تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: اسباب کشی و ترفندهای آن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اسباب کشی کار سخت و طاقت فرسایی است و میتواند باعث نگرانی کسانی شود که قصد جا به جایی دارند، اما راه ها و ترفندهایی برای کاهش استرس و دردسرهای وجود دارد که موضوع بحث این مقاله است. این ترفندها را به کار ببرید و از اسباب کشی آسان و بی دردرسر لذت ببرید.

1- کنار گذاشتن لوازم غیر ضروری هنگام اسباب کشی
بعد از تهیه کردن فهرستی از لوازم و کارهایی که به آنها احتیاج دارید، نوبت به پاکسازی وسایل و لوازم می رسد. از تمام وسایل اضافه، قبل از بسته بندی کردن آنها خلاص شوید! کیسه زباله ای به دست بگیرید و در تمام خانه بچرخید و از شر تمام وسایلی که به آنها احتیاجی ندارید راحت شوید. چراغ قوه های خراب، اسباب بازی های شکسته، پازل هایی که تکه هایشان گم شده و هر آن چیزی که دیگر به دردتان نمی خورد. به این نکته هم دقت کنید که باید حواستان باشد که بعد از انجام این کار، هیچ وسیله ای ناقص نماند. همچنین لوازمی که دیگر به کار شما نمیاید را میتوانید به کسانی که به آن نیاز دارند، بدهید.

2- لوازم را در هنگام اسباب کشی دسته بندی کنید

بدون شک مهمترین کار در یک اسباب کشی دسته بندی لوازم است، زیرا با این کار نظم را سرلوحه کار خود قرار می دهید. به عنوان مثال ظروف شکستنی در دکوراسیون آشپزخانه احتیاج به توجه بیشتری دارند، تا حدی که توصیه می کنیم کار بسته بندی خود را از این قسمت آغاز کنید. با این کار یک تیر و چند نشان زده اید، علاوه بر اینکه سامان و ترتیبی به کار خود می دهید و مانع شکستن ظروف می شوید از صرف هزینه های اضافی در این خصوص نیز جلوگیری نموده اید.
برای جلوگیری از ضربه به جعبه های ظروف شکستنی خود، از حوله های بزرگ استفاده کرده و آنها را در کف و دیواره های جعبه قرار دهید. بعد از آن هم می توانید از یک لباس یا حوله دیگری بر روی ظروف در جعبه استفاده نمایید.
نقل‌قول:
نکته: پیشنهاد مفید دیگری که برایتان داریم این است که بر روی جعبه هایی که مربوط به ظروف شکستنی هستند یادداشتی بزنید که یادتان نرود. این کار به شما کمک می کند تا در زمانی که به منزل جدید خود رفتید و خواستید جعبه ها را باز کنید، بتوانید با سرعت بیشتری جعبه مورد نظر خود را باز نمایید.
3- از لوازم مناسب اسباب کشی استفاده کنید


[تصویر:  -رگال-دار-اسباب-کشی-بارکو-1.jpg]
شما با استفده از لوازم مخصوص اسباب کشی، میتوانید سادگی کار خود را چندین برابر کنید. مثلا مانند تصویر بالا که با استفاده از کارتن های رگال دار که مخصوص حمل لباس میباشند، به سادگی البسه خود را جا به جا کنید.

4- صندوق امن از لوازم با ارزش

 
بسته بندی جواهرات و لوازم باارزش از دیگر نکات مهمی است که حتما باید به آن توجه کنید و از آن غافل نشوید! چراکه این وسایل شکننده و حساس هستند. شما می توانید از کیسه های میان وعده و یا طبقه های کوچکی برای نگهداشتن امن طلا و جواهرات خود استفاده کنید.
نقل‌قول:
نکته: این وسایل را به دست  پرسنل باربری نسپارید، بلکه آنها را همراه خود داشته باشید و با وسیله نقلیه خودتان، آنها را به خانه جدید خود ببرید.
5- کودکان را در اسباب کشی به چالش بکشید

[تصویر:  -در-اسباب-کشی.jpg]
اکثر افراد معتقدند کودکان در اسباب کشی حکم یک مزاحم را دارند که نبودشان بهتر از بودن آن ها است، اشتباه نکنید! دسته بندی کردن وسایل کودکانتان به آنها این حس را می بخشد که در حال کمک کردن به پدر و مادرشان هستند. اسباب بازی ها از جنسی هستند که معمولا به راحتی شکسته نمی شوند. یا این حال شما می توانید آنها را دسته بندی کرده و در جعبه هایی قرار دهید و آنها را درون یک کمد بگذارید.
این روش، خیال شما را از سالم ماندن اسباب بازی های فرزندانتان راحت نگه می دارد. علاوه بر تمام اینها، بیرون آوردن تک تک اسباب بازی ها از جعبه در خانه جدید قطعا برای فرزندانتان کار هیجان انگیز و جذابی به نظر می رسد.
نقل‌قول: نکته: در روز اسباب کشی به دلیل جا به جایی اقلام سنگین و محافظت از سلامتی آنها، مانع حضور آنها شوید.
6- اطمینان از انجام کارها هنگام اسباب کشی

بعد از تمام شدن کارتان، کمی استراحت کنید. بعد از آن گشت دیگری در خانه بزنید تا اطمینان خاطر پیدا کنید که چیزی جانمانده باشد. گاهی مرور و نگاهی دوباره، نکات مهمی را به یادتان خواهد آورد. اگر چیزی را پیدا کردید آن را درون یک جعبه قرار داده و با برچسب بر روی آن یادداشت نمایید.
اطمینان خاطر پیدا کنید که بر روی تمامی جعبه ها نوشته ای وجود داشته باشد. لیست خود را دوباره چک نمایید.

7-  کمک بگیرید

از آنجا که اسباب کشی کار سخت و طاقت فرسایی است، انجام آن به تنهایی تقریبا محال است. پس از دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید. البته توصیه ما این است به دلیل تخصصی بودن این کار، از کارگر متخصص اسباب کشی برای جا به جایی خود استفاده کنید.
با این کار تمرکز خودتان را می توانید روی کارهای دیگر بگذارید به ویژه تقسیم وسایل که از اهمیت بالایی برخوردار است.

8- تماس بگیرید

در پایان تمام موارد نوبت به سفارش باربری می رسد؛ شما زحمت کشیده اید و حالا می خواهید مرحله نهایی را انجام دهید. همه چیز به این مرحله بستگی دارد؛ نباید بگذارید زحمت های شما هدر برود پس بهترین باربری را انتخاب کنید.
برای مشاوره پزشکی، دندانپزشکی و روانشناسی به لینکهای زیر مراجعه کنید:

http://www.iraniandoctor.org/
http://www.iraniandentist.org/
http://www.iranianpsychologist.org/