تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوال
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
۱_نرم افزار power point بیشتر در کجا استفاده میشود؟

۲_چه فایلهایی در نرم افزار power point قابل اجرا میباشد؟
1- در بسیاری از موارد به همراه کسب و کار، آموزش و پرورش استفاده می‌شود، از جمله متداول‌ترین شکل‌های قانع‌سازی برای استفاده از تکنولوژی است
همانطور که می دانید امروزه در بیشتر سخنرانی ها از اسلایدهای پاورپوینت برای ارائه های تخصصی و فنی استفاده می شود. اگر اسلایدهای شما دارای مشکل باشند (مثلاً دارای فونت غیر قابل قبول) باید گفت که احتمالاً در آزمون پیش رویتان نیز شکست خواهید خورد. به عبارت دیگر اگر ارائه به خوبی پیش رود، یک تجربه بصری بد می تواند همه چیز را به انحراف بکشد.

در رابطه با پاورپوینت و اسلایدهایی که می سازید، موضوع شما مهم نیست؛ به عبارت دیگر عواملی چون توجه به فرایندهای ارائه، استفاده مؤثر از ابزار طراحی پاورپوینت و وفادار بودن به یک سبک ثابت را می توان از جمله بخش هایی به شمار آورد که برای یک ارائه خوب باید بیش از پیش به آن ها توجه داشته باشید.


2- [font=yekan, Arial]هنگامیکه اسلایدهای خود را به طور معمولی ذخیره می کنیم در حقیقت فایلی با پسوند ppt ایجاد کرده ایم ، از خصوصیت این نوع فایل ها این است که هنگام اجرا حتما باید برنامه ی Power-Point روی سیستم موجود باشد و فایل ذخیره شده در برنامه ی اصلی باز می شود و زمانی که بخواهیم فایل خود را ویرایش کنیم از این نوع ذخیره سازی استفاده می کنیم.
[/font]

 

– پسوند دیگری که می توان فایل های Power-Point را ذخیره کرد  PPS می باشد. که به فایل ها حالت اجرایی می دهد یعنی برای باز کردن چنین فایل هایی نیازی به وجود خود برنامه نیست و می توان آن را به راحتی نمایش داد .

 یکی از نماهای Power-Point Slide Show است که وظیفه صرفا نمایش را بر عهده دارد و در این حالت اجازه ی هیچ گونه تغییری در محتوای اسلاید نخواهد داشت و حالت امنیتی به فایل می دهد.

 
[font=tahoma]– نوع سوم ذخیره سازی پسوند pot است که فایل حالت Template یا الگو را ذخیره می کند . از این قالب وقتی استفاده می کنیم که بخواهیم فایل را با فرمت خاصی که ساخته ایم نگه داریم .
[/font]
سلایدها در پاورپوینت می توانند به تعداد مورد نیاز وجود داشته باشند. همچنین می توانیم اسلایدها را حذف کنیم و یا اسلایدهای جدیدی را به وجود بیاوریم. تصاویر و متن نیز می توانند در یک اسلاید قرار بگیرند همچنین برای هر متن و یا تصویری می توان انیمیشن نیز قرار داد.


