تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سوال 1397/08/20
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
چگونه از اکسل به عنوان نرم افزار database استفاده کنیم؟
با استفاده از الگریتم خاصی میشود
پس از تبدیل داده های بالا به جدول، اکسل به صورت اتوماتیک جدول شما را نامگذاری میکند، به هر ستون قابلیت فیلتر اضافه میکند و جدول شما با یک فرمت پیشفرض تغییر ظاهر میدهد، استفاده از جدول در اکسل دارای مزایای زیر است که با کمی تمرین میتوانید آنها را درک کنید:
[list]

[*]عنوان ستون ها همواره در بالای صفحه ثابت میماند و با درگ کردن به سلول های پایین صفحه عنوان ستون ها همچنان قابل دیدن است، به این ترتیب با زیاد شدن تعداد سطرها لازم نیست برای خواند عنوان ستون ها به بالای صفحه درگ کنید.

[*]استفاده از ابزارهای Sort و Filter و همچنین Advanced Filter بر روی جداول بسیار راحت تر خواهد بود و همینطور شکل ظاهری جداول به راحتی و با استفاده از قالب های موجود قابل تغییر است.

[*]با افزودن داده ی جدید، جدول به صورت اتوماتیک تغییر سایز میدهد و سطر جدید را میپذیرد و فرمت و فرمول های قبلی برای سطر جدید تکرار میشود.

[*]اگر داده ها را به صورت جدول تعریف کنیم میتوانیم از ابزار Form یا فرم برای اضافه کردن داده ی جدید و یا ویرایش داده های قبلی استفاده نماییم، برای فعال کردن ابزار فرم به قسمت Customize Quick Access Toolbar بروید و این ابزار را در قسمت All Commands پیدا کرده و به Quick Access Toolbar خود اضافه نمایید. با استفاده از این ابزار افزودن و ویرایش داده ها برای جداول بسیار راحت میگردد.

[*]برای تعریف جداول محوری یا نمودارهای محوری (Pivot Table & Pivot Charts) بهتر است از جدول ها به عنوان داده های ورودی استفاده کنیم، در اینصورت نتیجه ی بهتری از جداول و نمودارهای محوری میگیریم و پس از به روز رسانی داده های جدول با افزودن و یا کاستن یک رکورد (یا سطر جدول)، نمودار و جدول محوری نیز به صورت خودکار به روز رسانی میشود. پس اگر قصد استفاده از جداول و نمودارهای محوری را دارید حتماً از جدول استفاده کنید.

[*]سهولت در نوشتن فرمول در سلول ها از دیگر مزایای جدول در اکسل میباشد، به صورتی که نیاز به درگ کردن فرمول برای تمام اعضای یک ستون نداریم و بلافاصله بعد از ویرایش و یا نوشتن فرمول برای یک سلول از یک ستون داده، فرمول نوشته شده در تمام سطرهای جدول درج میگردد.
[/list]استفاده از جداول دارای مزایای بیشتری میباشد که در آینده با آنها آشنا خواهیم شد، اما در تشکیل جدول ها اصولی وجود دارد که لازم است حتماً به آنها توجه نماییم، در ادامه به بررسی اصول ترسیم جداول در اکسل میپردازیم
(11-11-2018, 01:17 PM)farzad saki نوشته است: [ -> ]چگونه از اکسل به عنوان نرم افزار database استفاده کنیم؟

[list=1]
[*]شما تنها قادر به انتقال یک کاربرگ(WorkSheet) از فایل اکسل میباشید و نمیتواند کل فایل (WorkBook) را همزمان به Access انتقال دهید.
[*]شما میتوانید 225 ستون (Column) از هر WorkSheet را به جداول Access انتقال دهید و اگر کاربرگ شما حاوی تعداد بیشتری ستون می باشد و شما به آنها نیز احتیاج دارید، میتوانید ستونهای اضافی را به یک جدول جدید انتقال دهید.
[*]شما نمیتوانید فرمولها را از اکسل به اکسس منتقل کنید بلکه تنها قادر به انتقال نتایج فرمولها میباشید.
[*]اگر در اکسل از تصویر استفاده نموده اید، قادر به انتقال آنها نخواهید بود.

[/list]
ما برای اینکه از دستورات اسکیوال استفاده کنیم نیاز به یک دیتابیس داریم که با استفاده از دستورات اسکیوال جستجو کرده و مثلا گزارش گیری کنیم 
حالا این دیتابیس میتونه هر دیتابیسی باشه مثلا اسکیوال سرور یا اکسس و یا خود اکسل که با ایجاد فایل جدید و شیت بندی و یک سری اصلاحات میتوان این کار را انجام داد 
]شما تنها قادر به انتقال یک کاربرگ(WorkSheet) از فایل اکسل میباشید و نمیتواند کل فایل (WorkBook) را همزمان به Access انتقال دهید.
[*]شما میتوانید 225 ستون (Column) از هر WorkSheet را به جداول Access انتقال دهید و اگر کاربرگ شما حاوی تعداد بیشتری ستون می باشد و شما به آنها نیز احتیاج دارید، میتوانید ستونهای اضافی را به یک جدول جدید انتقال دهید.
[*]شما نمیتوانید فرمولها را از اکسل به اکسس منتقل کنید بلکه تنها قادر به انتقال نتایج فرمولها میباشی
وقتی که شرط هایی در یک سطر جلوی همدیگر می آیند ، حالت AND پیش می‌آید ، یعنی باید همه این شرطها که در این سطر قرار دارند در یک رکورد (سطر) صادق باشند تا تابع کارش را انجام دهد ، مثلا رضا چند گوشی سامسونگ فروخته است ، یعنی اینکه فروشنده رضا باشد AND کالا گوشی سامسونگ باشد .

وقتی شرطهایی در زیر هم یعنی در سطرهای جداگانه می آیند ، مفهوم آنها OR است یعنی اگر یکی از آن شرطها در یک رکورد (سطر) صدق کند، تابع کارش را انجام می‌دهد ، مثلا مجموع مبلغ فروش سعید و رضا را حساب کنید یعنی اینکه مبلغ فروش‌هایی که فروشنده آنها سعید بوده OR فروشند آنها رضا بوده را با هم جمع کنید.