تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: حسابداری مدیریت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
حسابداری مدیریت
اهمیت حسابداری مدیریت بر اطلاعاتی است که به مدیران سازمان ها بابت تصمیم گیری آگاهانه در کسب و کار میدهد و این تبادل اطلاعات در حسابداری مدیریت برای ارزیابی و کنترل کردن یک واحد تجاری و استفاده درست از منابع انها می باشد. در این شاخه از حسابداری، اطلاعات به جای واحد پولی، بر اساس تعداد، درصد و … هستند.
حسابداری مدیریت ارائه گزارشهای مالی برای گروه های غیر مدیریتی  ذینفعان ، سازمان های قانون گذار  را دارا میباشد. فعالان این بخش با نگاه به جلو و تصمیماتی که اتخاذ مینمایند آینده شرکت را تحت نظر میگیرند. بطور معمول اطلاعات مربوط به این شاخه از حسابداری محرمانه بوده و فقط در دسترس مدیران  قرار میگیرد.
طبق تعریف انجمن حسابداران خبره مدیریت (CIMA)، حسابداری مدیریت فرآیند تعریف، اندازه‌گیری، تجمیع، تجزیه و تحلیل، مهیاسازی، تفسیر و تبادل اطلاعات مورد استفاده مدیریت جهت برنامه‌ریزی، ارزیابی و کنترل یک واحد تجاری و جهت اطمینان از استفاده مناسب و پاسخگویی به منابع‌شان می‌باشد”.
حسابداری مدیریت الزام به رعایت استانداردهای حسابداری ندارد و اطلاعات تهیه شده در آن، بر اساس نیاز مدیریت، خواهد بود.
از وظایف حسابداری مدیریت موارد زیر قابل اشاره است.
·[font=Times New Roman]       [/font]بودجه‌بندی سرمایه‌ای: حساباری مدیریت موظف به تهیه بودجه بندی سرمایه خواهد بود  . مشاوران و حسابداران با تحلیل اطلاعات مربوط به جریانات نقدی مرتبط با طرح های سرمایه گذاری کمک به تصمیم بهتر مدیریت جهت شرکت در طرح های سرمایه ای می نماید.
·[font=Times New Roman]       [/font]بودجه‌بندی سالانه: در بودجه بندی سالانه بخش مدیریت حسابداری در بازه های زمانی مختلف بودجه تعریف میکند. که این بودجه میتواند پولی باشد مانند سود و زیان سال آینده و یا غیر پولی باشد مانند تعدادی که از یک محصول باید تولید شود.
·[font=Times New Roman]       [/font]تجزیه‌ و تحلیل خرید و اجاره: زمانی که مدیریت یک شرکت و یا سازمان تصمیم به خرید یک دارایی گران قیمت کند این حسابداری مدیریت است که با برآورد مزایا و مضرات طرح های مختلف در تصمیم گیری به مدیریت کمک... 
برای مظالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://tehcp.com/%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%B...%8C%D8%AA/
http://tehcp.com/