تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مکان های دیدنی اصفهان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شهر زیبای اصفهان با دارا بودن جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوان سالانه میزبان میلیون توریست داخلی و خارجی می باشد.جاذبه های تاریخی این شهر به قدری زیباست که آن را نمی توان به طور یک جا در مقاله معرفی کرد با این حال در این قسمت مسافران عزیز را با چندین مکان های دیدنی اصفهان بیش تر آشنا خواهیم کرد.

[تصویر:  20101396052045.jpg]

سی و سه پل
سی و سه پل و ی همان پل وردی خانه در سال 1008 هجری قمری مصادف با دوران حکومت شاه عباس صفوی بر روی رودخانه ی زاینده رود ساخته شد.در آن زمان پل سی و سه پل مکانی برای برگزاری مراسم خاج شویان ارامنه و جشن آب پاشان بوده است.
گردشگران تور اصفهان توجه داشته باشند که سی و سه پل یکی از معروف ترین مکان های دیدنی اصفهان به شمار می رود با طول 259 متر و عرض 14 متری خود در دی ماه سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

[تصویر:  20101396053759.jpg]

پل خواجو 
پل خواجو که یکی دیگر از مکان های دیدنی اصفهان محسوب می گردد در قسمت شرقی پل سی و سه پل زاینده رود در سال 1060 هجری قمری مصادف با حکومت شاه عباس دوم ساخته شد.این پل نام های مختلفی دارد اما به دلیل این که در منطقه ای به این نام واقع گردیده به نام خواجو خوانده می شود.
پل خواجو با طول 133 متر و 12 متر عرض تماما کاشی کاری شده است و همچنین در قسمت های ضلع شرقی آن دو شیر سنگی وجود دارد که نمادی از سپاهان بختیاری است.این پل زیبا و دیدنی در دی ماه سال 1310 به فهرست آثار ملی ایران اضافه گردید.

[تصویر:  20101396053830.jpg]

کلیسای وانک 
کلیسای وانک و یا همان کلیسای آمنا پرکیچ در منطقه ی جلفای اصفهان ساخته شده که از مهم ترین کلیسا های تاریخی ارمنی ها به شمار می رود.مساحت کلی این کلیسای تاریخی 8732 متر مربع می باشد که در زمان حکومت شاه عباس دوم ساخته شده است.
بنای ساختمان تنها 3857 متر مربع زمین را اشغال کرده و بقیه مساحت آن را باغ و فضای سبز تشکیل می دهد.
برای مشاوره پزشکی، دندانپزشکی و روانشناسی به لینکهای زیر مراجعه کنید:

http://www.iraniandoctor.org/
http://www.iraniandentist.org/
http://www.iranianpsychologist.org/