تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آیا زیره برای لاغری شکم هیچ تاثیری دارد؟ حتما این مطلب را بخوانید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  word-image-32-696x472.jpeg]
این مطلب نتایج جدیدترین تحقیقات انجام شده در دنیا راجب تاثیر زیره بر لاغری و چربی سوزی قسمت های مختلف بدن خصوصا چربی شکمی می باشد و بهترین روش و میزان مصرف زیره برای کاهش وزن را برای شما روشن می کند.
ابتدا ویدیویی درباره چربی شکم و زیره:
 
گارسینیا کامبوجیا هنوز هم محبوب ترین محصول طبیعی برای کاهش وزن است، اما بسیاری از مردم دریافتند که اضافه کردن زیره به رژیم غذایی موجب بهبود سوخت و ساز، بهبود سیستم ایمنی، سم زدایی طبیعی بدن و سوزاندن سریعتر چربی ها میگردد. زیره در آفریقا، هند، آسیا و آمریکای لاتین بسیار رایج است و مزایای بیشماری برای سلامت جسمی و روانی دارد.
کاهش وزن زیره موثرتر از برخی داروهای تجویزی است
[تصویر:  word-image-33.jpeg]
مطالعه ی اخیری که روی ۷۸ زن و مرد انجام شد نشان داد که زیره بدون هیچ عوارض جانبی به اندازه ی داروهای تجویزی اورلیستات برروی کاهش وزن موثر است. درطول ۸ هفته آزمایش مشخص شد که افرادی که زیره مصرف میکردند نسبت به افرادی که اورلیستات مصرف میکردند، حدود ۸۰۰ گرم تا ۱ کیلو کاهش وزن بیشتری داشتند.
درمطالعه ی دیگر زنانی با رژیم غذایی کنترل شده را مطالعه کردند که به آنها پودر زیره و دارونما داده شد. زنانی که به آنها پودر زیره داده شده بود ۱٫۳ کیلوگرم کاهش وزن بیشتری داشتند و ۱۵ درصد چربی بدنشان کم شد. مقدار مورد استفاده در این آزمایش روزانه ۳ گرم –یا یک قاشق چایخوری- پودر زیره به همراه ماست بود.
[تصویر:  word-image-34.jpeg]
چربی سوزی شکمی
هردوی این مطالعات نشان دادند که زیره نه تنها برای چربی سوزی کلی بدن بلکه برای هدف دادن چربی های شکمی نیز موثر است و بر خلاف بسیاری از داروهای گیاهی دیگر، بطور خاص چربی های اطراف شکم و پهلو را هدف قرار می دهد که از این لحاظ بسیار جالب است!
چرا تا به حال چیزی درمورد کاهش وزن با زیره نشنیده اید؟
[تصویر:  word-image-45.jpeg]
این واقعا ساده است! زیره به راحتی در همه ی فروشگاههای مواد غذایی دردسترس است؛ یعنی اینکه:
[list]
[*]شرکتهای بزرگ داروسازی نمیتوانند پول زیادی از طریق تجویز زیره بدست بیاورند.
[*]ناظران و فروشندگان نمیتوانند آن را بصورت یک قرص با قیمت بالا به شما بفروشند.
[/list]درست است که زیره به اندازه ی گارسینیاکامبوجیا قوی نیست اما مطالعات نشان میدهند که برای کاهش وزن مفید است و هزاران سال بدن هیچگونه عوارض جانبی استفاده شده است و همچنین دارای مزایای بیشمار برای سلامتی است.
زیره علاوه برکاهش وزن چه مزایای دیگری دارد؟
علاوه بر ۲ مطالعه ای که در بالا ذکر شد؛ مطالعات بیشمار دیگری درمورد خواص زیره وجود دارد.
کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید
[تصویر:  word-image-46.jpeg]
بر طبق مطالعات انجام شده، تری گلیسیریدشان حدود ۲۳ پوینت و کلسترول LDL آنها ۱۰ پوینت کم میشود.
بهبود سلامت ذهنی
زیره همچنین برای سلامت ذهن مفید است و موجب بهبود حافظه و تمرکز میگردد.
بهبود خواب
[تصویر:  word-image-47.jpeg]
زیره برای هزاران سال است که جهت بهبود بیخوابی استفاده میشود. مطالعات اخیر پیشنهاد میکنند که اثر زیره روی خواب بدلیل خواص آرامش بخش و ضداسترس آن است.
اثر بر سیستم گوارش
[تصویر:  word-image-48.jpeg]
در هند زیره بهمراه ادویه جات دیگر مانند زنجبیل، فلفل سیاه، زردچوبه و… در غذاها استفاده میشود. این به سیستم گوارش کمک میکند تا مواد مغذی بیشتری جذب کند و مانع ذخیره چربی شود.
زیره یک منبع فوق العاده آهن است که برای داشتن دستگاه گوارش سالم ضروری است. زیره به تولید انرژی بیشتر کمک میکند و اکسیژن بیشتری به بافتها میرساند و موجب بهبود سیستم ایمنی میشود.
آرتروز، آسم و غیره
[تصویر:  word-image-49.jpeg]
زیره همچنین برای کسانی که از آرتروز، آسم و بیماری های کلیوی رنج میبرند کمک کننده است.
اثرات جانبی
[تصویر:  word-image-50.jpeg]
مطالعه ی انجام شده برای مصرف روزانه ۲۰ گرم زیره در روز، عوارض جانبی قابل توجهی نشان نداد.
زیره را به رژیم غذاییتان وارد کنید
[تصویر:  word-image-51.jpeg]
در مطالعه ای که نتایج کاهش وزن زیره را نشان میداد، پودر زیره بهمراه ماست مصرف میشد. پس این یک گزینه ی خوب برای بسیاری از افراد است.بهترین میزان مصرف زیره ۳ بار در روز است. فقط فراموش نکنید که برای مصرف ۵۰۰-۱۰۰۰ میلیگرم برای ۳ با در روز زیره را همراه با غذا میل کنید یا قبل از مصرف ۱ لیوان پر آب بنوشید.

[list]
[*]صرع چیست؟ علل اصلی آن کدامند و بهترین روش درمان آن طبق جدیدترین تحقیقات
[url=https://salemziba.com/category/liver-kidney-stomach/][/url]
15 روش خانگی موثر برای درمان مشکلات ناشی از پروستات (حتما بخوانید)متعجب می شوید! تمام مضرات، خواص و نحوه مصرف بابونه که حتما باید بدانید! 13 تا از بهترین و جدیدترین روش چاقی صورت با داروهای گیاهی در کمتر از 30 روز[/list]