تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: ورشکستگی آمازون
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
جف بزوس مدیر عامل شرکت بزرگ آمازون برخلاف تصور بسیاری از طرفدارانش پیش‌بینی کرده که آمازون شاید تا ۳۰ سال دیگر شکست بخورد و ورشکسته شود.این پیش بینی تا چه حدی واقع بینانه است؟چه مشکلی بر سر راه این شرکت وجوددارد که مدیر عامل آن به جای پیش بینیپیشرفت ،پیش بینی ورشکستگی می کند؟ 
بعد از منتشر شدن خبر ورشکستگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای سیرز، جف بزوس همه را با پیش‌بینی جدید خود شوکه کرد. او گفت آمازون نیز احتمالا  شکست خورده و ورشکسته می شود. او حتی عمر فروشگاه اینترنتی آمازون را تا ۳۰ سال دیگر پیش‌بینی کرده است.
 
کمتر شرکتی می‌تواند بدون بلندپروازی مدیرعامل آن به اندازه‌ی آمازون رشد کند ولی این بلندپروازی مدیر عامل باعث شده او حتی تاریخ ورشکستی شرکتش را  پیش‌بینی کند. ابتدا ماجرای پیش‌بینی شکست آمازون اولین بار در جلسه‌ای در سیاتل و بعد از ورشکستی فروشگاه‌های سیرز به میان آمد. در این جلسه از جف بزوس پرسیده شد بعد از شکست فروشگاه‌های سیرز چه نکاتی یاد گرفته است و پاسخ او همه را شوکه کرد. او گفت:
 
آمازون به اندازه‌ای بزرگ نیست که هرگز شکست نخورد، درواقع من پیش‌بینی می‌کنم آمازون نیز روزی ورشکسته شده و شکست خواهد خورد. تعداد کمی از شرکت‌های بزرگ بیش از صد سال عمر می‌کنند.
صحبت‌های او کمی ناامیدکننده بود  اما او در ادامه و در مورد درس‌هایی که از شرکت‌های بزرگ ورشکسته شده گرفت، گفت:
ما نباید روی خودمان تمرکز کنیم بلکه باید روی مشتری‌ها تمرکز کنیم. آمازون در حال حاضر عملکرد بسیار خوبی دارد و شاید روزی مانند اپل به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل شود.
 
حال سوال اینجاست که آیا آمازون تا ۳۰ سال دیگر فعالیت خود را ادامه می دهد یا ورشکسته می‌شود؟ تا ۳۰ سال دیگر اتفاق‌های پیش‌بینی نشده‌ی زیادی رخ خواهند داد؛ جف بزوس ۸۴ سالش شده و دوران ریاست جمهوری ترامپ به خاطره‌ای دور تبدیل می‌شود. باید منتظر بود ودید که آیا سیاست‌های آمازون تا آن زمان به طور صحیحی پیش می رود یا پیش‌بینی جف بزوس عملی خواهد شد.