تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ارزش بیت کوین و خطرات آن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
براساس آخرین خبرها شوک جدیدی به بازار ارزهای رمزنگاری‌شده وارد شده است. ارزش بیت‌کوین به رقمی کمتر از  ۴۰۰۰ دلار کاهش یافت

به شروع  سال میلادی جدید نزدیک می‌شویم و بسیاری از اینکه حباب قیمتی بیت‌کوین شکسته شده است، احساس خوشنودی دارند. طی دوماه گذشته، ارزش بیت کوین به پایین‌ترین نرخ خود در ماه‌های اخیر رسیده استاما سوال اینجاست که این قیمت تا کجا نزول خواهد کرد؟ 
در اثر بوجود آمدن شرایط غیرمنتظره‌ای برای بازار ارزهای رمزنگاری‌شده و سیر نزولی ارزش ارزهای دیجیتال در بازار، احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده که چه بر سر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال آمده است؟ یک سال قبل شرایط به شکلی دیگر بود و نشانه‌هایی از افزایش ارزش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی در بازار دیده می شد. در تیرماه سال جاری ارزش بیت کوین به بیش از هفت هزار دلار رسید. در سال قبل پیش‌بینی شده بود که ارزش بیت کوین به ۹۱ هزار دلار در مارس ۲۰۲۰ افزایش پیدا می‌کند
 اما براساس آخرین خبرها شاهد شوک جدیدی در بازار ارزهای دیجیتال هستیم. با نگاهی به نمودار قیمت ۸ ارز دیجیتال پررونق بازار از میان ۱۰۰ ارز رمزنگاری‌شده در بازه‌ی زمانی ۲۴ ساعت گذشته، به‌طور متوسط شاهد افت ۱۳ تا ۱۴ درصدی ارزش ارز‌های رمزنگاری‌شده هستیم. به‌طور مشخص، ارزش بیت‌کوین به کمتر از ۴۰۰۰ دلار کاهش یافته و این در حالی است که در ماه آگوست سال گذشته، ارزش بیت‌کوین سیر صعودی را طی می‌کرد
بازار ارزهای رمزنگاری‌شده دائما در حال نوسان بوده است، ولی سیر نزولی کاهش ارزش ارزهای دیجیتالی منجر به تعحب برخی فعالان این عرصه شده است. در حال حاضر بیت کوین ارزشی ۳٫۶۶۶ دلاری دارد
در حالی که بازار خرید و فروش این ارزها بسیار داغ است عده ای نیز بدنبال دزدی این نوع ارزها هستند.یک بد افزار برای این نوع رمز ارز طراحی شده که قابلیت دور زدن قوی ترین آنتی ویروس ها رادارد. بدافراز DarkGate هم‌اکنون با هدف‌قراردادن رایانه‌های ویندوزی مایکروسافت ازطریق فایل‌هایتورنت ، در اسپانیا و فرانسه در حال فعالیت است. اما خودِ فناوری غیرقانونی نیست و  مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها به‌طور یکسان از آن برای اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم بهره می برند. فایل‌های آلوده‌ی تورنت به نسخه‌های پراکنده از سریال‌های تلویزیونی محبوب مانند مردگان متحرک تغییر ظاهر می‌دهند.
این بد افزار از انواع روش‌های مخفیانه برای دورزدن آنتی‌ویروس‌های قدیمی استفاده می‌کند. ساختار کنترل و فرماندهی بدافزار (C2) که به اپراتورها اجازه‌ی ارسال دستورها ازراه‌دور و به بدافزار اجازه‌ی انتقال اطلاعات سرقت‌شده را می‌دهد، در تاریخچه‌ی خدمات قانونی DNS ثبت می‌شود که شامل Akamai CDN و AWS است.
با مخفی نمودن ساختار کنترل و فرماندهی بدافزار (C2) در دامنه‌ی خدمات معتبر DNS، به بدافزار اجازه داده می‌شود تا از اعتبارسنجی خدمات مشکوک یا پلتفرم‌های بیگانه‌ی مرتبط‌ با کمپین‌های بدافزاری و جنایی به راحتی گذر کند.این بدافزار از اقدام‌ها و بررسی‌های مبتنی بر فروشنده بهره مند است؛ ازجمله روش های شناخته‌شده‌می توان به نام Process Hollowing برای جلوگیری از شناسایی‌شدن به‌وسیله‌ی نرم‌افزا av اشاره کرد .در این روش به برنامه‌ی نرم‌افزاری قانونی نیاز دارد که در حالت تعلیق و فقط به‌عنوان محتوی فرایندهای مخرب باشد که پس از آن بتواند به‌جای برنامه‌ی بدون بدافزار عمل کند.
گفتنی است DarkGate به کمک محققان برای تجزیه‌وتحلیل نرم‌افزار مخرب و اطمینان حاصل کردن از اینکه آیا نرم‌افزار مخرب در محیط آزمایشی قرار گرفته است یا خیر.
 این بدافزار همچنین از ابزارهای بازیابی برای جلوگیری از پاک‌شدن فایل‌هایی استفاده می‌کند که برای سازمان حیاتی هستند.
سرقت اعتبار نامه‌های مربوط‌به کیف پول‌های رمز‌نگاری‌نشده‌ی قربانی، بارگیری مجدد باج‌افزار، ایجاد مسیر دسترسی ازراه‌دور برای اپراتورها به‌منظور ربودن سیستم و انجام عملیات پنهانی استخراج پول رمز‌نگاری‌شده.
 واضح است که DarkGate درحال‌توسعه است؛ چون با هر نسخه‌ی جدید بهبود می‌یابد. درحالی‌که استخراج پول رمز‌نگاری‌شده و سرقت پول و توانایی‌های بدافزار هدف را کسب سود مالی می‌دانند، سایر انگیزه‌های سازنده‌ی آن مبهم است. برای پی‌بردن به انگیزه‌های اصلی و پنهانی بدافزار تحقیقات بیشتری لازم است.