علاوه بر این می توان برای نمایش هر اسلاید زمان مشخصی قرار داد مثلا متناسب با محتوی و یا متن و نمودار و جدولی که در اسلایدها وجود دارد می توان برای هر کدام مدت زمان مشخصی را در نظر گرفت تا هر اسلاید متناسب با میزان محتوی خود و در مدت زمان مشخصی نشان داده شود.
به‌طور کلی هر برنامهٔ رایانه‌ای که بتوان با آن متن و تصویر و فیلم و مانند آن را بر روی پرده نمایش داد را پاورپوینت یا پرده‌نگار[۱] می‌گویند.
مایکروسافت پاورپویت (به انگلیسی: Microsoft PowerPoint) یک برنامه نمایشی حاضر در همه جا توسعه یافته برای سیستم‌عامل‌های مایکروسافت ویندوز و Mac OS می‌باشد. در بسیاری از موارد به همراه کسب و کار، آموزش و پرورش استفاده می‌شود، از جمله متداول‌ترین شکل‌های قانع‌سازی برای استفاده از تکنولوژی است.از مزیت‌ها و برتری‌های این نرم افزار به دیگر نرم افزارهای گروه آفیس شرکت مایکروسافتابزار اصلاح خودکار غلط‌های املایی (به انگلیسی: Auto Correcting) می‌باشد.[۲]
پاورپوینت در ابتدا توسط کمپانی «فورثاوت»[پانویس ۱] و با نام اولیه "پرزنتر"[پانویس ۲] و برای سیستم عامل مکینتاش در سال ۱۹۸۷ طراحی شد. در آگوست همان سال، مایکروسافت فورثاوت را با قیمت ۱۴ میلیون دلار خریداری کرد و به این ترتیب پاورپوینت تبدیل به بخش گرافیکی مایکروسافت شد. این نرم‌افزار به‌طور رسمی در ۲۲ می ۱۹۹۰ و مصادف با تاریخ انتشار ویندوز ۳٫۰ انتشار یافت و تاکنون نسخه‌های فراوانی از آن برای سیستم عامل‌های ویندوز و مکینتاش منتشر شده‌است که جدیدترین آن‌ها نسخه ۱۶٫۰ است که همراه با آفیس ۲۰۱۶ به بازار جهانی راه یافت.
پاورپوینت نرم‌افزاریست که هم‌اکنون ۹۵ درصد سهم نرم‌افزارهای ارائه کنفرانس در بازار جهانی را داراست؛ همچنین قابل توجه است که بیش از یک میلیارد نسخه از آن بر روی رایانه‌های جهان نصب شده و تخمین زده می‌شود که در جهان در هر ثانیه ۳۵۰ بار مورد استفاده قرار می‌گیرد.وقتی می خواهیم عکس متحرکی در پاورپوینت بگذاریم باید عکس را دانلود کنیم و بعد در پاور پوینت رفته روی کلمهٔ INSERT کلیک می کنیم بعد روی کلمهPICTURESکلیک کرده تصویر متحرک را گرفته و وارد صفحه خواهیم کردو این کار آسان است
مایکروسافت پاورپویت (به انگلیسی: Microsoft PowerPoint) یک برنامه نمایشی حاضر در همه جا توسعه یافته برای سیستم‌عامل‌های مایکروسافت ویندوز و Mac OS می‌باشد. در بسیاری از موارد به همراه کسب و کار، آموزش و پرورش استفاده می‌شود، از جمله متداول‌ترین شکل‌های قانع‌سازی برای استفاده از تکنولوژی است.از مزیت‌ها و برتری‌های این نرم افزار به دیگر نرم افزارهای گروه آفیس شرکت مایکروسافتابزار اصلاح خودکار غلط‌های املایی (به انگلیسی: Auto Correcting) می‌باشد.[۲]

(01-12-2018, 11:02 PM)روح اله خلج نوشته است: [ -> ]مایکروسافت پاورپویت (به انگلیسی: Microsoft PowerPoint) یک برنامه نمایشی حاضر در همه جا توسعه یافته برای سیستم‌عامل‌های مایکروسافت ویندوز و Mac OS می‌باشد. در بسیاری از موارد به همراه کسب و کار، آموزش و پرورش استفاده می‌شود، از جمله متداول‌ترین شکل‌های قانع‌سازی برای استفاده از تکنولوژی است.از مزیت‌ها و برتری‌های این نرم افزار به دیگر نرم افزارهای گروه آفیس شرکت مایکروسافتابزار اصلاح خودکار غلط‌های املایی (به انگلیسی: Auto Correcting) می‌باشد.[۲]
(12-11-2018, 02:09 PM)سید علی سادات موسوی نوشته است: [ -> ]۱_نرم افزار power point بیشتر در کجا استفاده میشود؟

۲_چه فایلهایی در نرم افزار power point قابل اجرا میباشد؟

در کنفرانس ها و سخنرانی ها
نرم افزار پاورپوینت PowerPoint
نرم افزار پاورپوینت (PowerPoint) از مجموعه ی برنامه های بسته نرم افزاری آفیس (Office) محصول شرکت مایکروسافت میباشد. یکی از مهارت های هفتگانه icdl ، پاورپوینت است. PowerPoint را می توان برای ارائه بهتر سمینارها و سخنرانی ها بکار برد . شما می توانید محتوای مورد نظرتان را با نرم افزار پاورپوینت PowerPoint ، به طور بهتر و زیباتری ارائه بدهید.