تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کاربرد فناوری اطلاعات در ورزش
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کاربرد فناوری اطلاعات در المپیک لندن چگون بود؟
نام توپ به کار برده در المپیک لندن (فوتبال )چه بود و کارا پنل سه بعدی روی آن چه بود؟
کاربرد فناوری اطلاعات  در ورزش به چند لایه تقسیم می شود؟
(29-11-2018, 04:47 PM)حامد قاسمی اروشکی نوشته است: [ -> ]حامد قاسمی اروشکیکاربرد فناوری اطلاعات در المپیک لندن چگون بود؟
نام توپ به کار برده در المپیک لندن (فوتبال )چه بود و کارا پنل سه بعدی روی آن چه بود؟
کاربرد فناوری اطلاعات  در ورزش به چند لایه تقسیم می شود؟

•فناوري اطلاعات تلفيقي از دستاوردهاي مخابراتي، روش ها وراهكارهاي حل مسئله و توانايي راهبري با استفاده از دانش كامپيوتري است. فناوري اطلاعات ( IT ) شامل موضوعات مربوط به مباحث پيشرفته علوم و فناوري كامپيوتري، طراحي كامپوتري ، پياده سازي سيستم هاي اطلاعاتي و كاربردهاي آن است.


به طور كلي IT  شاخه اي از فناوري است كه با استفاده از سخت افزار، نرم افزار وشبكه مطالعه و كاربرد داده و پردازش آن را درزمينه هاي: ذخيره سازي ،ويرايش، انتقال، مديريت و كنترل امكان پذير مي كند.

•ماده اوليه آن اطلاعات است.

موتور محركه آن كامپوتر است.
محدود به موقعيت مكاني و زماني نيست.
تاثير مخرب زيست محيطي ندارد.

•عوامل مؤثر بر توسعه IT

رشد فناوري ريز پردازنده ها و كوچك شدن آنها
كاهش بهاي رايانه
گسترش استفاده از كامپيوتر وكاربردهاي آن
توسعه شبكه هاي ارتباطي (زير ساخت)

•در دنياي امروز موفقيت سازمان هاي دولتي ، بنگاه هاي اقتصادي ، نهادها و گروه هاي اجتماعي در نيل به اهداف خود بدون دسترسي به اطلاعات لازم در زمان مناسب قابل تصور نيست. آنچه كه اين دسترسي را محقق مي سازد ، فناوري اطلاعات است و همه گير شدن اين فناوري حاصل فراگير شدن ضرورت و احساس نياز به اطلاعات در نقاط جغرافيايي دور و نزديك مختلف در اسرع وقت مي باشد.  


مديريت

آموزش
علم و پژوهش
مراكز اطلاعات و اسناد Information & Documentation Center
سمعي و بصري
ارتباطات
رسانه ها
امنيت

•بازتعريف، تصحيح و استانداردسازي روال هاي كاري

 Work Flow
بهره گيري از نظام هاي مديريت اطلاعات، مديريت منابع و مديريت منابع انساني MIS, ERP, HRM

•فناوري هاي صوتي و تصويري Video Projectors, Video Conferencing, Smart Board,

آموزش از راه دور E-Learning
ابزارهاي آموزشي تكميلي Multimedia CD, E-book,…

•نرم افزارها: نرم افزارهاي مربيگري

•سخت افزارها: سخت افزارهاي تمريني، پزشكي، فيزيولوژيكي

•كتابخانه هاي الكترونيك (ورود كامپيوتر به كتابداري1970)

بانك هاي اطلاع رساني
مراكز اطلاعات و اسناد ورزشي
اتحاديه بين المللي اطلاعات ورزشي IASI.ORG (1960-رم)

ماموريت: توسعه و ترويج ارزش هاي اطلاعات ورزشي
  SIRC
sirc.ca
SportQuest.


•آرشيوالكترونيكي تصاوير

سيستم هاي تجزيه و تحليل ويدئويي (نرم افزارها و سخت افزارها)
سيستم هاي پخش كننده

•شبكه هاي كامپيوتري محلي LAN

اتصال دفاتر VPN
سيستم هاي  تلفن IP Telephony
اينترنت و اكسترانت
پست الكترونيك
وب سايت

•تحول اساسي و نسل جديد رسانه ها با ظهور وب در اينترنت در دهه 1990 آغاز شد.

