تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: بازاریابی کسب و کارهای کوچک
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بیشتر شرکت‌های کوچک با بودجه بازاریابی محدود کار می‌کنند. این شرکت‌ها در حالی که هنوز با شرکت‌های بزرگتر برای جلب توجه مخاطبان خود رقابت می‌کنند مجبور می‌شوند بودجه بازاریابی خود را افزایش دهند. پس چگونه می‌توانید در بازاریابی دیجیتال با بودجه محدود رقابت کنید؟

متاسفانه، هیچ استراتژی بازاریابی جادویی برای کسب و کارهای کوچک وجود ندارد. با این حال، تعداد زیادی از استراتژی های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک وجود دارد که ثابت کرده است که بیشترین اثر را در خود دارند.

در اینجا به چند مورد از برترین استراتژی‌های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک می‌پردازیم و چند پیشنهاد که چگونه آن‌ها را در جهت رشد و توسعه شرکت بکار ببریم:

۱- سئو (SEO)

بهینه سازی برای موتورهای جستجو، یا سئو یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک است. سئو به روند بهینه سازی سایت (ساختار و محتوا) گفته می‌شود تا موتورهای جستجو مانند گوگل بتوانند آسان‌تر آن را بخوانند. شما می‌توانید با ایجاد تغییرات کوچک در سایت و تولید محتوایی که روی کلمات کلیدی شما متمرکز شده‌اند رتبه بالاتری در نتایج موتورهای جستجو کسب کنید. رتبه بالاتر شما در گوگل، فرصت‌های بیشتری ایجاد می‌کند تا ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت شود.

سئو برای کسب و کارهای کوچک بسیار مهم است زیرا مصرف کنندگانی که در جستجوی برند خاصی می‌گردند اغلب از تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند تا نزدیک ترین مکان را پیدا کنند. با بهینه سازی سایت و محتوا برای سئوی محلی، شما می‌توانید شانس خود را در نتایج جستجوی محلی تلفن همراه افزایش دهید. همچنین مهم است که طراحی سایت شما ریسپانسیو(واکنش‌گرا) باشد و برای موبایل بهینه شده باشد تا سریعتر و راحت‌تر قابل دسترس باشد.



حال چگونه سئو را برای کسب و کار کوچک خود بهبود دهیم؟ شما می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید یا یک شرکت سئو استخدام کنید.

سئو و بهینه سازی سایت مهم است، اما می‌تواند کمی دشوار باشد، به ویژه اگر شما کارشناسان داخلی نداشته باشید تا در مورد بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل بداند. خوشبختانه، این چیزی است که می‌توانید براحتی به یک آژانس بازاریابی سئو برون سپاری کنید.

۲- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در مرکز بسیاری از استراتژی های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک قرار دارد. بازاریابی محتوا فرایند ایجاد و انتشار محتوای با کیفیت است که مرتبط با مخاطبان هدف شماست که زمان ارزشمندی به خوانندگان یا بینندگان شما می‌دهد. کلید توسعه بازاریابی محتوا عالی این است که بدانید مخاطبان شما بیشتر به چه اهمیت می‌دهند، از جمله بزرگ‌ترین چالش‌ها، نیازها و خواسته‌های آن‌ها.

بر خلاف برخی از استراتژی‌های بازاریابی‌ برای کسب و کارهای کوچک، بازاریابی محتوا روی دراز مدت تمرکز دارد. شما می‌توانید از محتوای با کیفیت برای بهبود سئو استفاده کنید. با این حال، اگر بخواهید حس اعتماد در مخاطبان خود ایجاد کنید، تصویر مثبتی از نام تجاریتان ایجاد کنید و رابطه‌ای قوی را بین رهبران و مشتریان خود پرورش دهید بسیار مفید خواهد بود.

در پایان، بازاریابی محتوا یک بازگشت سرمایه جذاب برای هر برندی را فراهم می‌کند زیرا شما مدت‌ها بعد از آن که نسخه اصلی منتشر شد می‌توانید همچنان آن را ترویج دهید و به اشتراک بگذارید.

