تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تفرجگاه چالیدره
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=iransans]تفرجگاه چالیدرهاستان خراسان رضوی علاوه بر بارگاه امام رضا (ع) جاذبه ها و اماکن گردشگری زیادی دارد که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.یکی از این جاذبه ها منطقه چالیدره است.[/font]
تفرجگاه چالیدره در شهر مشهد است و تنها 17 کیلومتر از مشهد فاصله دارد. برای رفتن به تفرجگاه چالیدره پس از گذشتن از بلوار وکیل آباد وارد جاده طرقبه شده و سپس به میدان طرقبه می رسید و سپس در سمت راست جاده، تابلوهای منطقه گردشگری طرقبه مشاهده می شود.
چالیدره از جاذبه های طبیعی [font=iransans]تور مشهد است و وجود دره ها و رودخانه ها در این منطقه باعث شه تا چشم انداز فوق العاده زیبایی در این منطقه به وجود بیاید.  در سال 1376 بر روی رودخانه جاغرق و در ابتدای جاده نغندر سد آبی با نام سد چالیدره ساخته شد. این سد با هدف تامین آب زمین های کشاورزی اطراف با ظرفیت یک میلیون لیتر در این منطقه بنا شد.[/font]
[img=600x0]https://arshinparvaz.com/wp-content/uploads/2018/10/%D8%AA%D9%81%D8%B1%D8%AC%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%86%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%87.jpg[/img]
عملیات تبدیل منطقه چالیدره به یک منطقه توریستی تفریحی نیز در سال 1376 آغاز شد و با اختصاص هزینه به این منطقه ان را گسترش داده و امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی به آن افزودند. منطقه چالیدره بسیار خوش آب و هوا بوده و به درو از شلوغی های شهر قرار گرفته است که امکان گشت و گذار و تفریح را برای گردشگران مشهد فراهم می آورد.
چالیدره 160 هکتار وسعت دارد و با دارا بودن امکانات تفریحی و رفاهی متنوع بسیار در جذب گردشگر موفق بوده است.
[font=iransans]امکانات چالیدره:[/font]
در منطقه تفریحی چالیدره امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برای گردشگران وجود دارد. تفریحاتی که لحظات شاد و مهیجی را برای علاقه مندان فراهم می آورد. از جمله تفریحات این منطقه می توان به تله کابین، امکان ماهیگیری در دریاچه، بانجی جامپینگ، برج گردان چالیدره، ترن کوهستان چالیدره، اسکله تفریحی، تله سیژ چالیدره، زیپ لاین چالیدره، عکاسخانه سنتی، قایق ها پارویی، قایق موتوری و پدالی، غواصی، قایق سواری، امکانات تفریحی ویژه کودکان، آموزش غواصی در چالیدره، آموزش قایق سواری در چالیدره، کشتی شناور تفریحی و مرکز ماساژ ماهی برای از بین بردن بافت های مرده روی پوست اشاره کرد.
[img=600x0]https://arshinparvaz.com/wp-content/uploads/2018/10/%D8%AA%D9%81%D8%B1%D8%AC%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%86%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%872.jpg[/img]
البته در این منطقه یک رستوران با فضای بسیار شیک که منو آن شامل انواع غذاهای ایرانی و فرنگی می شود، یک کافی شاپ و یک لمکده نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است.
[font=iransans]بهترین فصل بازدید از چالیدره:[/font]
با توجه به آب و هوای کوهستانی این منطقه و سرد بودن آن در زمستان و پاییز، بهترین زمان سفر به چالیدره را می توان شش ماه اول سال عنوان کرد. چرا که به دلیل سرد شدن هوا، امکان انجام برخی از تفریحات مانند غواصی در این منطقه تفریحی وجود نخواهد شد. لازم به ذکر است که در این منطقه یک پارکینگ عمومی برای پارک وسیله های نقلیه شخصی وعمومی بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است.
همچنین قیمت ورود به چالیدره به همراه تله کابین چالیدره مشهد 18000 تومن می باشد. اگر به مشهد سفر کردید بازدید از این منطقه خوش آب و هوا که دارای چشم اندازهای بسیار زبیایی است و صرف یک لیوان چای در ارتفاعات منطقه را، از دست ندهید.