رابطه دوطرفه با مخاطب
سرعت بالا
هزينه راه اندازي و راهبري كم نسبت به رسانه هاي مكتوب
بدون محدوديت جغرافيايي و زماني
اطلاع رساني چندرسانه هاي
قابليت جستجو
راهبري بدون نياز به دانش كامپيوتري زياد

•وب سايت ها

وبلاگ ها
راديوهاي اينترنتي
تلويزيون هاي اينترنتي
خبرنامه ها
انجمن ها

•تكنولوژي هاي نوين ارتباطي باعث تولد «جامعه اطلاعاتي» (Information society) شده اند. جامعه اطلاعاتي به
جامعه اي گفته مي شود كه در آن اكثريت نيروي كار مركب از كارگزاران اطلاعاتي است.

•آمريكايي ها مي گويند اين جامعه بطور مشخص از سال 1956 در امريكا متولد شده و آن زماني بوده كه ميزان كارمندان دفتري در امريكا يعني دست اندركاران امور اطلاعاتي و ارتباطي از تعداد كارگران بيشتر شده است. در اين دوران 60 درصد نيروي كار به توليد اطلاعات اشتغال داشته و 13 درصد هم به توليد محصولات مشغول بوده اند.

جواب اول:
 المپیک لندن بیش از دور های پیشین خدمات الکترونیکی و مجازی در اختیارمسافران قرار داد که همین امر باعث شد طی ان سیستم های اطلاعاتی ونتایج لحظه به لحظه مسابقات و اطلاعات ورزشکاران در سراسر دنیا برای پوشش خبری در اختیار مسافران قرار گیرد
 همچنین در المپیک لندن نسبت به المپیک قبلی به دلیل استفاده گسترده از فناوری اطالت در یک نمونه به عنوان مثال از چاپ 01 میلیون چاپگر که در المپیک پکن به ثبت رسیده بود جلوگیری شود.
 تماشای مسابقات در موبایل های هوشمند
جواب دوم:
توپ جابولانی نام داشت که توسط شرکت آدیداس طراحی شده بودو پنل های سه بعدی گرمایی بر روی توپ باعث کروی بودن بیشتر توپ میشود ودر پرواز و هدف گیری دقت بیشتری به توپ میدهد.
جواب سوم:
به سه لایه تقسیم بندی میشود که عبارتند است
 تجهیزات :دستگاه های حاوی شتاب سنج .یا توپ ای مجهز به چیپست ها و .....
 بهبود حرکت ها و سالم سازی محیط (افزایش سنورزشی ورزشکاران و بهبود حرکت ها و سالم سازیمحیط)
 مدیریت ورزشی :مدیریت امور ورزشی و مربیگیری تخصصی در کنار آن افزایش توانایی درمان گری بهکمک ابزار سنجشی کامپوتری
(29-11-2018, 04:47 PM)حامد قاسمی اروشکی نوشته است: [ -> ]Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided کاربرد فناوری اطلاعات در المپیک لندن چگون بود؟
نام توپ به کار برده در المپیک لندن (فوتبال )چه بود و کارا پنل سه بعدی روی آن چه بود؟
کاربرد فناوری اطلاعات  در ورزش به چند لایه تقسیم می شود؟
اولین برنامه همراه برای تعقیب لحظه به لحظه بازی‌های ورزشی المپیک تابستانی ۲۰۱۲ برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز فون عرضه شد. این برنامه که مورد تایید کمیته برگزاری بازی‌های المپیک قرار دارد، ابزاری مطمئن برای کسب آخرین اخبار و اطلاعات در مورد رشته‌های ورزشی مختلف در المپیک تابستانی سال ۲۰۱۲ است.

قرار است نسخه‌هایی از این برنامه برای کاربران گوشی‌های آندروید و همین‌طور آی‌فون عرضه شود. کمیته برگزاری بازی‌های المپیک هدف اصلی از عرضه این برنامه را برطرف کردن نیاز مردم به کسب اطلاعات و اخبار دانسته و انگیزه‌های تجاری را در این زمینه چندان دخیل ندانسته است. نسخه‌ای از این برنامه ظرف چند روز آینده برای بارگذاری در فروشگاه آنلاین مایکروسافت قرار می‌گیرد. در همین حال طراحی یک نسخه دیگر از برنامه یاد شده که با گوشی‌های بلک‌بری سازگار باشد هم در دستور کار قرار گرفته است. این نسخه هم هفته آینده عرضه می‌شود.
تنها چند روز به شروع بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ باقی مانده است و لندن همچنان برای برگزاری بهتر این بازی‌ها تلاش می‌کند. اینجا یک جایگاه مخصوص در دهکده ورزشکاران المپیک در پارک المپیک در شرق شهر لندن است. ورزشکارانی که در این دوره بازی‌های المپیک شرکت کرده‌اند می‌توانند از اینجا به عنوان یک فضای استراحتی استفاده کنند و به کامپیوتر و اینترنت دسترسی داشته باشند.

