتواند جوش ها را خشک و التهاب را کاهش دهد. برای استفاده از آن، ۴ قرص را در ۲ قاشق غذاخوری آب حل کنید.
بابونه

بابونه به کم شدن التهاب ناشی از آکنه کمک میکند. در مخلوط کن، محتویات یک کیسه چای بابونه را با مقدار کافی آب مخلوط کنید و برروی جوش ها بزنید. یا اینکه میتوانید دو کیسه چای بابونه را در آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه بخیسانید و بگذارید تا چای خنک شود، سپس با یک پنبه روی پوستتان بکشید.
هماملیس

هماملیس به عنوان یک مرطوب کننده ی طبیعی عمل میکند. یک پنبه را به هماملیس آغشته کنید و هر صبح و شب برروی پوست صورت بمالید.
آلوئه ورا
[تصویر:  word-image-8.jpeg]
آلوئه ورا بعنوان خاصیت تسکین در سوختگی اش شناخته شده است که برای بهبود عفونت و زخم کمک کننده میباشد. ژل گیاه آلوئه ورا را با قاشق خارج کنید و روی آکنه بگذارید. حتی میتوانید ژل آن را بصورت آماده خریداری کنید، فقط مطمئن شوید که خالص است و مواد افزودنی ندارد.
لیمو
[تصویر:  word-image-9.jpeg]
لیمو بعنوان یک لایه بردار، نرم کننده، روشن کننده و ضدعفونی کننده عمل میکند و از ایجاد جوش های جدید جلوگیری میکند. برروی صورت تمیز، یک پنبه را با آب لیمو آغشته کنید و روی پوست بکشید و سپس با آب سرد بشویید.
سرکه سیب
[تصویر:  word-image-10.jpeg]
سرکه سیب حاوی اسید مالیک و لاکتیک است که میتواند قرمزی پوست و آکنه را درمان کند. سرکه سیب و آب را به میزان یکسان با هم مخلوط کنید و با پنبه روی پوست بزنید. قبل از مصرف آن را بهم بزنید.
غذاهای اسیدی
[تصویر:  word-image-11.jpeg]
غذاهای اسیدی مانند آب میوه مرکبات یا سرکه را با پنبه آغشته کنید و به آرامی در مناطق آسیب دیده بمالید.
اسیدهای چرب امگا ۳
[تصویر:  word-image-12.jpeg]
اسیدهای چرب امگا ۳ خاصیت ضد التهابی دارند که میتواند در درمان آکنه موثر باشد. برای داشتن مواد مغذی میتوانید کپسول حاوی روغن ماهی را بخرید یا گردو و گوجه فرنگی و مواد غذایی حاوی امگا ۳ را به رژیم غذاییتان وارد کنید.
نقل‌قول: بخوانید: آیا زیره برای لاغری شکم هیچ تاثیری دارد؟ حتما این مطلب را بخوانید
نکات دیگر
[list]
[*]از ماسک های کمک کننده استفاده کنید
[*]پوستتان را مرطوب نگه دارید
[*]به مدت زیاد در آفتاب قرار نگیرید
[*]از مکمل های پروبیوتیک استفاده کنید
[*]از رژیم غذایی سالم استفاده کنید
[/list]هرگونه سوال یا نظر یا تجربه ای در زمینه درمان جوش صورت با کمک داروهای گیاهی دارید در بخش نظرات با ما و سایر هموطنان مطرح نمایید.

منبع