تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: Winrar
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کاربرد نرم افزار winrarچیست؟
برنامه ای برای بلوکه کردن فایل ها و بازگشایی فایل های بلوکه شده. ازموارد استفاده آن: زیپ کردن فایل ها و ارسال ازطریق ایمیل ، بازکردن فایلی که قبلا زیپ شده، استخراج فایل اصلی و ذخیره آن ، تکه کردن یک فایل باحجم بالا و کپی آنها روی سیدی یا دی وی دی، یک تکه نمودن فایلی که قبلا به چند قسمت تبدیل شده است.توسط این نرم افزار می توان درحین ساختن زیپ از فایل ها، پسورد نیز تعریف کرد تا استفاده ازمحتویّات زیپ شده مستلزم وارد کردن پسورد باشد.
[font=RTNassim]نرم افزار winrar بهترین و محبو ترین برنامه فشرده سازی و مدیریت فایل های فشرده در رایانه است. گاهی از اوقات به یک مشکلی در برنامه های کامپیوتری برمی خوریم که فکر می کنیم حل کردنش کار بسیار سختی است ولی در صورتی که آن قدرها هم که به نظر می آید سخت نیست، می شود با دو تا سوال از دیگران یا گشتن تو سایت های معتبر هم جواب را پیدا کرد و هم مشکل را حل کرد.[/font]
یکی از [font=sans, tahoma]نرم افزار های معروفی که بیشتر کاربران از آن استفاده میکنند Winrar میباشد که برای فشرده سازی انواع فایل ها و فولدر ها مورد استفاده قرار میگیرد.[/font]
 
در ادامه مطلب روش کار با نرم افرار Winrar را آموزش خواهیم داد.
 
برای [font=sans, tahoma]استخراج یک فایل یا فولدر فشرده از دو روش میتوانید استفاده کنید:[/font]
 
[font=sans, tahoma]روش اول[/font]
روی فایل فشرده یا Zip یا RAR کلیک راست میکنیم و گزینه Extract to Name File (نام فایل Zip یا RAR یا هر فایل فشرده دیگری که داریم) را انتخاب میکنیم. با این کار کنار فایل ZIP ما پوشه ای هم نام ایجاد میشود و فایل ها در آن ریخته میشود.
دستگاهای زیپ شده را باز می کند
کاربردهای زیادی در صنعت دارد
WinRAR: برنامه ای برای بلوکه کردن فایل ها و بازگشایی فایل های بلوکه شده. ازموارد استفاده آن: زیپ کردن فایل ها و ارسال ازطریق ایمیل ، بازکردن فایلی که قبلا زیپ شده، استخراج فایل اصلی و ذخیره آن ، تکه کردن یک فایل باحجم بالا و کپی آنها روی سیدی یا دی وی دی، یک تکه نمودن فایلی که قبلا به چند قسمت تبدیل شده است.توسط این نرم افزار می توان درحین ساختن زیپ از فایل ها، پسورد نیز تعریف کرد تا استفاده ازمحتویّات زیپ شده مستلزم وارد کردن پسورد باشد.