تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: دلایل اصلی اسهال
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دلايل اصلي اسهال
– حساسيت غذايي:گاهي اوقات آدم ها محصولاتي را مصرف مي كنند كه بدن شان نمي پذيرد. بدن تمايل دارد تا حد امكان اين محصولات خوراكي را آزاد كند و همين امر باعث ايجاد اسهال مي شود.
– آب آلوده:تابه حال پيش آمده است جاي جديدي برويد و با خوردن آب دچار اسهال شده باشيد؟ گاهي اوقات لازم نيست آب آلوده باشد كه اسهال بگيريد. كافي است كه خارجي باشد تا باعث شل شدن مدفوع شود.
– بيماري هاي روده:انواع مختلفي بيماري هاي روده اي وجود دارد كه آدم ها از آن ها رنج مي برند. يكي از شناخته شده ترين نوع آن ها آي بي اس يا سندروم روده ي تحريك پذير است. ابتلا به يك بيماري روده مي تواند منجر به اسهال گاه و بيگاه شود.
اگر كنجكاويد بدانيد اسهال چه مدت طول مي كشد. معمولا به فردي كه به آن مبتلا شده است بستگي دارد. اگر افراد به سرعت دست به دامن درمان هاي خانگي شوند، ممكن است آن قدرها طول نكشد. پس لازم است با درمان خانگي اسهال كه موثر و سريع باشند آشنا شويد. اي درمان ها با مواد مغذي و در دسترس در خانه و بدون مصرف داروهاي شيميايي با همان اثربخشي عمل مي كنند با اين تفاوت كه عوارض جانبي ندارند.

هشدار!!
اگر در زمان ابتلا به اسهال اين علائم را مشاهده كرديد به پزشك مراجعه كنيد:
1- اگر ابتلا به اسهال شما بعد از گذشت 2 روز هيچ تغييري البته رو به بهبودي نداشت.
2-اگر مدفوع شما خوني شد.
3-اگر فرد مبتلا به اسهال با لاتر از 45 سال بود چرا كه بعد از 40 سالگي مقاوت سيستم ايمني بدن تا حدي پايين مي آيد.
4-اگر در كنار اسهال بسيار تشنه مي شويد و دهانتان خشك مي شود.
5- اگر در كنار اسهال تب هم داريد.

رژيم غذايي مناسب:مصرف مايعات، غذاي كم حجم و مقوي

از همان روز اول شروع اسهال بايد از مصرف مواد غذايي حاوي فيبر خودداري شود. سوپ ها، برنج و به خصوص كته، پاستاها و سيب زميني كاملا پخته شده و موز كاملا رسيده انتخاب هاي مناسبي است.
در روز دوم مي توان از گوشت هاي سفيد، ماهي و تخم مرغ استفاده كرد. ماست نيز گزينه خوبي است.


محصولات لبني به غير از ماست، مواد غذايي چرب، مواد غذايي خيلي شيرين، مواد غذايي سرشار از فيبرهاي غذايي مانند سبزيجات سبز خام، مواد غذايي پر ادويه و تند و آجيل ها كه باعث حساسيت روده ها مي شوند و نبايد خورده شوند.


نوشيدني هاي الكلي، كافئين دار و شيرين حالت اسهال را شديدتر مي كند. نوشيدني هاي ورزشي آمادهمي تواند به جذب بهتر مايعات و درمان اسهال كمك كند. 
چاي:چاي سياه حاوي 8- 12 درصد تانن است، بنابراين يكي از بهترين داروهاي ضداسهال طبيعي است كه هيچ گونه محدوديت و ممنوعيتي براي مصرف ندارد. 
اگر اسهال ايجاد شده به دليل تغيير شرايط غذايي و آب و هوايي باشد(مثلا در مسافرت) و نه در اثر ميكروب ها و ويروس ها، استفاده از چاي به صورت پودر باعث ايجاد تعادل هضم و جذب و برگشت شرايط طبيعي بدن از حالت اسهال به حالت طبيعي است.


چاي جوشيده كه رنگ سياه، مزه تلخ و بوي خاص چاي جوشيده دارد، نيز داراي خاصيت ضداسهال بوده و در شرايط عادي مي تواند باعث ايجاد [font=namnak, tahoma]يبوست 
شود.
[/font]


منبع : http://reyhan563.titablog.com