امسال سامسونگ حضور جدی در المپیک لندن دارد.

ویزا با همکاری سامسونگ به طور رسمی از اپلیکیشن پرداخت موبایلی مخصوص بازی‌های المپیک و پاراالمپیک لندن پرده‌برداری کرد. (اینجا)
هشت روز به شروع مسابقات ورزشی المپیک ۲۰۱۲ لندن باقی مانده است و فکر می‌کنیم زمان خوبی باشد که گوشی موبایل و یا تبلت اندروید خود را به برنامه‌هایی که به ما قابلیت دنبال کردن آخرین اخبار المپیک را می‌دهند مجهز کنیم. برگزار کنندگان این دوره از مسابقه‌های المپیک برنامه رسمی را برای گوشی اندرویدی با نام London 2012 Join In App انتشار داده‌اند و مطمئناً به همین علت نیز یکی از بهترین انتخاب همین برنامه خواهد بود. در این برنامه شما به تاریخ برگزاری بازی رشته های مختلف، آخرین اخبار، نقشه محل برگزاری هر کدام از بازی، تصاویر و ویدئو آخرین مسابقات دسترسی خواهید داشت. از دیگر امکانات خوب این نرم افزار امکان تعیین منطقه زمانی شما است به این صورت که با انتخاب گزینه ۳. ۵ ساعت توانایی اطلاع از زمان دقیق بازی‌ها به ساعت محلی ایران را نیز خواهید داشت. فایل apk این برنامه ۸ مگابایت حجم دارد اما پس از دانلود و نصب آن بر روی گوشی و یا تبلت اندرویدی خود نیاز است که ۷۰ مگابایت دیگر نیز از طریق دستگاه شما دانلود شود پس برای استفاده از آن حتماً به فکر ارتباط WiFi به اینترنت ADSL و پر سرعت باشید.
(29-11-2018, 04:47 PM)حامد قاسمی اروشکی نوشته است: [ -> ]Arrow Arrow Arrow کاربرد فناوری اطلاعات در المپیک لندن چگون بود؟
نام توپ به کار برده در المپیک لندن (فوتبال )چه بود و کارا پنل سه بعدی روی آن چه بود؟
کاربرد فناوری اطلاعات  در ورزش به چند لایه تقسیم می شود؟
(29-11-2018, 04:47 PM)حامد قاسمی اروشکی نوشته است: [ -> ]کاربرد فناوری اطلاعات در المپیک لندن چگون بود؟
نام توپ به کار برده در المپیک لندن (فوتبال )چه بود و کارا پنل سه بعدی روی آن چه بود؟
کاربرد فناوری اطلاعات  در ورزش به چند لایه تقسیم می شود؟
گفته می شود المپیک ۲۰۱۲ لندن، به بزرگترین رویداد اینترنتی تاریخ تبدیل خواهد شد، رویدادی که در کنار این ویژگی از خصوصیات فناورانه قابل توجه دیگری نیز برخوردار است. مقامات کمیته المپیک لندن ۲۰۱۲ میلیاردها پوند سرمایه صرف کرده‌اند تا با به کار گرفتن فناوری‌های مختلف پوشش دادن رقابت‌ها را ساده‌تر کرده و امنیت رقابت‌ها، حضور هواداران در حوزه‌های المپیک و سرویس‌دهی به آنها را بهبود ببخشند.

یکی از مهم‌ترین اتفاق‌ها در این دوره از المپیک مربوط به پرداخت الکترونیک است. هوادارن در این دور از رقابت‌ها به پرداخت پول نقدی نیازی ندارند، بلکه می‌توانند بدون همراه آوردن پول نقد و با استفاده از کارت‌ها و کارتخوان‌های غیر‌لمسی هزینه‌های مورد نیاز خود را پرداخت کنند. در حال حاضر بیش از پنج هزار فروشگاه برای پوشش دادن و استفاده از این فناوری اعلام آمادگی کرده‌اند. (اینجا)
از فناوری اطلاعات جهت خرید و مشاهده بلیط بازیها و همچنین اطلاع رسانی نتایج استفاده شد