تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: آموزش تصویری نقاط حساس بدن مردان در دفاع شخصی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در مطالب قبلی آموزش دفاع شخصی (موی تای ، بوکس ، ووشو ، کاراته ، تکواندو) را در اختیار شما قرار دادیم. در این پست می خواهیم نقاط حساس بدن مردان در دفاع شخصی را به شما معرفی نماییم.
مقدمه:
تکنیک های دفاع شخصی بسیار گسترده و متنوع هستند که ما در اینجا به برخی از مفید ترین و مؤثرترین آنها اشاره می کنیم. شاید هرگز مجبور به استفاده از این تکنیک ها به صورت واقعی نشوید، اما داشتن دانش آن به شما اجازه می دهد که نسبت به قدرت خودتان اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و اگر احیاناً در موقعیتی قرار گرفتید که نیاز به دفاع از خود داشتید می توانید برخی از این تکنیک ها را باتوجه به وضعیت طرف مقابل اجرا کنید.
فیلم آموزش نقاط حساس بدن در دفاع شخصی:

این ویدئو برای تمام سبک های رزمی و تمام رزمیکاران و حتی افراد عادی مفید است و با یادگیری این تکنیک ها می توانند به راحتی از خود دفاع نمایند.
نقل‌قول: مطلب مشابه: آموزش تصویری ۵ ضربه‌ی اصلی پا در کونگ فو+ فیلم
در این قسمت به معرفی نقاط حساس بدن مردان که سریع واکنش نشان می دهند می پردازیم.
۱- کاسه چشم و چشم ها
با استفاده از کف دست به این نواحی محکم ضربه بزنید و با آرنج یا با انگشت شست هم می توانید به چشم حریف فشار وارد کنید.
۲- ابروها
رگ های عصبی که از زیر ابروها عبور می کنند در اثر ضربه آسیب می بینند . در واقع ضربه با کف دست و یا آرنج به این ناحیه باعث گیجی حریف برای چند ثانیه می شود.
۳- دهان و لب ها
با کف دست و یا پشت دست مشت شده می توانید به این ناحیه ضربه بزنید. ضربه زدن به لب بالایی باعث گیجی و خونریزی و بعضاً بی هوشی می شود.
۴- فک و گونه ها
فک و گونه نسبت به ضربه خیلی حساس اند.ضربه مشت یا کف دست به این ناحیه موجب شکستگی فک و بی هوشی کامل می شود. می توانید با کف دست، فک حریف را به پشت فشار دهید بطوریکه سرش به عقب برگردد.
۵- بینی
با ضربه به بینی می توان حریف را گیج کرد. با آرنج، کف دست، مشت و یا پشت دست مشت شده و یا با گرفتن سر حریف و زدن زانو به این ناحیه می توانید وی را زمین گیر کنید. اگر شما را گرفته است با کف دست تیغه بینی وی را به سمت پشت حریف فشار دهید تا سرش به عقب خم شود.
۶- گردن
در اجرای این حرکت باید مراقب بود و  از تمام قدرتتان استفاده نکنید. اگر تیغه دست قوی دارید، می توانید به ناحیه گردن ضربه بزنید. اما مواظب اعصاب عبوری و جابجایی استخوان های حریف باشید.
۷- گلو و سیب گلو
با تیغه دست خود به این ناحیه ضربه بزنید و یا قسمت نرم گلو که یک تورفتگی است را فشار دهید.
۸- جناغ سینه
بهتر است با آرنج یا مشت به این ناحیه ضربه بزنید.
۹- زیر سینه سمت راست
به این ناحیه با مشت یا مواشی گری (ضربه پا از بغل در کاراته) و یا با سر زانو ضربه بزنید. این نقطه بسیار خطرناک می باشد زیرا ممکن است کبد آسیب جدی ببیند.
۱۰- زانو
با کف و یا تیغه پا به بالای زانو حریف ضربه بزنید. ضربه باید سریع و در جا باشد. به کنار داخلی یا خارجی زانو حریف نیز می توانید با ساق یا تیغه کف پا ضربه بزنید.
نقل‌قول: همچنین بخوانید : ساده ترین تکنیک های دفاع شخصی که هر کسی می تواند انجام دهد! (حرکات ضروری)
توجه ! پاها عامل اصلی در حفظ تعادل و مقاومت بدن هستند. اگر بتوانید به پاهای طرف مقابل ضربه بزنید تا از ناحیه پا آسیب ببیند، طرف تعادل خود را از دست داده و می افتد.
۱۱- روی پا
اگر حریف شما را از پشت گرفت باید با پاشنه روی انگشتان شست پای وی ضربه بزنید. هر چقدر ضربه محکم و با شوک باشد بهتر است.
۱۲- بیضه ها
این قسمت از بدن مردان بسیار حساس می باشد، بهتر است در مواقع خیلی حساس به این نواحی ضربه بزنید. می توانید با زانو یا لگد ضربه را اعمال کنید.
نکته مهم: هیچگاه به عضلات بازو، ران، شکم و سینه ضربه نزنید. زیرا این مناطق ماهیچه هستند و تاثیری بر حریف ندارند. فقط و فقط به نقاط حساس بدن ضربه وارد کنید.

آموزش تصویری نقاط حساس بدن مردان در دفاع شخصی

بهترین ورزش رزمی در ایران و جهان برای دفاع شخصی یا قهرمانی کدام است؟

ساده ترین تکنیک های دفاع شخصی که هر کسی می تواند انجام دهد!

همه چیز درباره آیکیدو +فیلم های فوق العاده زیبا


همواره زمان دفاع ازخود این نکته را به یاد داشته باشید که هیچگاه نگذارید فردی پشت شما قرار گیرد. همیشه در درگیری مراقب پشت سر خود باشید. بخصوص اگر با چند نفر درگیر شده اید. با ضربه زدن به نقاط حساس بدن برای خود زمان می خرید. اگر یک رزمی کار حرفه ای و به فنون مسلط هستید، بعد از ضربات بالا می توانید به راحتی فنون خود را اجرا کنید. اگر فردی عادی می باشید و فنون نمی دانید، بهتر است پس از ضربه زدن و گیج شدن حریف فرار کنید، بخصوص اگر مهاجم مسلح باشد، فرار بهترین کار است.
دوستانی که در مورد این مطلب سؤال دارند می توانند در بخش نظرات سؤال خود را ثبت نمایند تا به آن پاسخ دهیم.

منبع