قبل از شروع بازاریابی محتوا، باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان خود را به روشنی تعریف کرده اید و اطلاعات مربوط به آنها را جمع آوری کرده اید. ایجاد شخصیت خریدار یک راه عالی است برای اطمینان از اینکه مخاطبان شما در مرکز تلاشهای بازاریابی محتوای شما قرار دارند.

شخصیت خریدار نمایه های تعاملی خریداران هدف شما، حاوی داده هایی مانند جمعیت شناسی، چالش ها، علاقه ها و ترجیحات، رفتارهای خرید و سایر اطلاعاتی است که برای شناخت مشتری خود ضروری است.

هنگامی که شما خریداران خود را به خوبی شناختید، وقت آن رسیده است تا طوفان فکری آغاز کنید و برخی از عنوان‌های محتوای ممکن را بیابید. با بزرگترین چالش های مخاطبان خود شروع کنید. مشتریان اغلب چه سؤالاتی را مطرح می کنند؟ مصرف کنندگان قبل از تصمیم خرید چه چیزی را باید بیشتر بدانند؟ این یک نقطه شروع عالی برای توسعه موضوعات، برای طیف گسترده ای از محتوای بلاگ و پست های رسانه های اجتماعی تا اینفوگرافیک و کتاب‌های الکترونیکی است.

ایجاد و انتشار محتوای با کیفیت به طور صحیح آسان نیست. این نیاز به زمان و منابع دارد تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما نه تنها مناسب و ارزشمند است، بلکه از همان کیفیت بالایی برخوردار باشد که محصولات و خدمات دارند.

۳- تبلیغات کلیکی(PPC)

تبلیغات کلیکی (پرداخت به ازای کلیک)، نوعی از مدل تبلیغاتی آنلاین است که به کسب و کارهای کوچک اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را به افرادی که در جستجوی آنلاین برای محصولات و خدمات مرتبط هستند، نمایش دهند.

در تبلیغات کلیکی شما هر بار که یک مصرف کننده روی محتوای تبلیغ کلیک می‌کند پرداخت می‌کنید.

شما ممکن است شگفت زده شوید که تبلیغات کلیکی چگونه در موتورهای جستجو کار می‌کنند؟

تبلیغ کنندگان باید بر اساس کلمات کلیدی خاصی که مربوط به ارائه محصولات یا خدمات آنها هستند، پیشنهاد دهند. موتور جستجو با استفاده از یک الگوریتم تعیین می‌کند که کدام تبلیغات در صفحه نتایج موتور جستجوگر (SERP) بر اساس کیفیت، ارتباط و اعتبار بالاتر قرار بگیرد.

همانند سئو، کلمات کلیدی نقش مهمی را در کمپین تبلیغات کلیکی بازی می‌کند زیرا شما باید برای کلمات کلیدی رقم پیشنهاد دهید که احتمالا توسط کاربران جستجو می‌شود.

تبلیغات گوگل (شما ممکن است با نام گوگل ادوردز هم شنیده باشید)، محبوب‌ترین پلتفرم تبلغات کلیکی است. از آنجایی که اکثر مشتریان از موتور جستجوی گوگل برای یافتن اطلاعات درباره محصولات و خدمات استفاده می‌کنند، گوگل محل خوبی برای شروع تبلیغات کلیکی است.

گوگل با استفاده از مرتبط بودن کلمات کلیدی، کیفیت صفحه فرود(Landing Page) و فاکتورهای دیگر ارزش گذاری کیفیت شما است که تشخیص می‌دهد که تبلیغ شما در کجای نتایج نشان داده شده برای جستوجوی کلمات مرتبط قرار گیرد.

اولین قدم برای ایجاد کمپین تبلیغات کلیکی، انجام تحقیقات کلمات کلیدی است. این یک فرآیند حیاتی است زیرا کل کمپین شما بر محور کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنید ساخته شده است.

یک لیست تاثیر گذار کلمات کلیدی برای تبلیغات کلیکی باید مرتبط و جامع باشد، می‌تواند شامل کلماتی باشد که محبوب هستند و اغلب جستجو می‌شوند یا کلمات کلیدی دنباله دار بلندتری که رقابت کم تری دارند. همانطور که روند جستجو دائما در حال تغییر است، مهم است که در طول زمان به گسترش و اصلاح لیست کلمات کلیدی خود اقدام کنید تا مطمئن شوید که بهترین بازگشت سرمایه را به همراه دارد.

