تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مجتمع تفریحی و تجاری تهران قدیم در کیش
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=iransans]مجتمع تفریحی و تجاری تهران قدیم در کیشدر جزیره کیش، جاذبه ها و دیدنی های فراوانی وجود دارد که جذابیت آن ها باعث شده تا گردشگران زیادی به این جزیره سفر کنند. یکی از پروژه های در حال احداث در این جزیره زیبا، پروژه احداث تهران قدیم می باشد. این پروژه با الگو گرفتن از فضاهای تهران قدیم در دهه چهل در حال ساخت می باشد تا با ایجاد یکی فضای متفاوت و جذاب بتواند اوقات خوشی را برای گردشگران تور کیش فراهم کند.[/font]
ایده اولیه این طرح از خیابان لاله زار الهام گرفته شده است و حدود 58 هزار متر مربع زیربنا دارد. این مکان در واقع یک مکان فرهنگی خواهد بود. از آن جا که در جزیره کیش، فرهنگسرا، سالن تئاتر و سینما به تعداد کمی وجود دارد، سرمایه گذاران این طرح تصمیم گرفته اند تا اقدام به ساخت یک مجموعه فرهنگی با حال و  هوای خاص خود کنند.
[img=600x0]https://arshinparvaz.com/wp-content/uploads/2018/11/%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85-%DA%A9%DB%8C%D8%B41-min.jpg[/img]
در واقع خیابان لاله زار قدیم به عنوان محلی برای رونق کسب و کار و تجاری شناخته می شد که التبه مورد استقبال فرهنگیان نیز قرار داشت. به همین دلیل این پروژه فرهنگی و تجاری به صورت نوستالژیک طراحی شده و نام مجتمع تفریحی و تجاری تهران قدیم برای آن انتخاب شده است.
در این پروژه، در کنار مغازه ها و بخش های تجاری، محل هایی هم برای اجرا تئاتر روباز و ساخت سینمای خورشیدی در نظر گرفته شده است. . گردشگران با راه رفتن روی سنگفرش های لاله زار به سمت اماکن فرهنگی هدایت خواهند شد. طراحی نمای ساختمان ها همان ترکیب نارنجی رنگ خود را حفظ خواهد .رد و البته این طراحی به گونه ای است که تا سالیان درازی بتواند پذیرای گردشگران باشد و به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی کیش مطرح شود.
[img=600x0]https://arshinparvaz.com/wp-content/uploads/2018/11/%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85-%DA%A9%DB%8C%D8%B4-min.jpg[/img]

در این طرح بخش های مختلفی درنظر گرفته شده است:
[font=iransans]گراند هتل:[/font]
در کنار کافه نادری، گراند هتل به عنوان یکی دیگر از مهمترین بناهای تهران قدیم مطرح این که یادآور خاطرات بسیار زیادی خواهد بود. حتی نسل کنونی نیز به دیدن اسم این هتل، تصاویری از فیلم های تاریخی مانند شهرزاد، گراند هتل و هزاردستان را به یاد می آورند. گراند هتل در انتهای محور طول مجتمع تفریحی و تجاری کیش ساخته شده ایت  تا مهمانان جزیره بتوانند در ساحل نقره فام کیش، با حال و هوای تهران قدیم، لحظات به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.

[font=iransans]پلازا:[/font]
در قسمتی که به عنوان پلازا در پروژه تفریحی و تجاری تهران قدیم ساخته شده است، فضاهایی برای بازسازی فضای فعال شهری صورت گرفته و بخش هایی را به سینمای خورشیدی و تئاتر های روباز اختصاص دهند.
[font=iransans]درون محله:[/font]
فضایی که به عنوان درون محله در نظر گرفته است، دارای مجتمع ها با پاتوق های دلپذیر، سایبان ها و سنگفرش هایی بسیار زیبا خواهد بود.
[font=iransans]تراموا:[/font]
در سمتی دیگر از خیابان لاله زار که گراند هتل قرار گرفته است، خط تراموا وجود دارد تا گردشگران را بتواند جابه جا کند. استفاده از این تراموا باعث خواهد شد تا آن ها بدون آلودگی هوا و محیط زیست بتوانند به راحتی جابه جا شوند. سرعت حرکت تراموا بسیار آرام خواهد بود به گونه ای که مسافران بتوانند به راحتی سوار و یا پیاده شوند.
[font=iransans]فضای فرهنگی:[/font]
یکی از دلایل اجرای این پروژه، احداث فضاهای فرهنگی است. دراین پروژه فضاهایی برای شهر کتاب، سینما، تئاتر و سالن های ویژه جشنواره و همایش ها در نظر گرفته است.
[font=iransans]فضای تجاری:[/font]
در کنار فضاهای فرهنگی، بخش هایی نیز به فضاهای تجاری در این طرح اختصاص داده شده است. این فضاها، یادآور همان فضاهای تجاری لاله زار قدیم خواهد بود.