تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

[font=tahoma]برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –
تماس از سراسر کشور 9099071647
تماس از استان تهران 9092305579
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

[/font]
[font=tahoma]رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد فرصتی مناسب برای دانش آموختگانی است که با وجود شرکت در آزمون کارشاسی ارشد، رتبه لازم برای پذیرش در رشته مورد علاقه خود را به دست نیاورده اند و با توجه به کسب معدل کل بالا در مقطع کارشناسی، خواهان ادامه تحصیل در مقطع ارشد به صورت بدون کنکور هستند. دانشگاه آزاد برای جذب دانشجوی بیشتر و همچنین ایجاد موقعیت ادامه تحصیل برای فارغ التحصیلان کارشناسی، بسیاری از رشته هایش را به صورت بدون کنکور ارائه می نماید و علاقمندان به ثبت نام در این طرح، اگر شرایط لازم را (در ادامه مطلب ذکر خواهیم کرد) داشته باشند ، می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.  [/font]
[font=tahoma]فارغ االتحصیلان مقطع کارشناسی که دارای دروس معادل سازی شده یا دارای ترم مشروط می باشند، مجاز به ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نمی باشند.[/font]
[font=tahoma]شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد[/font]
[font=tahoma]با وجود آنکه رشته های بدون کنکور در مقطع کارشناسی اشد ارائه می شود، اما شرایط پذیرش در آن کمی سخت می باشد و همه ی فارغ التحصیلان کارشناسی مجاز به ثبت نام نمی باشند و فقط آن دسته از داوطلبانی که دارای شرایط استعداد درخشان باشند، می توانند ثبت نام کنند. منظور از استعداد درخشان داشتن معدل کل بالا در مدرک کارشناسی می باشد که در ادامه به توضیحات بیشتر درباره آن پرداخته ایم:[/font]
[list]

[*]بر اساس مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی شرط لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد، دارا بودن حداقل معدل کل 17 در مقطع کارشناسی برای فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی و دارا بودن حداقل معدل کل 16 برای رشته های غیرعلوم انسانی (علوم پایه، فنی و مهندسی و …)

[*]داوطلبان مجاز به انتخاب رشته همنام و متجانس با رشته مقطع کارشناسی خود هستند.

[*]ثبت نام رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد فقط یک بار در سال صورت می پذیرد و داوطلبانی که دارای شرایط لازم باشند ، فقط یکبار و در همان سال می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

[*]دانشجویان متقاضی ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، باید مدرک کارشناسی پیوسته خود را در 8 نیمسال تحصیلی و مدرک کارشناسی ناپیوسته را در 4 نیمسال تحصیلی دریافت کنند.

[*]دانشجویانی که در طول مدت تحصیل خود درگیر مواردی مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر، ازدواج، طلاق و یا زایمان شده اند، می توانند حداکثر تا دو ترم تحصیلی به شرط مدت تحصیل خود اضافه کنند. (یعنی اگر بتوانند حداکثر تا 6 ترم از مقطع کارشناسی ناپیوسته و حداکثر تا 10 ترم از مقطع کارشناسی پیوسته فارغ التحصیل شوند، مجاز به ثبت نام در طرح بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد هستند. در ضمن شرایط این دسته از داوطلبان باید مورد تائید کیمیسون دانشگاه باشد)

[*]فارغ التحصیلان آن دسته از رشته های مقطع کارشناسی ناپیوسته که بر اساس سرفصل های تصویب شده ، طول مدت تحصیلشان حداقل 5 ترم می باشد، می توانند ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را انجام دهند.

[*]امکان تغییر رشته یا تغییر گرایش در مقطع کارشناسی ارشد وجو ندارد.

[*]آن دسته از دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی شده هستند یا ترم ها مشروط شده می باشند، مجاز به ثبت نام بدون کنکور ارشد نمی باشند. ( منظور از دروس معادل سازی شده دروس مشترکی هستند که پس از تغییر رشته در مقطع کارشناسی ، معادل شده اند)

[*]همه ی داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از یک مجموعه در دفترچه انتخاب رشته می باشند.

[*]داوطلبان آقا باید همه ی شرایط مربوط به خدمت وظیفه عمومی را که در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور ارشد آزاد ذکر شده است را داشته باشند. و از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی جهت ثبت نام نداشته باشند.

[*]یکی از شرایط کارشناسی ارشد بدون آزمون، پرداخت هزینه ثبت نام می باشد. از آنجایی که ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org می باشد داوطلبان باید مبلغ ثبت نام را به صورت اینترنتی و توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنند.

[*]اولویت اول در پذیرش داوطلبان، دانشگاه محل فارغ التحصیلی می باشد و در صورتی که دانشگاه مورد نظر رشته مورد تقاضا را ارئه نداده باشد یا ظرفیت رشته تکمیل شده باشد، انتخاب های بعدی داوطلب بررسی می شود.

[*]پذیرفته شدگان بدون آزمون کارشناسی ارشد، امکان انتقالی به سایر واحدهای دانشگاهی را ندارند.

[*]داوطلبان فقط می توانند در رشته و دانشگاهی که پذیرفته شده اند، ادامه تحصیل دهند و در صورت پذیرفته شدن و عدم ثبت نام حضوری، پذیرش آن ها لغو خواهد شد.
[/list]
[font=tahoma]شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد[/font]

[list]

[*]25 درصد ظرفیت هرکد رشته محل به «همسر و فرزتدان شهدا و مفقود الاثر» و «آزادگان و همسر و فرزندان آن ها» تعلق می گیرد. همچنین 5 درصد ظرفیت هر کدرشته به «جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه» تعلق می گیرد. بنابراین لازم است که این دسته از داوطلبان کدپیگیری مربوط به سهمیه خود را از ارگان ذیربط دریافت کنند و در فرم ثبت نامی خود درج نمایند.
[/list]
[font=tahoma]برای اطلاع از جزئیات بیشتر ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید.[img=600x0]https://iranmoshavere.com/wp-content/uploads/2017/06/arshad1.gif[/img][/font]

[font=tahoma]برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت –
تماس از سراسر کشور 9099071647
تماس از استان تهران 9092305579
در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت بسته تخفیف مشاوره کلیک کنید

[/font]
[font=tahoma]سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…[/font]

[font=tahoma]منبع : شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد[/font]