اگر هیچ کس در تیم شما تجربه مدیریت تبلیغات گوگل یا ایجاد و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی را نداشته باشد، ما به شدت توصیه می‌کنیم که سعی نکنید خودتان این کار را انجام دهید. تبلیغات کلیکی هر زمانی که کسی روی آن کلیک می‌کند برای شما هزینه دارد، این بدان معناست که اگر شما از چند و چون تبلیغات کلیکی آگاه نباشید، ممکن است بودجه خود را با استراتژی‌ها و روش‌هایی که کار نمی‌کنند فقط هدر دهید. در عوض می‌توانید از شرکت‌هایی که در زمینه تبلیغات گوگل فعالیت دارند کمک بگیرید.

۴- تبلیغات فیس بوک

طبق گفته فیس بوک، در این پلتفرم رسانه ای 2 میلیون تبلیغ کننده کوچک و متوسط وجود دارد. تبلیغات فیس بوک یکی از ارزان‌ترین راه‌های تبلیغ محصولات شماست که به نزدیک‌ترین مخاطبانتان نشان داده می‌شود. مهم نیست که در چه صنعتی هستید یا بازار هدف‌تان چیست، شانس خوبیست که در گوگل به خریداران هدف خود برسید. متاسفانه به علت تحریم، این سیستم در ایران کاربرد ندارد.

۵- بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

استفاده از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی برای رسیدن به مخاطبان هدف دیگر یک آپشن نیست - باید باشد! به جای اینکه از خود سوال کنید که آیا باید در شبکه‌های اجتماعی فعال باشم، شما باید از خودتان سوال کنید که قصد دارید چقدر زمان و منابع به آن اختصاص دهید تا مخاطبان شبکه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید و روابط خود را با مشتریانتان تقویت کنید.

نخستین گام برای ایجاد استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، انتخاب شبکه اجتماعی است که قرار است برای آن زمان بگذارید. شما شبکه‌ی اجتماعی می‌خواهید که مخاطبان هدف شما اغلب از آن‌ها استفاده می‌کنند و مزایایی برایتان فراهم آورد که می‌تواند شما را در رسیدن به مخاطبانتان یاری دهد.

هنگامی که شما شبکه اجتماعی را انتخاب کردید که با استفاده از آن با خریداران ایده‌ال خود ارتباط برقرار کنید، وقت آن است که فکر کنید که چه نوع محتوایی می‌خواهید ارسال کنید و قصد دارید چند وقت یک بار این کار را انجام دهید.

داشتن یک تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی به شما در ردیابی و پیگیری آنچه در جایی نوشته‌اید کمک می‌کند. مهم است که رسانه‌های مختلفی اعم از متن، تصویر و ویدیو در صفحه شما باشد.

آیا زمان یا منابع خود را برای مدیریت بازاریابی رسانه های اجتماعی خود ندارید؟ ما می توانیم کمک کنیم! ما مجموعه‌ای از خدمات بازاریابی رسانه های اجتماعی را ارائه می دهیم از جمله:

بازاریابی فیس بوک

بازاریابی اینستاگرم

تیم ما به شما در ایجاد استراتژی رسانه های اجتماعی کمک می کند، محتوای قانع کننده ای را ایجاد می‌کند، مدیریت تعامل و هر چیز دیگری که ممکن است به کمک نیاز داشته باشید.

۶- بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیل یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک است. بیشتر مصرف کنندگان وقتی برای اولین بار از سایت شما بازدید می‌کنند از شما خرید نمی‌کنند. به همین دلیل مهم است راهی پیدا کنید که بعد از این که سایت شما را ترک کردند بتوانید با آن‌ها در تماس باشید. هنگامی که توانستید اطلاعات تماس بادیدکنندگان خود را بدست آورید می‌توانید این موارد را پرورش دهید. و بازاریابی ایمیل یک استراتژی عالی برای این کار است.

