تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دانستنی های طراحی کاتالوگ تبلیغاتی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
نقل‌قول:

طراحی و چاپ کاتالوگ مانند دیگر ابزارهای تبلیغاتی این روزها از اهمیت بسزایی برخوردار است. کاتالوگ یک ابزار تبلیغاتی منحصر به فرد است که به عنوان یک رابط میان تولید کننده و مصرف کننده تعریف می شود و به مشتری کمک می کند تا بتواند در هنگام خرید محصول موردنظر به یک تصمیم گیری درست برسد. هرقدر که به جلو می رویم با پیشرفت علم و تکنولوژی، متدهای جدیدی برای تبلیغات درنظر گرفته شده است که در میان این ابزارهای تبلیغاتی، ابزاری وجود دارد که با کارگیری درست آن و با رعایت اصول تبلیغاتی می توان به یک نتیجه باورنکردنی دست یافت. ابزارهای تبلیغاتی همچون: چاپ بروشور، چاپ کارت ویزیت، چاپ پوستر، چاپ ست اداری، چاپ بنر و فلکسی و چاپ کاتالوگ تنها تعدادی از این ابزارها محسوب می شود که این روزها به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. منتها هر نوع تبلیغاتی بستگی به طرحی که بر روی آن نقش می بندد دارد. از این رو ما تصمیم گرفتیم تمامی آنچه باید در طراحی کاتالوگ بدانید را در این مطلب در اختیارتان قرار دهیم.
چاپ کاتالوگ
[تصویر:  advertising-catalog.jpg]
کاتالوگ چیست و چه کاربردی دارد؟

مسلما بارها از کاتالوگ و چاپ آن شنیده اید و اگر به سازمان و شرکت های تولید کننده بروید، قطعا نمونه ای از آنها را خواهید دید. کاتالوگ به ابزاری گفته می شود که به معرفی کلی شرکت و محصولات شما می پردازد. این دقیقا برعکسه بروشور می باشد که غالبا به جزئیات پرداخته و در رابطه یا یک محصول به ریزترین مورد هم اشاره می کند. منتها کاتالوگ به کلیات می پردازد و برای افرادی که کسب و کارشان در زمینه فروش محصولات بیشماری است، مناسب خواهد بود. تصور کنید مدیر یک شرکت تولیدی هستید و قصد دارید برای محصولات خود یک دفترچه راهنما طراحی کنید تا هر مشتری بتواند با دیدن آن دفترچه، در تصمیم گیری به یک نتیجه مثبت برسد!در
چاپخانه این دفترچه همان کاتالوگ است که در هر صفحه از آن به معرفی یک یا چند محصول می پردازیم. بیشتر فضای کاتالوگ را عکس و متن فرا می گیرد و توضیحات دقیقی هم در رابطه با هر نوع محصول درج می شود که برای مشتری مورد نیاز خواهد بود. این توضیحات، ویژگی ها و مشخصات محصولات است که در کاتالوگ درج می شود. کاتالوگ ها در فضاهای مختلفی کاربرد دارد و بیشترین استفاده از آن در شرکت های تولیدی، فروشگاههای فروش لوازم خانگی و هر نوع کسب و کاری است که در این رابطه فعالیت می کنند.
اهمیت طراحی کاتالوگ

شما به عنوان یک کارفرما، تنها چند ثانیه فرصت دارید تا نظر مشتری را جذب کنید. در واقع کاتالوگ شما بایستی به گونه ای طراحی شود که بتواند در همین زمان کوتاه نظر مشتری را به خود جلب کند. در آن زمان می تواند برای خواندن و دیدن کاتالوگ شما وقت بیشتری را اختصاص دهد و در نهایت نسبت به خرید محصولات شما اقدام نماید. از این رو طراحی در چاپ کاتالوگ بسیار مهم و ضروری است و بایستی نکات مهمی را رعایت کنید که ما در ادامه به این موارد می پردازیم.
انتخاب تصاویر مناسب در طراحی کاتالوگ

در واقع شما با طراحی کاتالوگ تخصصی خود، اعتبار و هویت خودتان را به مخاطب نشان می دهید. طراحی مهم است و باید تصاویری را درج کنید که ارزش درج شدن را داشته باشند. تصاویر بایستی در بالاترین کیفیت باشد و بیننده را ترغیب به نگاه کردن و خواندن مطالب نماید. می توانید در این زمینه از یک عکاس حرفه ای برای تصویربرداری تبلیغاتی بهره مند شوید تا تصاویر بی نظیری را برایتان خلق کند که با قرار دادن آنها در کاتالوگ بتوانید بهترین اثر را چاپ نمایید.
انتخاب رنگ مناسب در طراحی کاتالوگ

مهمترین عامل توجه مخاطب به طراحی، رنگ هایی است که در آن به کار می رود. می توانید با درنظر گرفتن رنگ های سازمانی، رنگی را انتخاب کنید که هویت سازمانی شما را به شکل حرفه ای نشان دهد. رنگ های خاص و منحصر به فرد را انتخاب نمایید تا زیبایی را به بیننده القا کند.
چاپ فوری کاتالوگ

بعد از طراحی کاتالوگ، چاپ کاتالوگ و جنس کاغذ آن بسیار مهم است و در اولویت قرار می گیرد. بنابراین چاپخانه می تواند بیشترین سهم را در این رابطه داشته باشد. جالب است بدانید: برای چاپ فوری کاتالوگ می توانید از چاپخانه نقش هنر بهره مند شوید و کاتالوگ خود را در کوتاهترین زمان ممکن دریافت کنید.منبع:چاپخانه