تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: انواع اقامت آلمان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هنگامی که ویزای مهاجرت به آلمان را دریافت می‌کنید می‌توانید مجوز اقامت در آلمان را نیز دریافت نمایید. اقامت آلمان دارای دو مجوز است دائمی و موقت.
در صورت دریافت اقامت موقت آلمان به اتباع خارجی این اجازه را می‌دهد که پس از مدت مشخصی که برای آن‌ها تعیین شده است به کشور خود برگردند.
ولی اگر اقامت دائم آلمان را اخذ نمایید فرد مهاجر می‌تواند تا زمانی که می‌خواهد در کشور آلمان اقامت داشته باشد و هر زمانی که خودش بخواهد می‌تواند به کشورش برگردد. البته منظور از اقامت دائم آلمان به این معنی نیست که شما به عنوان یک شهروند آلمانی به حساب بیایید، که این مسئله یک روند مجزا می‌باشد.
اقامت آلمان به همراه خانواده
در صورتی که اهل یکی از کشورهای اروپایی، EEA و یا سوئیس بوده و یا در کشور آلمان ساکن هستید و قصد اقامت آلمان به همراه خانواده را دارید و همسر و یا سایر اعضای خانواده‌تان از شما انتظار دارند که مجوز اقامت آلمان را دریافت کنید و یا برای ویزای پیوستن همسر فرزند به خانواده در آلمان اقدام نمایید باید شما و تمام کسانی که همراه‌تان هستند تمام ویژگی‌هایی که این مجوز در نظر دارد را داشته باشید. باید برای ادامه زندگی مکانی را در نظر بگیرید و بتوانید هزینه‌ زندگی‌ در آلمان خود را تامین کنید. برخی مواقع شما باید ثابت کنید که به طور اساسی دارای مهارت‌های زبان آلمانی هستید، البته در برخی از موارد معافیت‌هایی اعمال می‌شود. همچنین باید توجه کنید که هر یک از اعضای خانواده نباید بیش از ۱۶ سال سن داشته باشند.
البته دولت آلمان قانونی را به ثبت رسانده است که با در نظر گرفتن آن می‌توان روند اخذ ویزا برای اعضای خانواده و متقاضیان ویزای آلمانی را سرعت بخشید.
اقامت آلمان از طریق تحصیل
در صورتی که تاکنون در دانشگاه‌های آلمان تحصیل نکرده‌اید می‌توانید برای ورود به آلمان یک ویزای دانشجویی ۳ماهه اخذ کنید که البته باید همه‌ی شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان را در نظر بگیرید.
بعد از اینکه پذیرش با موفقیت صورت گرفت، شما باید برای یک مجوز معتبر آلمانی دریافت کنید و برای آموزش به طور تمام وقت اقدام نمایید که اجازه کار ۱۲۰روز در سال را نیز به همراه دارد. پیش از این که وارد آلمان شوید باید در یکی از دانشگاه‌های آلمان قبول شده و برای اخذ ویزای دانشجویی سه ماهه اقدام کرده باشید که پس از این مدت به مجوز اقامت آلمان دانشجویی تبدیل خواهد شد.
همچنین باید مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید، همه‌ی دارایی‌های مورد نیاز و بیمه را تهیه کرده و مهارت‌های زبان آلمانی خود را ثبت کنید. بسیاری از دانشگاه‌های آلمان اطلاعات مهم در خصوص مجوز اقامت را در وب سایت‌های خود ارائه داده‌اند که شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها اطلاعات بیشتری درباره تحصیل در آلمان و چگونگی اخذ ویزای دانشجویی آلمان به دست بیاورید.
اقامت دائم آلمان
پس از این که چند سال در آلمان زندگی کردید می‌توانید برای اقامت دائم آلمان اقدام نمایید. به طور معمول الزاماتی که در نظر گرفته می‌شود به مدت پنج است ولی ممکن است استثنائاتی هم وجود داشته باشد مثلا همسران شهروندان آلمانی یا دانشجویان فارغ التحصیل یکی از دانشگاه‌های آلمان با ویزای کار موقت.
مجوز اقامت دائم آلمان باعث می‌شود که افراد به طور نامحدود در کشور آلمان اقامت داشته باشند ولی مانند یک شهروند آلمانی نمی توانید از حقوق مشابه بهره ببرید به عنوان مثال شما نمی‌توانید رای دهید. بهتر است که افراد کارهایی را انجام دهند که برابر با قانون اساسی و وضعیت قانونی کشور آلمان باشد و طبق آن برای شهروندی آلمان نیز اقدام نمایند.
شهروندی در آلمان
افراد مهاجر خارجی بعد از این که هشت سال از آلمان دفاع کردند می‌توانند برای دریافت ویزای آلمان اقدام کنند که بعد از این مدت شهروندی به این افراد تعلق می‌گیرد و می‌توانند همچون یک شهروند از حقوق یکسانی برخوردار شوند. در برخی از موارد ممکن است که این مدت زمان کم شود و فقط ۷سال نیاز به دفاع باشد.
پناهندگی در آلمان
بهتر است بدانید که در دو سال اخیر تقریبا یک میلیون نفر برای پناهندگی در آلمان اقدام کرده بودند که تقریبا ۶۰درصد آن‌ها افرادی بودند که برای بار اول به کشورهای اتحادیه اروپا می-پیوستند. برای کنترل کردن این افراد پارلمان آلمان در سال ۲۰۱۶ قوانینی را در مورد پناهجویان آلمان تصویب کرد که این قوانین عبارتند از: شرایط جدید برای ایجاد شغل، تحصیل و اقامت دائم آلمان.
اقامت از طریق کارت آبی (Blue Card)
از جمله راه‌هایی که می‌توان برای اقامت آلمان اقدام کرد اخذ کارت آبی یا Blue Card است. به دنبال پایین بودن نیروی کار و نیاز اتحادیه اروپا EU به نیروی انسانی کار در برنامه چشم انداز اقتصادی کشورهای اروپایی که ۲۷کشور هستند، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۷ با توجه به طرح گرین کارت و یا کارت سبز آمریکا طرح و برنامه‌ای را با الهام از پرچم اتحادیه اروپا که رنگ آن آبی است به نام کارت آبی و یا Blue Card ارائه داد که در پی آن نیروی کار و متخصصان غیر اروپایی بتوانند با این برنامه به همه‌ی کشورهای اروپایی به جز برخی از کشورها مانند انگستان، دانمارک و ایرلند (که در این برنامه شرکت نکرده‌اند) مهاجرت کاری داشته باشند. اولین کشوری که تا به این زمان توانسته است تا بیشتری استقبال را از این طرح داشته باشد کشور آلمان است.
کارت آبی آلمان در آغاز برای ۴سال و یا یک دوره قرارداد کار شما در اختیارتان قرار می‌گیرد. در طی دو سال اول ورود به آلمان در صورتی که قصد تغییر شغل داشته باشید باید با هماهنگی و تایید سازمان مهاجرت کشور صورت گیرد.
 
مدارک مورد نیاز اقامت آلمان
اسکن از پاسپورت
بیوگرافی از بدو تولد تا امروز
بیزینس پلن (موکل باید به طور مختصردر خصوص ایده اقتصادی که می‌خواهند در آلمان اعمال کنند بنویسند.)
اسکن از هر گونه مدرک زبان خارجی
اسکن از آخرین مدرک تحصیلی
اسکن از هر نوع سند مالکیت که دارا می‌باشد
پرینت حساب‌های بانکی متقاضی