قبل از اینکه بتوانید طراحی و پیاده سازی کمپین بازاریابی ایمیل را شروع کنید، نیاز دارید راهی پیدا کنید که بتوانید اطلاعات تماس مخاطبان هدف خود را بگیرید. یکی از این راه‌ها دادن یک پیشنهاد قانع کننده به بازدیدکنندگان سایت است تا بتوان آدرس ایمیل آن‌ها را دریافت کرد. این پیشنهاد می‌تواند یک محتوای ویژه مانند یک کتاب الکترونیکی یا یک مقاله یا یک تبلیغ خاص باشد.

هنگامی که شما یک لیست از مشترکین ایمیل داشته باشید، می توانید شروع به طراحی کمپین هدفمند کنید که به شما امکان ایجاد روابط قدرتمند و پرورش یافته با رهبران و مشتریان را می‌دهد. برای نتیجه بهتر، لیست ایمیل خود را بخش بندی کنید تا بتوانید محتوا و پیشنهادهای هدفمند را به مشترکین خود ارسال کنید. برای مثال، شما ممکن است یک لیست از مشترکین داشته باشید که در یک سطح خرید باشند یا شخصیت مشابهی داشته باشند.

از لحاظ محتوای بازاریابی ایمیل، پیام‌های مختلفی است که شما می‌توانید برای لیست ایمیل خود فراهم کنید. مصرف کنندگان اغلب ترجیح می‌دهند تبلیغات و جزییات فروش را از طریق ایمیل دریافت کنند. شما همچنین می‌توانید از بازاریابی ایمیل برای ارائه محتوای هدفمند و با ارزش مانند پست‌های وبلاگ، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافیک و هر نوع محتوای بازاریابی دیگر که ایجاد کرده‌اید استفاده کنید.

خبرنامه‌های الکترونیکی نیز یک راه عالی است برای این اینکه در ذهن مشتریان خود باقی بمانید در حالیکه به آن‌ها اجازه می‌دهید درباره آخرین تبلیغات شما آگاه شوند.

امروز از این استراتژی‌ها برای کسب و کار کوچک خود استفاده کنید

فقط به این دلیل که شما یک بودجه بازاریابی کوچک دارید، به این معنا نیست که نمی‌توانید از این استراتژی‌های قدرتمند و سودآور برای کسب وکارهای کوچک استفاده کنید. همانطور که شروع به توسعه برنامه بازاریابی خود می‌کنید، به یاد داشته باشید که چگونه هر استراتژی می‌تواند برای کسب و کار شما مفید باشد:

 بهبود سئو به دیده شدن آنلاین شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که خریداران جدید می توانند شما را در موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنند.
 با توسعه بازاریابی محتوا، می‌توانید نقاط تماس جدیدی ایجاد کنید که به شما امکان ایجاد اعتماد و ارتباطات را می‌دهد که منجر به مشتریان مادام العمر می‌شود.
 تبلیغات کلیکی به عنوان یک مکمل عالی برای تلاش‌های جستجوی طبیعی شما عمل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا بلافاصله ترافیک مربوط به سایت خود را مدیریت کنید.
 با تبلیغات فیس بوک، شما می توانید برای رسیدن به رهبران و مشتریان جدید، در این پلت فرم رسانه‌های اجتماعی محبوب کار کنید.
 از طریق بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، کسب و کار شما می‌تواند با رهبران و مشتریان ارتباط برقرار کند در حالی که دسترسی آنلاین خود را افزایش می‌دهید.
 بازاریابی ایمیل یک راه عالی برای ماندن در ذهن مشتریان شما است و می‌توانید با آن‌ها در ارتباط بمانید.
با گرفتن مقداری کمک و کار و تلاش فراوان، شما در مسیر خود قرار خواهید گرفت. چه در یک صنعت جدید باشید یا سال‌ها در این کسب وکار بوده باشید، استراتژی‌های بالا جایگاه درستی برای شروع است.

آیا برای اجرای برخی از این استراتژی‌های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک نیازمند کمک هستید؟ تیم ما در بازاریابی ستروکیت دارای دانش و تجارب فراوانی است که ما برای کمک به شرکت‌های کوچک مانند کسب و کار شما، برای رسیدن به خریداران هدف خود، استفاده می‌کنیم.

منبع: قالب وب سایت ستروکیت